ny receiver?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: ny receiver?!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ny receiver?!

heisann, er ganske ny i dette gamet men tenkte at jeg skulle kjøpe meg en ny surround receiver siden jeg bare har en stereo forsterker nå snart er 20 år

har sett litt på harman kardon sin avr 235 som nå er nedsatt fra 6000 til 4000kr på hificenter.no

men lurer på om den er noe å satse på i forhold til pioneer vsx-915 til ca. 3500kr?
    Denon har vel og bra forsterkere i denne prisklassen, men vet ikek helt om jeg er så gira på dem.

Noen andre bra alternativer til receivere så er det bare å komme med forslag. maks 4000kr.

er det foresten noen som vet om det er mulighet for bi-wire kobbling på H/K`en slik som på pioneer sin?

forsterkeren skal drive ett par genexxa gx 1000 på 350w og 4 ohm + center og bakhøytalere på 8ohm. (vil det bli problemer med forskjellig ohm på høytalere med tanke på forsterkeren?)

Receiveren kommer i hovedsak til å bli brukt til musikk.

Mange spm. ja:P håper dere klarer å svare meg

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av avr 235 og vsx-915 hadde jeg tatt siste. Vsx-915 har vel blitt omtalt som årets overraskelse i budsjettklassen så vidt jeg husker (fjoråret selvsagt). Testet i DVD og hjemmekino samt i Lyd og Bilde med godt resultat hvis du tillegger slikt noen vekt.
    Personlig synes jeg 915 var bedre på musikk en 235'en hvilket ikke er ubetydelig siden du ønsker å bruken den primært til dette.
    Ellers fortjener nok Denon også en titt, men tror ikke de slår 915 uten å gå opp i pris. Men det finnes jo bruktmarkeder da.. :-D

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med pioneeren får du uten tvil mest for pengene. Men det er jo forskjellig smak og behag. Avr'en har jo blitt mye bedre på musikk den og. Men pioneer er nok helt sikkert best på musikk. Hadde valget vært mitt hadde det blitt HK.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei, er glad i litt dyp bass å der er vel hk`en kanskje litt bedre siden den har mye større strømforsyning. er ikke så nøye med at det er så veldi klar og fin tone egentli da jeg ikke har de beste høytalerne akkurat men begge forserkerne har vel ikke noe problem med å drive dem nei?

Syns selv at utseende på hk`en er noe bedre enn på pioneer sin, og når den da i tillegg var nedsatt fra 6000kr til 4000kr er det noe som sier i hodet mitt at det må være billig?

hva er romkalibrering egentli? for det var vel noe pioneer hadde som ikke hk hadde.. og er det mulighet for bi-amping/wire på hk slik som på pioneer`en?

Er kanskje litt mere gira på hk`en men orker jo ikke kjøpe den hvis det er mye "bunndrag" i pioneer`en og da..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det selges en Denon 3805 på avtorget....

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sLQvdal
    okei, er glad i litt dyp bass å der er vel hk`en kanskje litt bedre siden den har mye større strømforsyning. er ikke så nøye med at det er så veldi klar og fin tone egentli da jeg ikke har de beste høytalerne akkurat men begge forserkerne har vel ikke noe problem med å drive dem nei?

Syns selv at utseende på hk`en er noe bedre enn på pioneer sin, og når den da i tillegg var nedsatt fra 6000kr til 4000kr er det noe som sier i hodet mitt at det må være billig?

hva er romkalibrering egentli? for det var vel noe pioneer hadde som ikke hk hadde.. og er det mulighet for bi-amping/wire på hk slik som på pioneer`en?

Er kanskje litt mere gira på hk`en men orker jo ikke kjøpe den hvis det er mye "bunndrag" i pioneer`en og da..
    Det er vel ikke romkalibrering, men autoopsett av høyttalerne, og det er på både hk'en og pioneer.. Men hvem som gjør best jobb vet jeg ikke. En ting sm er sikkert er at hk'en har nok en del mer krefter enn pioneeren og har nok et bedre bunndrag.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •