Effektforsterker til Pioneer 915 og Patos 410

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker til Pioneer 915 og Patos 410

Har tenkt å kjøpe Pioneer 915 og Patos Basic 410 + center og bakhøytalere i samme serie. Hadde tenkt å kjøpe effektforsterker(e) for å dra Patos 410, da jeg er litt usikker på om 915 har nok power.

Da kommer spørsmålene.

-Har Pioneer 915 nok (power)?
    -Er dette en god ide, eller skal jeg kjøpe en dyrere receiver?
    -Vil jeg få mer igjen for pengene ved å kjøpe effektforsterker(e)?
    -Hvilken effekt forsterker anbefales til dette oppsettet? Maks 5000 .-
    -Evt, hvilken receiver kan være bedre? Maks 5000.-

Har litt stramt budsjett akkurat nå så tanken bak dette er å suplementere med effektforsterker(e) senere og få mer igjen for pengene. Er det noen som har prøvd dette?

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestillt meg en VSX 915 selv og venter i spenning på den. Oppgitt effekt er nok litt drøyt oppgitt til 7*100W, men da det normalt er front og center som drar noe effekt, bør den kunne levere "nok" effekt. Har tidligere hatt Patos 401 og de er ikke tungdrevne. Tror derfor at en ekstern effektforsterker ikke blir nødvendig, hvis du da ikke er totalt døv...

Jeg har en krell 300i (2*150W og dette er "krell watt", som jeg uansett kommer til å fore mine front høytalere med (Klipsch ksf 10.5))

Jeg for skrive et innlegg når dette er testet, men jeg tror at 915 er et røverkjøp og gikk jo av med seieren i dvd & hjemmekino test av receivere til inntil 6000,-

Pass på øra, du har bare TO

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hei igjen, rogema.

Ser at du har skrevet et nokså likelydende innlegg 2 ganger.

Du oppgir maks. 5000 kr. som takhøyde for ditt kjøp. Igjen vil jeg si at jeg ville ha strekt meg litt lenger mhp forsterkerkraft og matching. Vet ikke hvor du bor, men Lyd og Bilde-hjørnet i Torggata i Oslo (rett ved Youngstorget) har lillebroren til Onkyo TX-SR702 - TX-SR603 (nyeste modell) - på tilbud til kr. 5.995 (nedsatt 1000 kr.). Vurder denne istedet for, du. Mener å huske at denne har et angitt strømforbruk på ca. 650 watt, så hvis du leser det andre innlegget mitt, skjønner du hva jeg snakker om her.

Mvh 777

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •