ICE blokker - Parasound A-21? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 56 av 56
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hva med å spare litt til huskjøp, bil og sånn?
    Du er så ansvarsbevisst at jeg blir helt redd, mann.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Hvor i vestfold bor du? Vi kan lage en deal, du kan låne Mine MA oberon mot at jeg får førstrett til å kjøpe P3 av deg. SIden du skal ha surround trenger du ikke den da. Jeg skal vente med surround og er virkelig keen på den.. Jeg kan sikkert kjøre et stykke for den for å si det slik eller så kan jeg sende de i en skikkelig innpakning.

Nei, det er ett eller annet jeg føler jeg ikke får frem med Helicon...Men som jeg har sagt, så kalibrerer jeg høyttalerene nå om dagen. Men har desverre litt knapp tid på meg, så jeg har ikke fått kalibrert så mye ennå.

Men B&W skal jeg ha uansett. Om det blir nå i denne månden tviler jeg på, men de kommer etterhvert

Veldig godt tilbud fabian. Men jeg har jo ennå ikke bestemt meg for å selge denne, for noen surroundprossesor kommer jeg nok ikke til å kjøpe på en stund. Men uansett, så er det deg jeg kontakter om jeg skal selge den, så kan vi gjøre en avtale når den tid kommer?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du ikke vil vinne noe spessielt på å bytte ut effekttrinnet, siden P3'en er ditt dårligste ledd akuratt nå! Se om du får lånt med deg en Hegel preamp hjem! Den er MYE mer åpen og ærlig. Og med litt tur, så beholder du det kongelige lydbildet man ofte får med A21!

P3 er en GOD preamp, men langt ifra SÅ god . Og det virker på meg som at du er mer på utkikk etter lyd ala Hegel. Men P3'en rocker ifra det meste. Mens til anna type musikk finnes det bedre alternativ.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går du for Hegel preamp'en bør du styre unna ICE baserte forsterkere. Det gir etter min mening en alt for analytisk og livløs lyd. At den i tillegg avslører dårlige innspillinger nådeløst kan det bli vanskelig å få det til å låte bra, med mindre alle cd'ene dine har fantastisk lydkvalitet. Tror nok A21/Hegel er en medre kombinasjon enn Embla/Hegel.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Går du for Hegel preamp'en bør du styre unna ICE baserte forsterkere. Det gir etter min mening en alt for analytisk og livløs lyd. At den i tillegg avslører dårlige innspillinger nådeløst kan det bli vanskelig å få det til å låte bra, med mindre alle cd'ene dine har fantastisk lydkvalitet. Tror nok A21/Hegel er en medre kombinasjon enn Embla/Hegel.
    Det var litt av poenget, tror han nemlig har mer å tjene på å skifte forforsterker. Oftest den som gjør de store utslagene. Finnes det "alt for analytisk lyd" egentlig?! Er ikke det som er greia, få gjengitt innspillingene best mulig?!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, bare kom med flere alternativer! Takker for svarene jeg har fått til nå!

Men om jeg skal bytte preamp, så vil jeg nok kjøpe en surround pre, alla RSP 1098 eller lignende! For stereo har jeg ikke lenge til, skal ha hjemmekino nå Det er jo en av hoved grunnene til at jeg er så sugen på Embla. For hvis jeg kjøper Embla, så har jeg 2 ekstra kanaler til bakhøyttalere, og med en Embla til, så er jeg klar til å bygge opp ett surroundoppsett. Og når den tid kommer, så skal jeg ha B&W, og Embla\B&W låter hårreisende sammen, helt utrolig! Så om jeg da kjøper disse Embla blokkene, er alt klart til nye høyttalere....Litt komplisert, skjønner dere?

Kom med flere innspill!

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linn Unidisk SC har innebygget preamp, de går vel for rundt 25k brukt. Ellers er det vel greit med en prosessor som har bypass/direct hvis du har en god signalkilde til stereo.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Tror du ikke vil vinne noe spessielt på å bytte ut effekttrinnet, siden P3'en er ditt dårligste ledd akuratt nå! Se om du får lånt med deg en Hegel preamp hjem! Den er MYE mer åpen og ærlig. Og med litt tur, så beholder du det kongelige lydbildet man ofte får med A21!

P3 er en GOD preamp, men langt ifra SÅ god . Og det virker på meg som at du er mer på utkikk etter lyd ala Hegel. Men P3'en rocker ifra det meste. Mens til anna type musikk finnes det bedre alternativ.
    Da Fidelity testet system 2 fra Hegel, ble P2A utpekt som det svakeste ledd, og P3 foreslått som et bedre alternativ i prisklassen...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fidelity har ment så mangt. Og de har faktisk tatt tilbake det i senere anledninger, alt handler om å matche! P3 har de skrytt opp i skyene, og den er VELDIG bra, men passer langt ifra alle. Jeg mener Hegel Preampen er noe å sjekke ut. Men uansett, denne har jo ikke direct passthrough så den er jo uansett utelukka.

EDIT:
    NB. I mitt system syns jeg ikke hegel matche helt. Parasound P3 var nok endel bedre for min smak, og endel "røffere". Men så fikk jeg EC 4.7 preampen i hus, og da falt alt på plass, og jeg handlet. Design messig er anlegget mitt nå et rot . Ingen ting som matcher . Men lyden er så si slik jeg vil ha den. Kan "tweakes" med bedre høyttalerkabler (som kommer til sommern.).

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første synes jeg det å skifte ut P3 er et dårlig valg så leng du er på jakt etter å få mer presisjon. H400 er skikkelig tung i bunnen, og det er også Parasounden. Min erfaring med de produktene gjør at oppi mitt hode kan de ikke passe sammen. Med B&W blir det noe helt annet fordi de trenger som regel litt ekstra festpukkel for å våkne. Spesielt forrige utgave av 7-serie, N804 og de fleste eldre modeller. P3 er stram og nøyaktig mens tilhørende effekttrinn er mer "løs" i bunnen (det som mange beskriver som mye watt fordi de får så inni helsike mye bass). Med andre ord hadde komboen vært uutholdelig om P3 hadde hatt samme karrakter som A21. Siden H400 trenger en veldig stram og strømsterk effektforsterker mener jeg bestemt at rett vei å gå er å bytte ut effekttrinnet, beholde preen og vente med å bytte høyttalerne til du har hørt hva de faktisk kan. Glem heller ikke at Hegel i de fleste tilfeller har vært demonstrert på relativt slankt lydende høyttalere. Det er ikke uten videre lett å "høre på en forforsterker" i butikken.

Newcomer Nadali sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off-topic men, grattis med inlegg nr 7000 SI! Respekt! :-D

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Men B&W skal jeg ha uansett. Om det blir nå i denne månden tviler jeg på, men de kommer etterhvert
    Om du SKAL HA B&W så råder jeg deg til å vente med forsterkerbytte uansett. Kjører selv med P3 og A21 til frontene for best mulig stereo. Har også kinomulighet da jeg kjører de andre med Yamaha RX-V1500. Tapper da frontene fra den til Direct på P3 og det låter rett og slett konge. På musikk kjøres LP/CD direkte til P3.
    Kan ikke få det bedre!

Uansett bytt nå bare en ting om gangen hvis du ikke har hørt alt samlet. Husk også rommet ditt kan være helt annerledes enn der du evt. hørte utstyret.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nadali
    Litt off-topic men, grattis med inlegg nr 7000 SI! Respekt! :-D
    Takk

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Kom med flere innspill!
    Har akkurat lånt en Marantz SA-15. Syntes den låt altfor lyst og manglet noe i bassen. Passet ikke i mitt oppsett. Sikker på at den passer i ditt?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte du DACen i Marantzen da?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Bruker bypass på Rotel RSP-1068. Synes min modifiserte RCD-1072 med LClock XO3 og AD8065 opamps låt bedre.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •