Erfaringer med Pioneer AX2 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 263
    Newcomer JohnKK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI vs. Optisk for lyd ifra DVD til forsterker

Er det noen som har erfaring vedr. optisk vs. HDMI for lyd ifra DVD spiller til receiver?

Planlegger å kjøre lyd & bilde ifra dvd spilleren til receiver mha HDMI, og ta bilde videre til PD'en med HDMI-->DVI fra receiver.

Er det noen som har erfaringer med dette?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte det samme, venter på kabel før jeg får testet.

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var akkurat på DHL og hentet min AX2 - har sett at bananplugger + plasten bak er kommentert før - men finner det ikke igjen...

Så hva var fremgangsmåten - vippe ut pluggene bak, eller smelte seg igjennom ?

EDIT: Glem det, har plukket dem ut ;-)

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg kjører 4 ohms høytallere og det er ingen problem. Burde ikkje blinke overload forda

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    .....EDIT: Glem det, har plukket dem ut ;-)
    ...og da fant du ut at: å ta en liten treskrue å skru den inn i plasten for så å dra ut er en grei metode ;-) (repetisjon fo nye Pioneer med bananplugg brukere)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja... - fant en mini-umbrako nøkkel som greit gjorde nytten.

Har akkurat fått MCacc'et den opp (5.0), og synes foreløpig det ble svært så bra ;-)

Manualer er normalt siste utvei - men med alle de mulighetene, lydformatene, inn & utgangene etc. på AX2'en må jeg nok lese meg opp litt...

Nå mangler bare plasmaen (har foreløpig bestilt en LG PX4R som "aldri" kommer...) + en sub etterhvert

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm - har kjørt "auto"oppsett noen ganger nå, med litt forskjellig parametre, men...
    synes jeg må lovlig langt opp i "db" på volumontrollen før det blir noe særlig til lyd i Kef Q7'ene mine??

Mener faktisk at jeg hadde høyere volum ved gitt "db" første gang jeg kjørte autooppsettet???

Noen andre som kan kommentere erfaringer med dette? + hva er "referansenivå" i relle db - finnes det ikke noe ifht THX-standard...?

Synes muligens også foreløpig AX2'en låter litt "tynn" ved CD-avspilling - uansett direct/pure direct eller ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fant jeg løsningen på "overload" som blinket i ett sett. Ved analoge signaler må signalstyrken reduseres. Dette gjøres ved å trykke på "analog att".
    Da forsvant blinkinga og forsterker'n går ned i Ikea-reolen igjen. Nå ble kona fornøyd.... :wink:

Da har jeg bare et lite ankepunkt. AC-pluggen sitter altfor løst i forsterker. Har løsnet en gang. Har tatt dette opp med Fyndbøærsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AC pluggen på min AX5i satt også meget løst. Jeg tok bare en kabel i fra en PC og brukte den. Passet fint og satt godt fast.

Newcomer JohnKK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Har fått satt opp AX2'en når, kjørt MCACC'en både for 1 ref.pkt og for 3 ref. pkter. Stusset endel på avstand som ble "detektert" for sub'en (avvik på over 2 meter), men etter nedjustering av denne fungerte det utmerket. De andre avstandene stemte helt !

Er strålende fornøyd ('hadde det ikke vært for øra, hadde smilet gått helt rundt....')

Opplever samme problem som andre med hensyn til strøm støpselet, men har byttet ut med en PC kabel.

Syntes også Stereo (Direct/Pure Direct) var adskilling bedre enn min tidligere 812.

Er utrolig godt fornøyd.

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan også bekreftet at AC pluggen er relativt løs, men jeg bruker den fortsatt uten merkbart problem.

Min inntrykk er så pass positivt at jeg vurderer å oppgradere DVD-spilleren, for å få enda mer ut av forsterkeren, til en 989. Men siden AX2AV ikke har iLink, lurer jeg på om jeg "taper" mye kvalitetsmessig på å koble DVD-spiller via HDMI?

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At pluggen sitter løst er ikke noe jeg har merket meg iallefall. Har ikke satt meg så mye inn i de ulike funksjonene ennå ettersom jeg ikke bruker 5.1 enda. Må div kabler på plass før jeg får testet ut hdmi out til pj osv.. Men inntrykket så langt er meget positivt

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strømpluggen sitter løst hos meg også - passer liksom ikke helt inn - får vel bytte den mot en annen.

Har ellers kalibrert om igjen - etter fronthøyttalerne, og er mye mer fornøyd nuh !

Tror jeg skal bli happy med AX2'en!

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste i testen i DVD & Hjemmekino at jfinneru også likte lydbildet bedre etter å ha foretatt kalibering etter fronthøytalerne. Men hvordan gjør en det? Jeg er fornøyd med mitt nåværende lydbildet, men jeg sikker på at det kan forbedres med noe tweaking.

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min strømledning sitter også ganske laust,men henger so lenge da står i ro og fred. Burde vore bedre

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Jeg leste i testen i DVD & Hjemmekino at jfinneru også likte lydbildet bedre etter å ha foretatt kalibering etter fronthøytalerne. Men hvordan gjør en det? Jeg er fornøyd med mitt nåværende lydbildet, men jeg sikker på at det kan forbedres med noe tweaking.
    Sitter ikke foran AX'en nå - men;

Gå inn på setup - mcacc, velg "eq pro" ettellerannet istedenfor "all", på neste osd-skjermbilde kan du da velge "front align" eller noe sånt istedenfor "equal acc"... kjøyr mcacc - voila; et lydbilde der resten av høyttalerene er "equalized" ifht. frontene.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wintermute: Hadde du orket å lagt ut regne stykket. når du får tid?

Mvh Forsel

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerognal
    Da har jeg bare et lite ankepunkt. AC-pluggen sitter altfor løst i forsterker. Har løsnet en gang.
    Lite tips. Her på jobben leverer vi PC/server/annet elektrisk til offshore og skip. Dersom AC plugg ikke lar seg skru fast, da bruker vi en liten dråpe superlim på flatsiden på AC pluggen når vi monterer permanent. Dette er nok til at pluggen holder seg på plass med moderate bevegelser og vibrasjoner, samtidig er det rimelig greit å løsne igjen senere. Litt rengjøring må dog påregnes. Jeg regner med at andre limtyper enn superlim (tac-it ? ) kan brukes som gjør demontering/remontering mer brukende. Pass bare godt på at limen IKKE kommer ned i selve kontaktene.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man ikke bare surre et par runder med elektrotape på pluggen før den settes inn i receiveren.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tape på pluggen, hvordan kunne jeg glemme den. Billigste er ofte det beste....eller ?

Husker jeg har brukt det trikset også for lenge siden. Husker også klisset som det ble etterhvert når limen på tapen gled utover. Men bevares, det funker godt det også. Men hvis en driver å plugger inn og ut mye så er jo tape å foretrekke vs lim.

Side 2 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •