Sliter med støy på min splitter nye Teac AG-7D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sliter med støy på min splitter nye Teac AG-7D

Som topic sier, sliter jeg veldig med støy i høyttalerne på min Teac AG-7D. Forsterkeren er nyinnkjøpt i dag og synes det er veldig rart at der skal være så mye støy, da jeg ikke har hatt dette problemet noe særlig før. Støyen er konstant på alle volum.

Forsterker: Teac AG-7D
    Høyttalere: JWS C61
    Signalkilde: HP bærbar pc
    Signalkabel: Eagle
    Høyttalerkabel: billig noname fra biltema

Håper noen har gode forslag til hva som kan forårsake støyen og tiltak til å forbedre dette!

Andreas

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags type støy er det? Susing eller brumming? Har du f.eks. koblet radioen til kabelnettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en lett susing/skurring/brumming, litt om hverandre. Har koblet antennen til ja.

Edit: Er litt rart, er på alle forskjellige kildene jeg velger på forsterkeren selv om jeg ikke har koblet til noe annet enn pcen til AUX IN.

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøk å nappe ut radiokabelen hvis du ikke har gjort dette allerede. Jeg var selv plaget med slik støy, og for meg hjalp det å koble fra radioen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVsmurfen
    Forsøk å nappe ut radiokabelen hvis du ikke har gjort dette allerede. Jeg var selv plaget med slik støy, og for meg hjalp det å koble fra radioen.
    Har prøvd dette også, uten hell. Har også koblet ut alt utenom høyttalerne og strømkabelen og flyttet forsterkeren midt på gulvet vekk fra all annen elektronikk. Samme problem fortsatt. Litt irriterende på en helt ny forsterker som jeg kjøpte for noen få timer siden.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke uvanlig på endel produkter. Tror ikke det er unormalt. Det kommer nok av at den ikke har noen form for støydemping på signalet. Det skal visstnok gi et bedre lydmessig resultat og er kanskje en prioritering fra produsentens side? Kanskje du bør høre med forhandler eller produsent...

Har du prøvd å bruke jordet/ujordet kontakt? Bruker du en "padde" til størmfordeling? Det kan kanskje være en såkalt jordsøyfe... Prøv med alle mulige størmtilkoblinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Ikke uvanlig på endel produkter. Tror ikke det er unormalt. Det kommer nok av at den ikke har noen form for støydemping på signalet. Det skal visstnok gi et bedre lydmessig resultat og er kanskje en prioritering fra produsentens side? Kanskje du bør høre med forhandler eller produsent...

Har du prøvd å bruke jordet/ujordet kontakt? Bruker du en "padde" til størmfordeling? Det kan kanskje være en såkalt jordsøyfe... Prøv med alle mulige størmtilkoblinger.
    Har prøvd både i padde og rett i veggen ja. Prøvd kabelen som fulgte med og en kabel til pc, samme problem enda. Har sendt mail til hificenter.no som jeg kjøpte forsterkeren av og håper at de kan finne utav problemet mitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i dag nede på HFC i Sandnes og vi fant fort ut at dette var en feil ved forsterkeren som ikke skulle være der. Fikk da ny forsterker og nå er det definitivt mye bedre lyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •