Erfaringer med Pioneer AX2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 14 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 263
    Newcomer JohnKK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Pioneer AX2

Morn,

Vurderer en oppgradering av receiver, og Pioneer AX2 har "blinket" seg ut.

Er det noen som har erfaringer å dele.

Rec. skal "dra" 7.1 med PSB Image T55, B25 og C60 samt Dynabel IN6500x2

Bilde kjøres med HDMI/DVI til PD A1 MkIII ifra Pioneer DV-868AVi, vurderer å kjøre bilde igjennom rec. da kun 1 kabel (forhåpentligvis) skulle trengest.

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann
    Har den sjøl og eg er fornøyd eg Eg kjører Jamo D590, E850 og E8 cen og det klarer den fint. Ingenting stygt å seie om den endo

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking AX2 ble valgt

AX2 ble bestillt igår ifra "søte bror" (fyndborsen)
    venter i spenning.... og helga kna nok bli lang....

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig godt fornøyd med min AX2, og jeg kan ikke si at jeg føler det mangler effekt Jeg gikk fra en Yamaha RX-V640, og AX2 er et godt steg opp. Sammenligner man lydsignatur synes jeg at AX2 er litt mer tilbakelent med en mindre fremtredende diskant, men med en mer fyldig mellomtone og bass. Samtidig er det vesentlig mere trykk i bunn.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AX2'en skulle være meg ihende til manda'n,
    Kona reiser i Nordsjøen på tirsda'n,

så resten av uka blir i nok kjelleren/godstolen...

Newcomer KvAsI sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bestille en jeg oxo

men lurte litt på oar små ting.

Sånn OSD går kunn via s-vhs eller ? har Pioneer plasma med sånn SR+ så lurte litt på hva nytte den egentlig gjør.

volumjustering fx.. må jeg sette over på svhs inngangen for å se det på tv'n, eller klarer den å vise det vist jeg f.ex ser på komponent/HDMI ?

Anng. kompomnent inn på AX2.. kan jeg sende det bildet ut via HDMI utgangen ? (ren passthrue ev. om det kan oppkonverteres noe?)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp koblet opp min ax2. Og den har power i massevis. Har bare front og bakhøyttalere foreløpig. Center og sub kommer senere.
    Men synes at fjernkontrollen er noe knotete. Må lese grundig for å få gjort de forskjellige instillinger. Mic'en til å kalibrere høyttalerne er jo glimrende. Plugg i, og start kalibrering.
    Har hatt Pioneer stereo tidligere, og kan si som andre over, at ax2 har litt roligere diskant enn stereo-forsterker'n jeg hadde.
    Bass leverer den plenty av.
    Det eneste jeg ikke får til er lyd fra tv. Må gå via Video'en. (Tips mottas).
    Nå står en dvd-hdd på listen.

Har sittet i hele dag og knota og programmert fjernkontrollen. Den har flere ganger låst seg slik at batteri må fjernes og settes inn igjen for å få den til å virke igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KvAsI
    Sånn OSD går kunn via s-vhs eller ?

det kan du bruke vanlig kompositt kabel på også.

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mottok min forsterker denne uken, og jeg er så langt svært godt fornøyd. Mitt sammenligningsgrunnlaget er nok så som så siden min forrige forsterker ble kjøpt i 1998, men i utgangspunktet var jeg godt fornøyd med mitt gamle oppsett. Grunnen til at jeg oppgraderte var ønske om ny teknologi, spesielt savnet jeg mulighet til å spille DTS-spor. Etter at jeg fikk forsterkeren i hus, hører jeg at det er flere andre funksjoner som har hatt enda mer positiv innvirkning på lyden enn den nevnte DTS-oppgraderingen. Lydbildet er bedre oppløst og innholder flere detaljer enn tidligere. Jeg er også veldig tilfreds med hvordan høytalerne samspiller bedre etter en runde og to med autokalibrering. Den siste funksjonen tror jeg også kanskje er grunnen til at jeg opplever at høytalerne rett og slett leverer bedre enn tidligere...

For å få lyd på Tv'n har jeg koblet som følger:

- TV er koblet til forsterkeren via S-VHS kabel på "monitor ut."
    - Parabol-tuneren er koblet til SAT.

Ved å velge SAT på fjernkontrollen får jeg da TV med lyd.

Siden jeg bruker S-VHS kabel til TV/monitor måtte jeg også koble analogt fra DVD-spiller for å få bildet til TV. Dette er pga av at utgangen til TV/monitor ikke kan ha dårligere kvalitet/tilkobling en kilden. Uansett er det for meg og min 32' Tv mer enn god nok kvalitet. Som sikkert betyr at jeg har mye å glede meg til når jeg en gang oppgradere DVD-spiller og PJ.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AX2'n min ble dratt i gang i dag og har ikke hatt tid til å trimme, men krefter er det nok av i forhold til 1014/1015. Kommer tilbake med mere samenlikning etter at jeg har fått justert den inn.

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si at dette er en knall receiver. Krefter i massevis, auto setup som fungerer meget bra. Enkel å bruke samt gode muligheter for å switche mellom ulike bilde og lyd kilder. Er i allefal meget godt fornøyd etter å ha oppgradert fra 1015.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også bekrefte at forsterkeren er lett å sette opp med hjelp en godt illustrert manual.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har eg endelig fått alle ut av huset og fått "kjørt" AX2'en litt i stereo.
    Kjøpte meg noen brukte Audiopro Blach Diamond som fronter i opsettet. Bi-amper dem med surround-black utganger. Fet og fin lyd, MEN: Kommer ikke lenger opp enn -7-8 dB så blinker rød alarm for varmgang. Forsterker slår seg ikke av, men jeg presser den ikke videre. Vifta går som et jet-fly.
    Nå står det i manual at det skal være min 60 cm over og 30 cm til siden med klaring for å få lufta varmen ut. Min står jo inni en Ikea-benk med minimal fri plass rundt. Er det virkelig så viktig med fritt rom rundt reciever'n? Kjerringa vil jo helst gjemme den helt vekk. :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki da flytta jeg forsterker'n opp ved siden av tv, og den blinker "overload" hele tiden. Selv på lavt volum. Kan det ha noe med at jeg har bi-ampet frontene?

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det ikke sånn at når en forsterker er ny så må på en måte komponentene spilles inn? kondensatorene og slikt? slik at di ikke skal spille så høyt i begynnelsen?

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min står og inni ei ikea hylle og da e ikkje meir enn 5 cm lufting på topp og eg har aldri sett da har blinka nåke, einasta gongen eg har hørt vifta e når eg speler høgt på pure direct, da går den av og til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4 Ohms høyttaler - kan det være noe av årsaken?
    No spelte eg ikkje i "pure direct" på høyt volum. Kanskje man også bør gjøre det?
    (Mye dill i forhold til min gamle stereo-forsterker).

Newcomer hercule sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KvAsI
    Skal bestille en jeg oxo

men lurte litt på oar små ting.

Sånn OSD går kunn via s-vhs eller ? har Pioneer plasma med sånn SR+ så lurte litt på hva nytte den egentlig gjør.

volumjustering fx.. må jeg sette over på svhs inngangen for å se det på tv'n, eller klarer den å vise det vist jeg f.ex ser på komponent/HDMI ?
    Med SR+ skal du vel kunne få info direkte opp på plasma'en uten at det går via noen spesiell kabel. Du kan f. eks kjøre videosignal direkte fra DVD-spiller til TV og likevel få info (volum etc) fra forsterkeren opp på TV'en.

-R

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerognal
    4 Ohms høyttaler - kan det være noe av årsaken?
    No spelte eg ikkje i "pure direct" på høyt volum. Kanskje man også bør gjøre det?
    (Mye dill i forhold til min gamle stereo-forsterker).
    Har du endret i høytaleroppsettet fra 8 Ohm til 6 Ohm? Ihvertfall står det på side 17 i manualen at "[Y]ou can use speakers with a nominal impedance between 6-16Ω (please see Swithing the speaker impendance on page 65 if you plan to use speakers with an impendance of less than 8Ω.)

På side 65 står det at du skal trykke STANDBY på mens du holder inne speaker-knappen på forsterkeren. Hver gang du gjør dette vil du bytte mellom 6 og 8 Ohm konfigurering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Har stilt om til 6 ohm. Så det skulle være ok.

Side 1 av 14 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •