Pioneer VSX-915 eller Yamaha RX-V657

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-915 eller Yamaha RX-V657

Hvilken av disse skal jeg satse på får Yamaha'n til 3500.-
    så det er ikke store prisforskjellen. Skal drive Patos Basic 410 + 110 og 210. Er Yamahaen mer strømsterk en pioneer 915?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hei, rogema.

Ser at du spør om råd ang. 2 forsterkere.
    Siden du har høyttalere som definitivt låter best med solid forsterkerkraft, så ville jeg i utgangspunktet ikke valgt noen av disse. Men, hvis du allikevel faller for fristelsen (pris, forventet ytelse osv.) så tror jeg nok jeg hadde gått for Yamahaen. Den veier nesten 3 kg mer enn Pioneeren (Yamaha: 12,5 kg/Pioneer: 9,7 kg) jamført fabrikkenes egne datablad.

Du kan gå ut i fra at mesteparten av vektforskjellen på recievere i den her klassen relaterer seg til strømforsyninga. På apparatenes bakside finner du en ytterligere pekepinn på kreftene når du finner frem til uttrykket "Power consumption", selv om dette i en del tilfeller får sees på som mer veiledende enn absolutte verdier. På Pioneeren er dette forholdet oppgitt til 360 watt, på Yamahaen er angivelsen 440 watt.

Men, hvor mye penger hadde du tenkt å bruke på forsterker, da?

Jeg spør fordi Oslo HiFiCenter fortsatt (såvidt jeg vet) har fjorårsmodellen ONKYO TX-SR702 til 7.495,-. Dette er en meget god forsterker, som vil kunne drive dine høyttalere på en helt annen måte enn tilfellet blir med noen av de andre to du har i kikkerten. Nevner dette fordi denne modellen egentlig kostet 10.000,- i fjor. Den er dessuten THX-godkjent, og med en matchvekt på over 15 kg, samt et angitt strømforbruk på 700 watt, skjønner du nok at den stiller i en høyere divisjon.

Jeg har selv vært med og koblet til denne forsterkeren mot et komplett Patos Basic-system, og det låt MEGET bra! Fantastisk forsterker til prisen, både til film og musikk.

Du kan evt. selv sjekke ut butikkens hjemmeside: www.oslohificenter.no

Mvh 777

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et litt begrenset budsjett nå, så jeg kan bruke maks 5000.- på forsterker. Den Yamahaen koster jo 4500.- men jeg får den for 3500 p.g.a feilprising fra Komplett sin side så det må da være et godt kjøp.

I den andre tråden så lurer jeg på om det kan være vel så lurt å bruke receiveren som pre-amp til frontene. Ved en evt oppgradering senere, når jeg har litt mere penger.

Jeg kan jo stille spørsmålet på en annen måte.
    Hva er den beste receiver'n under 5000.- som passer til Patos Basic serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Gå for Yamaha'en du,da

Hvis du virkelig får 657-modellen til 3500 ny hos komplett.no, så er dette selvfølgelig et kanonkjøp. Men, siden du har et budsjett som strekker seg til 5000, så hadde jeg faktisk heller valgt storebroren, 757, fra Yamaha. Sjekk ut prisen på denne både på komplett og, ikke minst, hos www.fyndborsen.se
    Sistnevnte modell har fått meget gode kritikker, og skal ha et lydmessig overtak på sin lillebror, samt mange andre fortrinn. Denne vil sannsynligvis kunne drive ditt oppsett på en god måte. I tillegg har den pre out for alle kanaler hvis du skulle få lyst på mer power for ettertiden.

757-modellen er sannsynligvis den mest komplette modellen i prisklassen rundt 5000 på markedet i dag. Et meget godt kjøp. Kanskje så godt at du senere ikke vil føle behov for å koble på ytterligere forsterkerkraft.

Mvh 777

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 777
    Hvis du virkelig får 657-modellen til 3500 ny hos komplett.no, så er dette selvfølgelig et kanonkjøp. Men, siden du har et budsjett som strekker seg til 5000, så hadde jeg faktisk heller valgt storebroren, 757, fra Yamaha. Sjekk ut prisen på denne både på komplett og, ikke minst, hos www.fyndborsen.se
    Sistnevnte modell har fått meget gode kritikker, og skal ha et lydmessig overtak på sin lillebror, samt mange andre fortrinn. Denne vil sannsynligvis kunne drive ditt oppsett på en god måte. I tillegg har den pre out for alle kanaler hvis du skulle få lyst på mer power for ettertiden.

757-modellen er sannsynligvis den mest komplette modellen i prisklassen rundt 5000 på markedet i dag. Et meget godt kjøp. Kanskje så godt at du senere ikke vil føle behov for å koble på ytterligere forsterkerkraft.

Mvh 777
    Er det noen spesielle fortrinn du sikter til der ? Meg bekjent er eneste forskjellen på disse to det at 757 har mulighet for tilkobling av platespiller. Ellers er det ingenting som skiller dem. Så spørsmålet er om det er vits i å hive 2K ekstra bare for å ha mulighet for å koble til platespiller....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •