Stor reciever kontra preout + effekt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stor reciever kontra preout + effekt

Hei. Min problemstilling er som følger. Jeg har et JBL 5.1 surround sett med E100 fronter (store høytalere) Jeg bruker i dag en eldre H/K 3550(?) og vil ha mer "guffe"

Er følgende en god løsning for trangt budsjett:

H/K AVR 235 med pre-out og ekstra effektforsterker på frontene? Jeg har ikke sett meg ut hvilken forsterker, så brukt og billig lyder bra for meg.

H/K AVR235 koster nå 3995,- på HiFi-Centeret og det synes for meg som en god ide med ekstra effekttrinn på frontene, kontra AVR 635 til 12.000,-

Noen tanker om dette?

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns det høres ut som en god ide med effektforsterkere.

Jeg kjører selv effekt på alle kanaler og bruker en gammel proton surround pre, har lyst til å oppgradere preampen, men det blir nok en reciever med pre-out siden disse passer budsjettet til en fersk familiefar bedre enn rene surround preamper

Også blir det jo mye mer fleksibelt når du kan bytte/oppgradere effekt-delen etterhvert som du føler for det.

I eksemplet ditt så har du jo 8 lapper igjen til effektforsterker, hvis du skulle brukt 12 uansett da
    Vil tro du kan finne noe brukt og billig som driver høyttalerene dine meget bra til godt under 8 lapper.

Nå må jeg smurfe litt på nettet etter AVR-235, kanskje den passer for meg? Koster det samme som Cambridge sin som jeg har hatt mest lyst på hittil

A

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ser jo meget bra ut den 235, men finnes den bare i det designet? liker ikke den grå delen i det hele tatt :shock: Jeg vil ha helt svart, men HK lager kanskje bare med dette utseende nå?

A

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Den ser jo meget bra ut den 235, men finnes den bare i det designet? liker ikke den grå delen i det hele tatt :shock: Jeg vil ha helt svart, men HK lager kanskje bare med dette utseende nå?

A
    Så vidt meg bekjent så gjør de det. Vet ikke om det er like bra prosessor i 235 som i f.eks 635, men specs`ene ellers ser bra ut.

Har du/dere forslag til kraftige og rimelig effektforstere?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail til HFC nettbutikk... HK lager bare med det ene designet :-x
    Tror det ville bli ganske "eye-sore" med en komponent med så mye sølv blandt alle mine svarte bokser :shock:
    Hvordan er det med garanti om jeg skrur av frontdekslet og lakker det svart mon tro hehe

Når det gjelder anbefalinger av forsterkere så er det vanskelig peke på noe konkret, det kan også være store forskjeller fra merke til merke mot dine høyttalere. Jeg skal ihvertfall holde meg langt unna denon med mine tannoy høyttalere, makan til blodfattig kombinasjon gitt...
    Hvis du virkelig vil sparke liv i høyttalerene dine så ville jeg sett etter noen PA forsterkere, mange av disse har bra lyd samtidig som de har krefter nok til å drive alt Men det er kanskje større lydforskjeller i PA verden enn i hifi verden.
    Har selv en yamaha pro amp og er meget fornøyd med den, vil tro at den yamaha CP2000 som ligger på avtorget har meget bra lyd.
    Det er litt vanskelig å få testet før evt. bruktkjøp men du kan jo høre med selgere som ikke bor så altfor langt unna om de er villig til å la deg låne den mot salgssum som depositum for å teste feks...?

A

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •