forsterker problem..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

forsterker problem..

hei..

hva er forskjellen på en forforsterker, integrert forsterker og en effekt forsterker? er helt grønn på dette. og hvis jeg skal kjøpe en forsterker som skal støtte 2 store fronter i hjemmekinoen, hva burde jeg kjøpe da?

Big mama ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En forforsterker har som regel ingen effekt trinn. Den brukes som regel kun til å styre en eller flere effektforsterkere og ellers de andre prosessene som feks surround etc..

Integrert : Sm regel en forforsterker og effektforsterket i en pakke.
    Inneholder altså begge deler

Effektforsterker må ha en styringsenhet som feks forforsterker i tillegg for å kunne styre volum og de andre prossesene som en effektforsterker ikke kan.

Dette ble veldig generelt :-)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Big mama
    hei..

hva er forskjellen på en forforsterker, integrert forsterker og en effekt forsterker? er helt grønn på dette. og hvis jeg skal kjøpe en forsterker som skal støtte 2 store fronter i hjemmekinoen, hva burde jeg kjøpe da?

Big mama ;-)
    Hvad mener du med store fronter ? Hvad du trenger fra en effektforsterker, siden denne skal drive høyttalerne, avhenger av hvilke høyttalere du har, samt hvor kritisk du er til lyd.
    Ikke stol på effekt oppgivelser fra fabrikanter, se på pris, vekt og generel kvalitet fra et produkt, alt alt for ofte ender folk med en receiver eller forsterker der ikke er oppgaven voksen, og de må slenge på en kraftig effektforsterker. Da må du ha preout utganger på receiveren for å kunne gjøre dette.
    Man kan sammenlikne litt med en bil, her kjøber man en "4 x 50 watt" cd radio, slenger på subwoofer på de to utganger og et stort frontsett på de andre to, og man skjønner ikke at lyden ikke er bra. Da kjøber man en 500 watt forsterker til å drive subben og plutselig har man god lyd med kontroll.

Der findes masse tråde der omhandler folks valg av effektforsterker, receiver osv, se litt på disse.
    Har du ingen forsterker nå da ? Kanskje du trenger en hjemmekino receiver med de funksjoner du trenger ( plus preout terminaler for fronterne) og en ekstra effektforsterker til å drive fronterne ?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrProducer
    En forforsterker har som regel ingen effekt trinn. Den brukes som regel kun til å styre en eller flere effektforsterkere og ellers de andre prosessene som feks surround etc..

Integrert : Sm regel en forforsterker og effektforsterket i en pakke.
    Inneholder altså begge deler

Effektforsterker må ha en styringsenhet som feks forforsterker i tillegg for å kunne styre volum og de andre prossesene som en effektforsterker ikke kan.

Dette ble veldig generelt :-)
    Hva mener du med sånn regel?? En forforsterker har ikke effekttrinn, da er det ikke en forforsterker, så ikke si: som regel.

Samme med integrert forsterker: Det ER forforsterker og effekt i samme boks, ikke bare som regel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Hva mener du med sånn regel?? En forforsterker har ikke effekttrinn, da er det ikke en forforsterker, så ikke si: som regel.

Samme med integrert forsterker: Det ER forforsterker og effekt i samme boks, ikke bare som regel.

Hehe... neste gang skal jeg være mere konkret..
    Takk for refs :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2 stk cerwin vega v-12 fronter, etter hva jeg har forstått så burde jeg skaffe meg en forsterker som kan gi disse litt støtte. og vet derfor ikke helt hva jeg burde ha. fått noen svar, men henger ikke helt med på hva de forskjellige forsterkerne gjør?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •