DD og DTS lyd via dvd spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer E.S.P sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DD og DTS lyd via dvd spiller?

Min gamle receiver har ikke DD/DTS. Men den har innganger som skal gjøre dette mulig (6ch discrete input for dvd). Min DVD spiller støtter DD og DTS. Vil jeg kunne spille av disse formatene ved å koble signalkabler fra dvd spilleren og inn i de fem forskjellige inngangene bak på forsterkeren? Jeg har sett i instruksjonsboken for receiveren og der står det at dvd må kobles via en DD/DTS "boks" og deretter inn i receiveren. Er dette nødvendig da spilleren støtter disse formatene?

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dvd-spilleren har innebygde Dolby Digital og DTS dekodere kan du koble slik du har tenkt. Dette ser du fort ved å kikke på baksiden av spilleren - hvis den har et fullt sett (6 RCA kontakter for høyre, venstre, senter, surround venstre, surround høyre og LFE (sub)) linjeutganger betyr dette at spilleren har innebygget dekoder for ihvertfall et av formatene.

At spilleren "støtter" DD/DTS betyr vanligvis bare at den kan sende det kodet ut på en digital utgang. Hvis dette er tilfellet må du ha en ekstra boks (DD/DTS dekoder, ikke lett å få kjøpt løst nå om dagen) eller en ny receiver.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle disse seks utgangene finnes bak på spilleren (fl,fr,ct,rr,rl og sub) . Da skal jeg kjøpe meg signalkabler i morgen å teste ut om dette fungerer!

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjørte en slik løsning tidligere, og det fungerte meget bra. Det eneste var å venne seg til å sette receiveren til "6ch" hver gang jeg skulle bruke den og ikke "cd" eller "dvd", samt at du trenger tre sett signalkabler...

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper UFATTELIG hvis du skriver HVA slags merke og modeller du har av både reciever og DVD spiller.

Flere Pioneer modeller har bla analog 5.1 utgang til nettopp dette formålet.

Sitat Opprinnelig postet av E.S.P
    Min gamle receiver har ikke DD/DTS. Men den har innganger som skal gjøre dette mulig (6ch discrete input for dvd). Min DVD spiller støtter DD og DTS. Vil jeg kunne spille av disse formatene ved å koble signalkabler fra dvd spilleren og inn i de fem forskjellige inngangene bak på forsterkeren? Jeg har sett i instruksjonsboken for receiveren og der står det at dvd må kobles via en DD/DTS "boks" og deretter inn i receiveren. Er dette nødvendig da spilleren støtter disse formatene?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha Rxv592 og PHILIPS DVP5500S. Dvd spilleren støtter kun DD og ikke DTS, men vil uansett bli en oppgradering!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte signalkabler i dag. Det fungerte veldig bra. Men en ting som irriterer litt: Når jeg setter FH til large forsvinner nesten all bassen fra sub. Dersom FH settes til small spiller sub som normalt. Liker best "large" lyden, men vil gjerne ha mer trøkk i sub. Er det noen mulighet for å mikse litt her slik at jeg får skikkelig trøkk fra sub, eller må jeg sette FH til small? Alle innstillingene må gjøres på dvd-spilleren. (kan stille inn bass/diskant på FH + lydstyrke på CT og BH på receiveren)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •