Receiver / forsterker til Dali 909

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer E.S.P sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver / forsterker til Dali 909

Har et par Dali 909 sammen med en Jamo senter og noen Philips bh av ukjent type. Både ct og bh skal oppgraderers etterhvert. I dag har jeg en gammel Yamaha receiver som jeg tviler sterkt på klarer å drive 909'ene skikkelig. De spiller høyt, men med lite kontroll.
    Det jeg da lurer på er hva slags receiver jeg burde velge når jeg skal oppgradere? Har sett på Denon 3805/3806 og Yamaha rx-v1500. Vil noen av disse klare å drive frontene skikkelig (hører en del musikk) eller burde jeg satse på effektforsterker til frontene? Prismessig ikke veldig mye over 10 k.

(ps 909 er vel i 4 ohm? Vil dette være med på å bestemme type receiver/forsterker?)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel tilføye at HDMI er greit å ha med! Men er mest interessert i at det er nok effekt til frontene. Da er vel kanskje noe fra H/K eller nad bedre enn de andre to som er nevnt?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Dali 909 selv for noen år siden. I begynnelsen drev jeg de med en liten Pioneer forsterker,men byttet etterhvert til en Nad 216. Da ble det som å få nye høyttalere. Det ble skikkelig morro å spille musikk.
    Jeg anbefaler at du kjøper deg en reciver som er så strømsterk som mulig.
    For eksempel Nad eller Harman/Kardon.
    En kombinasjon av en liten surroundreciver sammen med en stor effektforsterker vil nok gi deg den beste lyden. Nad C272 og en Nad T753v2 vil koste deg nøyaktig 10000 kr,men da har du også power nok i massevis.

En Yamaha eller Denon til samme pris gir deg ikke i nerheten så mye morro og power.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips.
    Ser at H/K DPR 2005 går for 10k i Norge. (billigere i Sverige??) Hvordan er denne kontra H/K Avr 635? Ellers ser jo Nad kombinasjonen bra ut. Problemet med disse 3 alternativene er vel mangel på HDMI inganger! Regner med at man må opp i pris for å få like mye kraft + HDMI? Vil dette være verdt pengene eller er ikke forskjellen så stor at man MÅ ha HDMI?

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVR635 oppleves som kraftigere enn DPR2005. På litt større høyttalere vil DPR kutte på skikkelig høye volum der 635 enda holder koken.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad

brukte selv NAD 216 (effektforsterker, 2x 120w, tror jeg...) til mine 909 og det var en knall kombinasjon! Ville uansett gått for effektforsterker til så store høyttalere, selv om de er lettdrevne.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En NAD 272 effektforsteker på 2x150watt koster jo bare 5000kr, så hva venter du på . Regner med du har pre-out på Yamaha'en din (for fronthøyttalrene)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    En NAD 272 effektforsteker på 2x150watt koster jo bare 5000kr, så hva venter du på . Regner med du har pre-out på Yamaha'en din (for fronthøyttalrene)

Har skaffet meg en Nad C270. Det ble ganske stor forskjell !! Eneste negative er vel at det er litt støy (susing) fra diskant når man skrur opp lyden (uten å spille av noe, eller ved "rolige" sanger). Vet ikke om dette kan være forstyrrelser fra Receiver/effektforsterker eller om kablene som er gamle gjør dette. Men det ble i allefall mye mer trøkk!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •