noen med erfaring fra DPR2005?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer hektorhake sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

noen med erfaring fra DPR2005?

Jeg MÅ nå kjøpe meg en ny forsterker og vurderer sterk Harman Kardon Dpr2005.

Men jeg lurer på om den er så bra som den ser it som og om hvordan den er i forhold til min AVR 7000 ( også fra H\K) De tekniske detaljene er jo bra men jeg er litt usikker på dette digitale greiene. det er sikkert bra men jeg har en dårlig magefølelse.. er det noen der ute som har peil på om dette er Tingen.. eller finnest det noe annet til ca samme pris som kan erstatte min AVR7000

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVR635 er jo ca samme pris. Sterk som en bjørn nå det kommer til stryke . Samt rimelig god lyd (spessielt til kino'n).

Eller så har du NAD da, som stiller med kanskje enda mer muskler under panseret. Koster vel 9000kr for en 6x100watt .

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også lurt litt på denne....har ikke hørt den.
    De svenskene som har kjøpt, virker veldig fornøyde. Lyden blir beskrevet som "krystall"-aktig klar, så blir det et spørsmål om man liker et slikt lydbilde.
    Det som definitivt taler imot DPR2005 (for meg), er null HDMI. H/K kommer med dette i den nye 740, tror jeg.
    Men den kan jo fåes relativt billig i Sverige, og enda billigere i Tyskland...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt DPR2005 som har drevet mine System Audio høyttalere i et år nå. Det er delte meninger om klasse D forsterkere, men DPR2005 synes jeg gjør en fantastisk jobb. Spiller med skikkelig tyngde og dynamikk. Og lyden er krystall klar. Et hav av innstillinger, men ikke HDMI. Jeg hadde en AVR7500 før jeg byttet til DPR 2005. Det første som slo meg var hvor mye mer oppløst og detaljert lydbildet var med DPR'en. Stereo-perspektivet utvidet seg vesentlig . DPR har minst like gode kraftreserver som AVR.
    Dette er mine erfaringer og smak. Ta deg en tur og lytt på DPR2005...;-)

God helg

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    AVR635 er jo ca samme pris. Sterk som en bjørn nå det kommer til stryke . Samt rimelig god lyd (spessielt til kino'n).

Eller så har du NAD da, som stiller med kanskje enda mer muskler under panseret. Koster vel 9000kr for en 6x100watt .
    En liten ting til deg.. JEG mener at NAD ikke er i nærheten av HK i muskler.. jeg testa den NAD T773v2 opp mot en avr 8500 og det var ikke nesten det samme.. jeg synesta t min 7000 er bedre en denne NAD`en .. de to andre ble enige selv om de hadde et hjerte for NAD...

Newcomer mitch sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har dpr'en og synes den spiller bra på både musikk og film

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er den i boks. kjøpte den idag. Sett 2 filmer å hørt på diverse musikk... må si at jeg DIGGER den så langt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hektorhake
    Nå er den i boks. kjøpte den idag. Sett 2 filmer å hørt på diverse musikk... må si at jeg DIGGER den så langt
    Grattis med ny receiver:-) Håper du etterhvert kommer med litt fyldigere rapport...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk.. Skal komme med en rapport eterhvert ja...

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som gjør meg mest betenkt med DPR 2005 er at den kom i 2004 og at det fremdeles ikke er noen andre som har brukt samme forsterker-modul i sine receivere. Det kan vel ikke være et godt tegn?

http://www.d2audio.com/

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Det som gjør meg mest betenkt med DPR 2005 er at den kom i 2004 og at det fremdeles ikke er noen andre som har brukt samme forsterker-modul i sine receivere. Det kan vel ikke være et godt tegn?
    Dette spørsmålet kan man godt stille seg, men for meg er det en gåte at ingen har prøvd denne forsterker-modulen. Nå har jeg rost denne forsterkeren opp i skyene tidligere, så det gidder jeg ikke flere ganger;-), men jeg har fått den oppfatning av at digitalt er nytt og "skummelt". Analogt duger fortsatt i massevis, samtidig som GODE digitale forsterkere fortsatt er dyre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hektorhake
    En liten ting til deg.. JEG mener at NAD ikke er i nærheten av HK i muskler.. jeg testa den NAD T773v2 opp mot en avr 8500 og det var ikke nesten det samme.. jeg synesta t min 7000 er bedre en denne NAD`en .. de to andre ble enige selv om de hadde et hjerte for NAD...
    Enig! Har en NAD t753 selv, og en avr235 spiller rompa av den på alle tenkelige måter :???:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •