Pioneer VSX-ax2av vs Yamaha RX-V2500RDS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-ax2av vs Yamaha RX-V2500RDS

Receiveren skal kjøre Dali høytalere (er ikke helt sikker på hvilke det blir enda)
    Jeg har ingen kjennskap til Pioneeren, og Yamahaen har jeg smakt så vidt på.
    Disse ligger på nesten samme pris, og derfor kan begge vurderes.

Hva syntes dere, og hvorfor?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå bygger jo pioneer mye av innmaten til yamaha, samt at jeg liker brukerbetjeningen bedre på pioneer enn på motparten selv om begge fjernkontroller er rotete som fy. Eneste jeg har sett som direkte konkurrerer med pioneeren er 3806 fra Denon men der også synes jeg pioneeren tar siste stikk, spesielt siden man slipper unna med lavere pris.

Kan heller ikke se at yamaha'en har hdmi porter/switching slik pioneeren har. Jeg ser heller ingen info om biamping. Den er også nesten 1 år eldre.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du sammenligne vsx 2 med noe så må det bli den nye 1600 eller 2600 fra yamaha.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan iofs. kjøre Pioneeren opp imot Yamaha 1600 da den ligger på nesten samme pris.
    Jeg ser at du sitter med en Yamaha 1600, hva er din erfaring med receiveren?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr kun hatt den nå i noen dager men jeg er riktig så fornøyd med den, Her har du alle de nyeste oppkonverteringene og tilkoblingsmuligheter og mer enn nok med krefter. Jeg kan kjøre alt via hdmi også osd.noe man ikke kan med pioneeren. derfor valgte jeg yamaha.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    HAr kun hatt den nå i noen dager men jeg er riktig så fornøyd med den, Her har du alle de nyeste oppkonverteringene og tilkoblingsmuligheter og mer enn nok med krefter. Jeg kan kjøre alt via hdmi også osd.noe man ikke kan med pioneeren. derfor valgte jeg yamaha.
    hdmi og osd?
    Forklar?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI: Kabel for overøring av digitale bilde og lydsignaler i en kabel. greier å sende både flerkanalslyd og høyoppløste bildesignaler i en ganske tynn og grei kabel. Pluggene er også små, ligner litt på USB i form. Dersom alt utstyret har denne typen og receiveren har inn/ut av disse så kan man slippe unna mye kabelspagetti.

Kompatibel med DVI men DVI overfører ikke lyd. Kun digitale bildesignaler. DVI pluggen ser anderledes ut.

OSD: On Screen Display. Poenget nevnt foran her er at de fleste receivere for flerkanalslyd har et menysystem som brukes gjennom grafisk brukergrensesnitt på skjermen. På mange modeller sendes dette OSD signalet kun ut i lag med S-Video og komposit signallet(gul plugg). Det kommer ikke med via DVI og HDMI.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en gammel pioneer forsterker(ca5år) som har blitt brukt på dali høytalere. synes de passer uppeligt til hverandre. har prøvd dali 6006,dali ax8000(tror iallefall det var det dem hette ca 2-3år gamle) å dem jeg har nå dali 909. helt kongelyd. skal sannsyligvis kjøpe pioneer ax2 elle ax4 i februar.

disse har fått mye skryt å selv om jeg egentligt hadde tenkt å gå får vsx1015 velger jeg nok ax2 elle ax4. dem som har gjort dette kjøpet angrer iallefall ikke

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •