Effektforsterker - Nad vs Vincent

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer Puffyp sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Moss
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker - Nad vs Vincent

Jeg har pr idag en Nad C272 effektforsterker, men vurderer å bytte denne etterhvert, noen som vet hvordan VINCENT SP-996 eller VINCENT SP-331 er i forskjell?
    Er helt grønn på dette området.. :neutral:

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok Sp-331 griser nad`en.

Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Moss
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det stor forskjell i lyden på disse?

Newcomer booyy sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei har en vincent 993 selv og er stoooooooor fornøyd.er rimelig sikker på att vincent knuser nad på alle måter hvis du ikke skal gå for den feiteste nad serien da..hehe.har bare positivt og si jeg iallefall om vincent.så ta deg en lyttetur du blir ikke skuffa

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vincent vs. NAD

Har Vincent sp 331 (2x300w v/4ohm), spiller rått iforhold til nad..Hadde nad c270 før (2xmono 1x300w pr. amp),meget stor forskjell på disse!..Prismessig er det ingenting og lure på

Anbefaler Vincent sa 31 som forforsterker til sp 331.Helt rå sammensetning!!!

Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Moss
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal evt. bruke den til å drive fronthøyttalere sammen med en Nad T753, dette byr ikke på noen problemer?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Puffyp
    Skal evt. bruke den til å drive fronthøyttalere sammen med en Nad T753, dette byr ikke på noen problemer?
    De er ganske ulike i lyden, så bob bob... tror ikke det er så veldig ideelt, men dette må jo testes ut... kansje du blir fornøyd, og neste trinn blir å bytte ut NADen.... :-D

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    De er ganske ulike i lyden, så bob bob...
    Nå er vi ved sakens kjerne - HVORDAN ulike?

Smaken er som kjent forskjellig - men har etterhvert selv kommet til at det er bedre å satse på en "lydsignatur" man liker, enn nødvendigvis "testvinner-lyden"...

Så hvis det går an å oppsummere noen forskjeller tekstlig, så hadde det vært interessant.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt to Vincent sp-996 som jeg også skal bruke opp imot en Nad t753 v2. Håper å tru det skal bli mere dynamikk i lyden og mere trykk i fra bunnenav og opp. Eventuelt om og når du får blokkene vil du gi en tilbake melding på hvordan du syntes lyden blei med dette oppsettet Puffyp? Hvilke høyttalere har du?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nf
    Nå er vi ved sakens kjerne - HVORDAN ulike?

Smaken er som kjent forskjellig - men har etterhvert selv kommet til at det er bedre å satse på en "lydsignatur" man liker, enn nødvendigvis "testvinner-lyden"...

Så hvis det går an å oppsummere noen forskjeller tekstlig, så hadde det vært interessant.
    Vil ikke gå inn på å beskrive lyd signaturen....det bør DU teste ut! Har erfart det de bør være ganske like (blant annet pga frekvenskurver). Det enkleste er hvis du liker NAD så gå kun for NAD eller motsatt med Vincent, men for all del så kan du finne flere produsenter(produkter) som "matcher" hverandre....som også blir bedre! Det må eventuelt testes ut.... da er det greit at mann kjenner lyden litt fra før slik at du vet litt hva du skal gå etter....

Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Moss
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FaXe
    Har bestilt to Vincent sp-996 som jeg også skal bruke opp imot en Nad t753 v2. Håper å tru det skal bli mere dynamikk i lyden og mere trykk i fra bunnenav og opp. Eventuelt om og når du får blokkene vil du gi en tilbake melding på hvordan du syntes lyden blei med dette oppsettet Puffyp? Hvilke høyttalere har du?
    Disse er ikke bestilt enda, driver fortsatt og vurderer, tenkte jeg skulle høre Rotel først også.
    Nå har jeg CV Al-750 men skal på hifiklubben idag og høre BW 604 S3 mot Dali concept 10 så CV`ene kommer nok til å bli flyttet på gutterommet i løpet av en ukes tid
    Men hører gjerne fra deg når du har fått testet dine!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FaXe
    Jeg hadde tidligere en T742, kjøpte så et par SP-996 og byttet deretter ut NADen med Arcam AVR200. I forhold til NADen vil jeg si blokkene har fyldigere over hele registeret, litt mørkere lyd, men kanskje litt mindre kontrollerte. Skjønt, vanskelig for meg å si hvordan det vil låte på dine høyttalere, har selv brukt dem på Dali 2002 og 5005, samt JMlab Cobalt 816S.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått Vincent sp-996 innenbords, det er nesten litt flaut å si det men jeg bruker et par Eltax 500 høttalere som front. Men utifra det jeg hører nå så er det mere dybde i lyden, nåde på høye frekvenser og på lave. Kan også spille et stykke høyere med blokkene til rådighet, utseende messig så er det et stort skritt opp fra den tradisjonelle Naden(ikke det at den er stygg) til Vincent. Neste blir helt garantert å bytte ut høttalerne, noen forslag?

Mvh Ole M

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hva du hører på etc. Men min anbefaling må nesten bli Infinity Beta 50, eller PSB Image T65, tror det blir knall på den forsterkern. Disse finner du hos www.avhifi.no iallefall. Holder en knapp på Infinity . Begge modellene finnes også i sort ++.

http://www.infinitysystems.com/homea...es=BET&cat=BFS

http://www.psbspeakers.com/product.php?pId=12&sId=3

Men er MYE snadder der ute, og jeg vet ikke helt hva slags pris du har slengt deg på .

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for noen fine forslag Har igrunn tiden til sommern til å betenke og gruble på, siden jeg må prioritere førerkort fremfor hifi fremover. Har sett på en god del som fks Dali Suite 2,8 og Concept 10. Er vel på jakt etter noen alround høttalere som både er godt til musikk og film. Prisklassen vil ligge rundt en ti lapper, pluss/minus. Men som sagt så har jeg god tid på meg til å få bestemt meg=)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •