<b>Hvordan koble til effektforsterker (CB P500) til Denon avr 2106<b>

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

<b>Hvordan koble til effektforsterker (CB P500) til Denon avr 2106<b>

Noen som kan forklare meg akkurat hvordan jeg gjør dette, samt hvilke kabler jeg skal bruke ??? Er "main in" til analog tilkobling av dvdspiller eller er det der man skal sende tilbake de forsterkede signalene fra effektforsterkeren til den vanlige forsterkeren/recieveren? Takker for svar!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christianrr
    Noen som kan forklare meg akkurat hvordan jeg gjør dette, samt hvilke kabler jeg skal bruke ??? Er "main in" til analog tilkobling av dvdspiller eller er det der man skal sende tilbake de forsterkede signalene fra effektforsterkeren til den vanlige forsterkeren/recieveren? Takker for svar!
    dette skjønte jeg ikke en dritt av meg, uansett..

Hvordan effektforsterker bruker du`? Har denne RCA innganger? eller XLR?
    Du trenger en kabel mellom effektforsterkeren og recieveren da avhengi av hvordan inngang du har bakpå effektforsterkeren. Enten da en RCA-RCA eller en XLR-RCA disse får du kjøpt overalt.. Denne kabelen skal på PRE-out på denon forsterkeren din. Det er bare å se bakpå så der du hvor det står Pre out. og da velger du hvilken kanal du vil at effektforsterkeren skal kobles til.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en kabel alt som trengs? Jeg tenkte jeg skulle kjøpte meg cambridge P500 til Denon avr 2106 for å hjelpe den med å drive frontene mine... (CV v12f)

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Signalene kommer ikke forsterket tilbake til 2106. 2106 fungerer i dette tilfellet som en forforsterker og sender kun ut et signal som blir forsterket av P500 videre til HT via vanlige HT-kabler. Du kan altså ikke "legge sammen" effekten til 2106 og P500.
    Ville nok satset på en mye kraftigere effektforsterker enn denne i og med at den er på 65w. :-P :-P
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en kabel alt som trengs? Jeg tenkte jeg skulle kjøpte meg cambridge P500 til Denon avr 2106 for å hjelpe den med å drive frontene mine... (CV v12f)
    Åja nå forstår jeg CB ja, jeg trodde det var Christiansand Bryggerier jeg og ikke Cambridge (b)audio.. Men uansett jeg vil da tro at den ikke P500 ikke er noe mer strømsterk enn en 2106. så hvis du skal først kjøpe noe så ville jeg sett etter en større power amp.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, Christiansand Bryggerier.... Men tusen takk ! Da skjønte jeg det ! Da skal jeg se litt mer på NAD C272... Nå for tiden bruker jeg en pioneer ettellerannet med 2x100 watt til å drive frontene (noe som den gjør bemerkelsesverdig bedre enn 2106, men den er tross alt stereo forsterker) Den har jeg koblet til "tape out" utgangen fra 2106...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, Christiansand Bryggerier.... Men tusen takk ! Da skjønte jeg det ! Da skal jeg se litt mer på NAD C272... Nå for tiden bruker jeg en pioneer ettellerannet med 2x100 watt til å drive frontene (noe som den gjør bemerkelsesverdig bedre enn 2106, men den er tross alt stereo forsterker) Den har jeg koblet til "tape out" utgangen fra 2106...
    Viss du går for C272 så tror jeg du virkelig vil oppleve at HT dine våkner skikkelig til liv. Når det gjelder oppkobling så bør du nok koble effektforsterkeren til Pre-out(front). Der sendes signalene til frontene dine ut. :grin:
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •