ICE blokker - Parasound A-21?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 56
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ICE blokker - Parasound A-21?

Heisann,

Noen som kan fortelle meg hva som funker best av Parasound A-21 og Embla ICE monoblokker?

Effekten\blokkene skal kunne brukes på alle slags høyttalere. Men mest sansynelig B&W...

Parasounden er en del dyrere enn monoblokkene, men leverer mye mindre strøm. Det er grunnen til at jeg spør. Så ikke jeg betaler mer for noe dårligere

Forforsterkeren som skal brukes, er en Parasound P-3....

Hvordan funker foresten Parasound på B&W? er det en god kombo?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smak og behag. HAdde det ikke stått om penger, så hadde jeg endt opp med A21, men nå ser det ut som at Oberon 6.1 får æren . Ikke noe dårlig erstatning! Og 10000kr rimeligere.

Personelig syns jeg ICE gir mest for penga. Ikke hørt Oberon på 703'a mine, men har testet med embla. (og oberon på Tannoy). Det funker i fulle baner for meg altså . Men du er jo glad i marantzen, så kanskje Electrocompaniet er mer din greie !

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, du har allerede P3'en ja, da er iallefall Parasound A21 bra . Og den drar nok BW803D (virker ut som at det er en høyttaler som står i planene dine) veldig bra. Er en på forumet her som har denne komboen... husker bare ikke hvem .

Uansett, du bommer ikke noe med Oberon eller A21 tror jeg. Dette er nok de "hotteste" effektforsterkerene på det norske markedet nå. Mange mener Ice power er like bra som effektforsterkere til 2-3x prisen. Andre mener annerledes, men er nok endel matching som skal til her.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har nok ikke P-3 ennå. Men jeg kan få kjøpe en pakke med både P-3 og A-21 til en grei pris. Derfor jeg lurer litt på dette

Så valget er litt vansklig nå. Kjøper jeg ICE blokker, så beholder jeg nok Marantzen og bruker den som prossesor, for den funker nok bra til det også. Kjøper jeg Parasound, så selger jeg marantzen og kjøper P-3. Jeg kunne jo muligens kjøpt kun A-21 også, men jeg tror P-3 passer bedre til A-21 enn hva Marantzen gjør.....

Det blir nok 803D om ikke så veldig lenge, så da er det greit med nok "power" til de kommer

Bare kom med innspill. Trenger så mange tips jeg kan få

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Nei, har nok ikke P-3 ennå. Men jeg kan få kjøpe en pakke med både P-3 og A-21 til en grei pris. Derfor jeg lurer litt på dette

Så valget er litt vansklig nå. Kjøper jeg ICE blokker, så beholder jeg nok Marantzen og bruker den som prossesor, for den funker nok bra til det også. Kjøper jeg Parasound, så selger jeg marantzen og kjøper P-3. Jeg kunne jo muligens kjøpt kun A-21 også, men jeg tror P-3 passer bedre til A-21 enn hva Marantzen gjør.....

Det blir nok 803D om ikke så veldig lenge, så da er det greit med nok "power" til de kommer

Bare kom med innspill. Trenger så mange tips jeg kan få
    Nå vet ikke jeg hva pakkeprisen består i . Men da kan det bli veldig intressant. .

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Nå vet ikke jeg hva pakkeprisen består i . Men da kan det bli veldig intressant. .

Begge to for 18k Så jeg tror jeg slår til på dette!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge to for 18k Så jeg tror jeg slår til på dette!

*Puste pese*... det var jo rimelig bra avslag ja. . Gratulerer . Demobrukt eller noe da ?!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    *Puste pese*... det var jo rimelig bra avslag ja. . Gratulerer . Demobrukt eller noe da ?!

Hehe..Takker Er ikke sikker på om det er demo modeller. Kjøper fra privat person..

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den marantz komboen du har er jo veldig lekker, er det ikke dumt å "splitte" den, eller har du en annen cd spiller i tankene?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis bruker Parasound P3 med emblaaudio Ice blokker og B&W 803, fungerer ypperlig!

Bruker selv emblaaudio blokker til senter/bakhøyttalere og er fornøyd med de i mitt eget oppsett også.

Har dog ikke hørt Parasound effektforsterker...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Den marantz komboen du har er jo veldig lekker, er det ikke dumt å "splitte" den, eller har du en annen cd spiller i tankene?
    En veldig fin kombo det ja. Men Marantz forsterkeren er nok litt for strømsvak. Desverre! cd spilleren blir nok stående

Sitat Opprinnelig postet av janterje
    En kompis bruker Parasound P3 med emblaaudio Ice blokker og B&W 803, fungerer ypperlig!

Bruker selv emblaaudio blokker til senter/bakhøyttalere og er fornøyd med de i mitt eget oppsett også.

Har dog ikke hørt Parasound effektforsterker...
    Ja, Embla låter fantastisk på B&W. Men Parasound har ikke noe problem i å lage liv i noen høyttalere de heller

Ser nok ut som det blir Parasound på meg gitt!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt valg - du blir neppe og angre

Parasound P3 er den forforsterkeren jeg har hørt som passer best i mine ører til B&W. Effektforsterkerne skal være strømsterke og gode

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nok ut som det blir Parasound på meg gitt!
    Dette angrer du ikke på! Har akkurat spilt inn P3/A21 på 803D, og det er bare en utrolig kombo. Mangler nå kun signalkabler av balansert art så er jeg i mål. Ser det er en del som bruker Kimber Hero, men om de er skjermet nok vet jeg ikke. Gikk ikke med Kimber Timbre hos meg iallefall.
    Si fra hva du finner ut da, og lykke til.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt og høre at ikke jeg vil angre. For jeg henter utstyret i dag!

Kablene mine er jo veldig gode...WireWorld Eclipse til 12.000kr for 2x2m. Så de holder nok for meg Regner med at jeg ikke trenger å bytte kabler på en stund...Mulig signalkablene bør byttes (Xindak). Men tror de vil holde en stund de også...

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Dette angrer du ikke på! Har akkurat spilt inn P3/A21 på 803D, og det er bare en utrolig kombo. Mangler nå kun signalkabler av balansert art så er jeg i mål. Ser det er en del som bruker Kimber Hero, men om de er skjermet nok vet jeg ikke. Gikk ikke med Kimber Timbre hos meg iallefall.
    Si fra hva du finner ut da, og lykke til.
    Hvis du liker/vurderer Kimber, prøv Silver Streak. Meget god kabel, mange hakk bedre enn min egen PBJ.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer igjen da....

Har vurdert å selge Parasound A-21 og heller kjøpe Embla Maenia på 600w + Embla Coenia på 300w. Jeg selger A-21 for 16k og får både maenia og coenia for 16k. Da kan jeg bi-ampe eller så har jeg 2 ekstra kanaler til evt. hjemmekino etterhvert.

Bør jeg bytte fra A-21 til ICE? Er det vert det? Spiller ICE bedre eller dårligere en A-21? Eller spiller Parasound bedre eller dårligere en ICE?

Håper på svar!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er enda ikke en mnd siden du kjøpte utstyret ditt. Fungerer det ikke? Er det en mismatch?

Hvis det er matching du driver med, så anbefaler jeg deg å ta med deg utstyr hjem...på lån.

Hvorfor ikke bevege deg på ytterkantene og prøve litt skikkelig rør! Så får du noen kontraster å jobbe med...

Du burde prøve Vincent SP331. Den er billig, kraftig og den har rør i signalveien. Varm og god klangkarakter. Til prisen er den ett kupp av dimensjoner. Og så er det så fint å se det gløder inni kabinettet

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bruke noen tusenlapper på cd-plater? :-)

Mvh.
    Andreas

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt uenig i det med antall CD-er. Noen liker teknikken, og noen liker musikken. Og noen liker begge deler.

Det er jo mange som driver å bygger sinnsykt heftige biler, uten at de noensinne kjører mer enn opp og ned på en henger med de. Ingen sier noe på det

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er håpløst å mase sånn frem og tilbake, du er nødt til å ta med deg sakene hjem, sette deg ned med en bunke cd`er og følge hjertet/ørene.
    Det er for mange variabler til at man bare kan anbefale sånn i hytt og gæver.
    Det er forøvrig mange andre forsterkere du også burde prøve. prisklassen +-20.000 har vanvittig mange bra kjøp.
    Du har bla. Electrocompaniet, DP (brukt) Bryston (brukt) Cary (brukt) passlabs (fåes billig i Sverige) og en drøss med spennende rør konstruksjoner.
    personlig så kan jeg tenke meg ting som funker bedre sammen enn Halo og B&W, det er produkter med ganske forskjellig spillestil.
    Men som sagt jeg hadde ikke brukt et rødt øre før jeg fant en kombinasjon jeg falt for. jeg hørte f.eks Vienna acoustics beethoven Grand sammen med Electrocompaniet AW120 og kimber kabler her for litt siden og det låt vanvittig bra sammen.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •