Hva har skjedd med recieveren min??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer DanRemy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva har skjedd med recieveren min??

Jeg opplevde idag noe jeg aldri har opplevd før. Jeg satt å hørte på en sang fra Klovner i Kamp i ganske behaglig volum, men så bestemte jeg meg for å dra på litt å spille høyt. Men plutselig begynner recieveren min å blinke "protect" :neutral: Recieveren er en 2 år gammel Sony Str-Db780 som jeg aldri har opplevd
    noen problemer med før nå. Noen som vet hva som har skjedd og hva som må gjøres for å fikse problemet? Er evig takknemlig hvis noen kan hjelpe meg. :razz:
    (Jeg hadde foressten ikke rukket å få høy lyd. Den blinker "protect" når volumet kommer til -50)

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tukla med ledningene i det siste, eller kobla til ting på nytt o.l.? isåfall kan du jo kanskje ha en bitteliten kortslutning en plass, som ikke gjør seg gjeldende før man faktisk pumper ut litt effekt...

Foreslår at du går over alle kontaktpunkter på forsterker og høyttaler, sant evt. skjøter

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Får du til å spille høyt når den har vært avslått en stund.

Newcomer Jens_Martin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde et lignende problem med min gamle reciver. Jeg satte frontene på small, og etter en stund satte jeg dem til large igjen. Etter det var det ikke noe feil med den.
    Men det var sannsynligvis bare flaks..

Newcomer DanRemy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg å faren min har testa litt nå. Vi begynte med å høre om alle elementene spilte. Det gjorde de dessverre ikke. Mellomtonen på høyre kanal spilte ikke, men knitret litt innimellom. Derfor regna faren min med at den var sprengt. Men jeg ga
    ikke opp håpet og vi prøvde høyttalerene mine på Nakamichi`n til faren min. Da spilte de helt fint og mellomtona spilte som bare rakker`n. Etter det kobla vi høyttalerene til Sony`n igjen og fikk samme problemet. Recieveren blinka "protect" og mellomtona spilte ikke. :neutral: Til slutt prøvde vi med noen jallapris ledninger istedenfor Monster Cable som jeg til vanlig bruker. Da funka alt fint :-P (bortsett fra dårligere lyd på grunn av ledningene da :-x )

Noen som vet hva som har skjedd med ledningene? De er ikke mer enn en måned gamle og er kobla lite med. Jeg er litt sjokka over hvor dårlig kvaliteten på Monster Cable er!! :shock:

Takk for svar forresten!

Mvh. Dan Remy

Newcomer Jens_Martin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke opplevd dårlig kvalitet på monster, men dette er jo litt merkelig da..
    Kan desverre ikke hjelpe deg noe særlig, men du får iallefall ha lykke til! :wink:

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er dårlig kontakt/lodding eller brudd i kablen ett eller annet sted. Har ikke bøyd eller dratt mye i kablen?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du bytter kabel og det blir bra så er det vel mest sannsynligvis ett brudd enten i kabelen eller i kontakten, tror du ikke?

For sikkerhets skyld bør du kople til bake de opprinnelige kablene for å verifisere at det ikke er forårsaket av dårlig kontakt i terminalen på spilleren (eller teste de på ett annet anlegg).
    En slik kontaktfeil kan selvsagt "ordne seg" når du begynner å bevege på ting og tang.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo unektelig litt pussig at dette skal gå utover KUN mellomtonen da...?

Monster Cable er IKKE dårlig, og feilen bør vel ligge et annet sted.

Har du hund? Kan den ha tygd på ledningen? (ja, det har skjedd meg...)
    Eller har kabelen kommet i klem?

Sjelden jeg har hørt om en slik feil. Greit nok at mellomtonen er den mest fremtredende (styrkemessig), men at problemet således høres merkbart der er litt rart.

Mål kablene med en motstandsmåler og se hva du får ifht. andre kabler.

Har du også forsøkt å bytte om de to Monster-kablene - for å høre om feilen bytter plass eller ikke?

Bananplugger, spader eller bare løse tråder? Kanskje noen "litt for løse" tråder?

Jeg bare kaster ut noen idéer her... :-)

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tilsvarende problem på tilsvarende forsterker en gang. Dette inntraff kun når jeg dro på litt. Etter og ha levert forsterkeren til rep., uten at de fant noen feil og testa div. kabler fant jeg feilen. Det ene loddepunktet på høytalerelementet til den ene bakhøyteleren (som forøvrig oppførte seg litt rart) var i kontakt med magneten på elementet. Da var det bare og bøye den ut så ble alt fryd og gammen igjen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •