Problem med Auto Setup / Room EQ på Denon 4306

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink Problem med Auto Setup / Room EQ på Denon 4306

Jeg har problemer med "Auto Setup / Room EQ på Denon 4306" (har er 5.1 oppsett).

Etter gjennomføring av prosedyren med test-mikrofonen får jeg en feilmelding som dier at center-høytaleren er koblet med feil fase. Det står i manualen at denne feilmeldingen kan komme opp selv om koblingen er korrekt - If so, select "Skip".
    - problemet er at jeg ikke får opp noe Skip-valg på skjermen (som vist i manualen side 13)

Prøvde som en sjekk å endre polariteten på center-høytaleren; altså å koble denne feil - jeg fikk da ikke denne feilmeldingen. Derimot fikk jeg en annen feilmelding som sier "Sorround A L/R None". Dette stemmer forsåvidt, jeg har ingen sidehøytalere i surround-oppsettet. Jeg ville også i dette tilfellet kommet videre i prosedyren med å trykke "Skip" som jeg altså ikke finner !

Et del av utfordringen videre er at menyen "Speaker Detect" kommer jeg IKKE inn på.

Noen med erfaringer eller råd? (Denon 3806 har vel samme romkorreksjonsprogram?!)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrHenning
    Derimot fikk jeg en annen feilmelding som sier "Sorround A L/R None". Dette stemmer forsåvidt, jeg har ingen sidehøytalere i surround-oppsettet.
    Du har ikke her koblet bakhøytalerne dine på utgangen for Center Rear Speaker i stedet for L/R Back? I det tilfellet vil jo feilmeldingen stemme, da du ikke har tilkoblet sidehøytalere, men senter-bakhøytalere....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har koblet bakhøytalerne på Surround Back. Mener du at korrekt tilkobling er til Surround Speaker System A (to valg "Surround Speaker System A" og "Surround Speaker System B" ??

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har koblet bakhøytalerne på Surround Back. Mener du at korrekt tilkobling er til Surround Speaker System A (to valg "Surround Speaker System A" og "Surround Speaker System B" ??
    Fin reciver! Har samma sjæl!
    Fant ut at surround A er korrekt v/5.1. Surround back er de siste du kobbler til. Forøvrig fikk jeg selv out of phase på begge surround på begge "A" høtalerne mine. Jeg kobblet om på fasen og feilmeldingen dukket ikke opp igjen.
    Forøvrig;jeg mangler en senter;men greier ikke å finne ut om reciveren downmixer senter info til to sidekanaler?
    Også; prøv å koble deg på nettverket; alle reciver settings er tilgjengelige og mye mere oversiktlige en "mikke mus" oppsettet via skjerm!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takk for tbm!
    Men var dine surroundhøytalere koblet feil, eller koblet du kun om for å bli kvitt feilmeldingene og komme videre i EQ-prosessen?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takk for tbm!
    Men var dine surroundhøytalere koblet feil, eller koblet du kun om for å bli kvitt feilmeldingene og komme videre i EQ-prosessen?
    ja si det... Har kun et testoppsett med "hjemmelagde" fronthøytalere. Sjekket ledninger bakover til bakhøytalere;men det så ok ut(det er et par skjøter på veien...) Skal gå gjennom så snart alt utsyr er på plass;bla.a venter jeg på nye fronter samt forsterker til disse. Mye å leke seg med;holder på med en rc9800i fjernkontroll til Philips som er wifi sertifisert også.Den er helt rå!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter kobling av bakhøytalerne til "Speaker System A" gikk jeg smertefritt gjennom romkorreksjonen. Fikk samme feilmelding om polariteten på centerhøytaleren, men nå var "Skip-kommandoen" dukket opp i menyvalget og jeg kunne da gå videre.

Takk for hjelpen !!

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan erik
    Mye å leke seg med;holder på med en rc9800i fjernkontroll til Philips som er wifi sertifisert også.Den er helt rå!

Er du fornøyd med RC9800I'en til Philips?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både ja og nei. I utgangspunktet er det mye du kan konfigurere inn;men den har også sine klare begrensninger. Sjekk ut www.streamiumcafe.com

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    ROJOHAN,

Har sendt deg en pm for noen dager siden, da din oppgitte mail adresse på avtorget ikke finnes på Yahoo.no!
    (Gjelder auksjonen du har vunnet ang. Philips ProntoPro TSU6000)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •