hvilken effektforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvilken effektforsterker

Har anskaffet meg en denon 1906 pluss en AMC effektforsterker til min B&W Matrix serie 2 og trodde jeg ville få fin lyd.Det fikk jeg ikke detaljene ble borte selv om jeg fikk mere trøkk, dette passet ikke samme effektforsterkeren er på 2 x 150 Watt. Hva kan passe bedre til min denon. Forslag ???

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Denon+Denon=Merkeidentitet

Hei!

Du har gått til innkjøp av en forsterker som er blant de billigste i hjemmekinomarkedet. Transparens, dynamikk og "timing" m.m. kan derfor vanskelig bli noe bedre enn den innebygde forforsterkerdelen i apparatet, samt de interne DAC'ene, hvis du benytter deg av disse, da.

Én løsning kunne være å rett og slett kjøpe en ny surr.forsterker med litt mer kjøtt på bena i alle ledd, med bedre kontroll på alt. En annen løsning er å bytte ut din eksisterende effektforsterker (som jeg ikke kan/vil si noe om) med en fra D&M Holding; det vil i praksis si Marantz eller Denon, helst det siste, hvis du ønsker å beholde din lydsignatur fra Denon'en fullt ut.

Jeg er litt usikker på hva Denon har av rene effektforsterkere for tida, men HiFi-Klubben vil kunne svare deg på dette. (Jeg er faktisk ikke så sikker på at de har noen i det hele tatt, som markedsføres her i Norge)
    Marantz har både monotrinn (THX-godkjent) til en overkommelig pris, samt stereo effektforsterkere (blant annet SM 17, tror jeg den heter) og, hvis den fortsatt kan oppdrives; 5-kanals sluttrinnet MM9000, som kostet 10000,- veiledende sist jeg sjekket i Norge. Denne siste har jeg sett i svenske nettbutikker også, men da til 15.000 SvKr. Dette er en kraftig sak på 5x140 watt (8 ohm), og som veier 20 kg. Meget bra forsterker til pengene!

MEN, jeg ville kanskje allikevel vurdert en større og kraftigere integrert løsning fra Denon selv, når økonomien tillater det.

Dette blir allikevel helt opp til deg.

Mvh 777

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Les litt om hva Akto har gjort hjemme, i henhold til han så låter en Denon 2106 i kombinasjon med Vincent effektforsterkere utrolig bra.

link:

http://avforum.no/forum/showthread.p...8&page=1&pp=20
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan skrive under på at Akto sitt oppsett høres meget bra ut. Selv har jeg en Cayin D120.05A som jeg mener fungerer meget bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken effektforsterker

AMC er veldig lik nad sies det.mulig det hadde hvert bedre og finne noen høytalere som ikke krever så mye ? Likte lyden før jeg fikk på amc forsterkeren, da var det detaljert og et ok lydbilde bare det at 1906 n ble varm hvis jeg dro på litt.takker for fine råd skal titte nærmere på de.kan kablene fra 1906n ha noen betydning ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=vidaro]AMC er veldig lik nad sies det.mulig det hadde hvert bedre og finne noen høytalere som ikke krever så mye ? Likte lyden før jeg fikk på amc forsterkeren, da var det detaljert og et ok lydbilde bare det at 1906 n ble varm hvis jeg dro på litt.takker for fine råd skal titte nærmere på de.kan kablene fra 1906n ha noen betydning ?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vidaro
    Har anskaffet meg en denon 1906 pluss en AMC effektforsterker til min B&W Matrix serie 2 og trodde jeg ville få fin lyd.Det fikk jeg ikke detaljene ble borte selv om jeg fikk mere trøkk, dette passet ikke samme effektforsterkeren er på 2 x 150 Watt. Hva kan passe bedre til min denon. Forslag ???
    Dette må du forklare bedre ! Det er jo umulig å tenke seg til hvordan du har kablet dette ! Jeg klarer heller ikke å finne ut hvilken høytaler du egentlig har....
    Har du link til bilde av høytaler? Og et av AMC'n?

Den komboen din skulle jeg, mest sannsynlig, dratt MYE godlyd ut av ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken forsterker

http://www.bwspeakers.com/downloadFi...odel/DONEdisse krever sitt har jhttp://www.retrodazeaudio.com/2n100-2transistoramp.htmeg fått høre

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vidaro
    http://www.bwspeakers.com/downloadFi...odel/DONEdisse krever sitt har jhttp://www.retrodazeaudio.com/2n100-2transistoramp.htmeg fått høre
    Beklager, men dette hjalp ikke mye.........

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut som du har en amerikansk NAD som forsterker. Jeg har flere NAD, og er fornøyd med de.

Kan du skrive modellbetegnelsen på høytalerne, for linken din viser til flere Matrix modeller?

Har du mer enn 2 koblingspunkter på høytalerne?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvilken effektforsterker

Det står bare Matrix serie 2 på, jeg mener de har en følsomhet på 87 det er kun to punkter Elementene er en diskant og et 7,5 " element

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •