Erfaringer med Pioneer AX2 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 14 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 263
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du må jo tross alt trekke kabler fra terminalene beregnet på surround back da, arendal?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forstått det slik at det er her snakk om å flytte effekt fra SB og til frontene via "intern routing" og ikke Bi-amping med Bi-wiring.

Det er mye mulig jeg tar feil, det kommer ett klikk og lyden blir noe annerledes og jeg trodde da at det var sånn det var, men jeg tar kanskje feil.
    Har jo ingen mulighet til å måle det på noe vis.

EDIT: Dette er feil fra min side. man må koble seg til SB terminalene også.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..det syntes jeg hørtes merkelig ut. Det står da også beskrevet i bruksanvisningen at for å biampe, må man som ellers trekke et ekstra par med kabler fra forsterkeren, og her da fra surround back-terminalene i tillegg til front.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du har helt rett, det er jeg som tuller.

Skal rette inleggene mine i tilfelle noen faktisk tror på noe av det jeg skriver.

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg må jp kjøre 4 kabler fra forsterkeren til frontene? (2 fra Front terminalene, og 2 fra surrounf back høyttalerene)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det stemmer MPX. Forutsetningen for å gjøre dette er imidlertid at høyttalerne dine har mulighet for bi-wiring (to par terminaler på hver)

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det har de. Så det burde ikke være noe problem. Off Topic: Nå leter jeg etter noen kabler for bi-amping. Noen som vet om noen bra kabler til dette?

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Supra Rondo 4x4.0 Antracit hos Eltek/Dynalbel til samme formålet og samme forsterker. Kablene har så langt fungert uten problemer.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lage ein liten ny vri her... :grin:

Til alle dere som har ax2 og ax 4.
    fortell hva dere ikkje liker ved den eller liker mindre

som dere allevet er det umulig å få både pose og sekk.. :grin:

Eg har Viften,
    Bedre fjernkontroll.
    Kanskje ein anelse litt meir varme i lydbildet.
    og kanskje enda meir krefter.
    vekten
    Kansje eit display som er enda litt meir tydleg (fjerne noen av alle desse ikonene for ting som er på)
    Og skalaen på volumkontrollen.. ( spes på min eldre pc som er litt lavt nivå på så må eg tiltider helt opp på +12 for å få nok guff. med andre ord max volum

Det er og forskjeller på cd og slike kilder..
    Ved H/k som eg hadde tidligere så var maks volum på stereo ca -20-15
    på denne er volumet max fra ca -5 til +5

Det er noen av tingene :grin:
    Hva synes dere som er mindre bra på produktene??? :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste som trekker ned er fjernkontrollen. Den er tragisk. Forventet noe litt mer fancy og moderne til en såpass ny reciever. Også har den ikke lys i display og på knappene. Det er jo helt håpløst.

Ellers er jeg storfornøyd sålangt..

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viften er ikke noe problem, har aldri hørt den uansett volum.

Jeg liker fjernkontrollen, liker knapper og ikke touch screen. Kunne godt vær lys i den, det er for dårlig.

Displayet og powerknappen er blodharry, lettlest, men alt for mange "fancy" ikon og lamper.
    Displayet skulle vært mer minimalistisk, og så kunne det vært en knapp som aktiverte alle de "fancy" tingene hvis man lurer på noe.

Jeg liker lyden i den, som jeg har sagt før så er dette den beste lyden jeg har hørt fra en receiver og man har mange muligheter til åendre på lyden selv hvis man vil "tune" den ytterligere.

Jeg er veldig glad i THX og liker det som skjer med lyden når man aktiverer THX modusene, og sammen med DLPIIx så får man en 7.1 lyd som flyter rundt i rommet.
    Pioneer har i tillegg gitt oss flere muligheter til å tilpasse lydbildet også i filmmodus, ved at man kan endre bredden på senterkanalen og lengden på rommet.

At man i tillegg kan slå på loudness og tonekontrollene hvis man befinner seg i det rocka hjørnet en dag er også ett pluss.

Noe den ikke takler så bra er å gå fra PAL til NTSC, da får den hikke rett som det er. Jeg lar receiveren ta seg av all bildeswitchingen, mellom DVD spilleren( HDMI ), DVD opptakeren ( Component ), HD spilleren ( DVI ) og Playstation ( S-VIDEO )alt går til projectoren via HDMI - DVI kabelen og så lenge man spiller DVD plater i PAL format går alt greit. Men, når man putter en NTSC plate i enten DVD spilleren eller HD spilleren får den fullstendig panikk og bildet kommer og går hvert 2. sekund eller noe. Dette gjelder kun via HDMI og med formatomformeren i off. Hvis man bruker DVD brenneren for eksempel som er koblet via komponent er det ikke noe problem. Evt, kan man aktivere OSD'en noen sekunder. Ikke noe stort problem for meg, men siden resten av familien også skal bruke dette er det ikke så lett å forklare dem at hvis de skal se filmer i NTCS så må du gjøre sånn og sånn. Da ser de bare dumt på meg og sier NThva for noe?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellene når man setter THX av/på, gitt at du bruker f.eks. DPLII?

Aktiverer du THX til vanlig DTS/Dolby Digital også?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker alltid THX på alt utover 2 kanaler.

Hva THX gjør med signalet er for komplisert for meg å forklare, det kan du lese noen hundre sider om på THX.com:wink:

At lyden blir bedre det er det ingen tvil om, men hvordan.....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg bruker alltid THX på alt utover 2 kanaler.

Hva THX gjør med signalet er for komplisert for meg å forklare, det kan du lese noen hundre sider om på THX.com:wink:

At lyden blir bedre det er det ingen tvil om, men hvordan.....
    Hehe, nei jeg var ikke interesert i hva THX dyptgående gjør med signalet, jeg lurte på hva du hører forskjell på... hva blir bedre? dynamikk? Lydnivå? Detaljer? etc...

Skal prøve litt selv når jeg får AX4.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste som trekker ned er fjernkontrollen. Den er tragisk. Forventet noe litt mer fancy og moderne til en såpass ny reciever. Også har den ikke lys i display og på knappene. Det er jo helt håpløst.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turbokalle

Med alle de fjernkontrollene som finnes i et hjemmekino-anlegg er en multifjernkontroll et must... mye enklere å bruke også...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjernkontrollen til AX4 kan jo programmeres til å bli brukt som en multifjernkontroll? Hjelper vel ikke så mye hvis man mener den er håpløs i utgangspunktet, men..

Jeg bruker ihverfall fjernkontrollen på AX4 til både 989 og AX4, det fungerer som en drøm. Fjernkontrollen til 989 er ikke så mye å skryte av, eneste jeg har vært borti som er verre er paradoksalt nok fjernkontrollen til DVD-A1XV...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Fjernkontrollen til AX4 kan jo programmeres til å bli brukt som en multifjernkontroll? Hjelper vel ikke så mye hvis man mener den er håpløs i utgangspunktet, men..

Jeg bruker ihverfall fjernkontrollen på AX4 til både 989 og AX4, det fungerer som en drøm. Fjernkontrollen til 989 er ikke så mye å skryte av, eneste jeg har vært borti som er verre er paradoksalt nok fjernkontrollen til DVD-A1XV...
    Jeg kjenner ikke akkurat til fjernkontrollen for AX4 enda... men samtlige jeg har vært borti er en stor billigplast-klump med en rekordsum antall knapper for alt mulig man aldri bruker til dagligdags..

Jeg vet ikke om du har vært borti Logitech Harmony-serien, Alex... hvis ikke kan jeg anbefale den på det sterkeste. Liten sum for så utrolig mye. Nå trykker jeg på en knapp merket "Watch DVD" i farge-LCD`en, og forsterkeren stiller seg i DVD-modus, og riktig lydmodus, DVD-spiller skrur seg på og spytter ut dvd-skuffen, samt at plasmaskjermen går til riktig input. I tillegg kommer de valgene jeg trenger opp i LCD-displayet.

Jeg får mine AX4 og DV989 neste uke, og har lagt av plass til fjernkontrollene deres i skuffen min allerede, sammen med den über-sexy alu-fjernkontrollen til plasma`en.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært inne på tanken, nettopp fordi det er så synd at fjernkontrollene aldri blir prioritert av andre produsenter enn B&O. Så vi får se..så en snasen sak omtalt i siste DVD&Hjemmekino, men den kostet dog 10 000,- .. :shock:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg har vært inne på tanken, nettopp fordi det er så synd at fjernkontrollene aldri blir prioritert av andre produsenter enn B&O. Så vi får se..så en snasen sak omtalt i siste DVD&Hjemmekino, men den kostet dog 10 000,- .. :shock:
    Med RF koster Harmony rett over 2000,- Altså en tur på byen...

Tar litt tid å justere, fordi du setter den opp akkurat slik du vil ha den, og fjerner alt du ikke bruker... men når du har gjort det... :grin:

Jeg har hatt noen andre løsninger, dyrere og rimligere... Touch-screen har jeg gått helt bort i fra, det er helt håpløst. Men for min del bør den dog ha fargeskjerm, ladestasjon, god integrasjon med PC, og et greit design... Harmony er meget bra til prisen.

Side 11 av 14 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •