H/K AVR5550 - skruer seg av

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

H/K AVR5550 - skruer seg av

Hei

Har en H/K AVR5550 som oppfører seg litt rart for tiden.

For å si det slik, så har jeg hatt denne forsterkeren i en del år. Når jeg spiller høyt står volumet på ca. -16dB (på forsterkeren). På fester opp gjennom årene har jeg ofte hatt den på +10dB (dette er max volum på receiveren), - uten at den aldri har skrudd seg av. Forsterkeren har en innebygd vifte som i teorien skal dure når den blir veldig varm.

Dersom jeg har volumet på -10dB til -16dB nå, så bare skruer forsterkeren seg av. Utrolig irriterende når en har fest og vips, No music!

Det første som skal sjekkes er selvfølgelig ledningene på alle syv høytalerne, og alt kabel rotet bak forsterkeren (har ikke hatt tid til å sjekke dette enda). Men jeg lager likevel en tråd, - siden kanskje noen andre her inne har hatt lignende problemer!

Jeg kan jo også nevne at jeg kjører et par Klipsch høytalere på forsterkeren - mangler en mellomtone på den ene (venter på en ny en) - så ledningene til mellomtonen bare ligger å dingler inni kassen (tar ikke borti hverandre da) - dette skal vel ikke ha noe med dette å gjøre .. ?

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    si ikke det. Hadde samme problemet med cw og electrocompaniet. Den skrudde seg av når ene elementet manglet. Satte inn nytt og alt ble bra. Men ville sjekket sikringer i forsterkeren også for å sjekke om de er normale eller om de begynner å fuske/ødelagte.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •