Yamaha RX-V2600 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det virkelig slik at den setter delefrekvens til så høyt som 160 Hz?

Jeg fikk vite i en butikk som er forhandler for Yamaha at importøren hadde sagt at man burde kjøre autokalibreringen tre ganger etter hverandre for å få best resultat. Dette har sikkert med at algoritmen som styrer dette er bygd opp slik at den prøver og feiler for til slutt komme frem til et optimum, men den har en tidsbegrensning. Hvis man gjør dette tre ganger så gir man programmet et bedre utgangspunkt for hver gang slik at den kommer nærmere den optimale innstilling. Etter tre ganger så vil den ikke klare å forbedre oppsettet.

Har du prøvd å kjøre autokalibreringen tre ganger etter hverandre?

Newcomer Prowler sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lapavoni
    Er det virkelig slik at den setter delefrekvens til så høyt som 160 Hz?

Jeg fikk vite i en butikk som er forhandler for Yamaha at importøren hadde sagt at man burde kjøre autokalibreringen tre ganger etter hverandre for å få best resultat. Dette har sikkert med at algoritmen som styrer dette er bygd opp slik at den prøver og feiler for til slutt komme frem til et optimum, men den har en tidsbegrensning. Hvis man gjør dette tre ganger så gir man programmet et bedre utgangspunkt for hver gang slik at den kommer nærmere den optimale innstilling. Etter tre ganger så vil den ikke klare å forbedre oppsettet.

Har du prøvd å kjøre autokalibreringen tre ganger etter hverandre?
    Hei,

Nei det har jeg ikke. Jeg har prøvd 2 ganger etter hverandre. Skal gjøre et forsøk på det senere. Legger inn melding her når det er testet.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prowler
    Hei,

Nei det har jeg ikke. Jeg har prøvd 2 ganger etter hverandre. Skal gjøre et forsøk på det senere. Legger inn melding her når det er testet.

Fint at ting begynner å skje med anlegget ditt, men jeg stusser over følgende:

"Stusser litt over at autokalibrering setter mine JMlab 926 til "small". Mulig det er fordi jeg har koblet til en SW, ikke vet jeg. Endrer uansett delefrekvens fra 160Hz til 80Hz og "size" fra "small" til "large"."

Akkurat dette for jeg ikke til å stemme. Når Front står som Large, skal du ikke få noe LFE til sub (normalt). Disse bør som alle andre HT i et 5.1 eller 7.1 oppsett derfor stå til Small (da rutes all LFE til SUB). THX anbefaler cut frekvens til 80Hx.

Da kan du etterpå sette bass til enten kun SWFR eller Both (sistnevnte fungerer kanonbra hos meg).

I tillegg kuttet jeg ut all Equalaiser forslag (syns det ble litt "slørete" lydbilde med foreslått EQ oppsett).

/L

Newcomer Prowler sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Vil det si at når jeg setter front til small, så vil den fortsatt følge delefrekvensen jeg setter?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prowler
    Det er ikke så enkelt å beregne faktisk effekt. Effektforbruk på Yamaha 2600 er vel rundt 500w(Merket bak på reciever). Let opp artiklene til Snickers-is, han forklarer dette godt.

For min del synes jeg ikke at jeg mangler noe.

Enklest og trekke fra 50% av nettintaket, gir en ca ytelse RMS 8 ohm alle kanaler drevet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv en rxv2600. Den fungerer veldig bra sammen med mine mission høyttalere. Jeg runder av frontene ved 80hz, og lar subben (ystsw1500) ta seg av de dypeste tonene.
    Har hatt mange yamaha forsterkere, og noe felles for disse er at de alle blir veldig varme.

Tidligere har det også blitt stilt spørsmål om forskjelden mellom 2600 & 4600. Har det slått noen av dere at hovedforskjelden ligger i lydkvaliteten den klarer og levere. Det er det ikke altid så lett og lese seg til..

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å skifte ut min 1500 til 2600/4600. Vet ikke om det er verdt kronene, eller om jeg har bruk for ekstrautstyret som er kommet. Hvordan er romkorr. på disse i forhold til hverandre? Og hvordan er romkorr. i forhold til Denon sin som justerer i forhold til flere sitteplasser? Er ganske fornøyd med kvaliteten på Yamaha når det gjelder lyd. Har ikke sammenlignet den med Denonlyden så jeg lurer på forskjellene.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Vurderer å skifte ut min 1500 til 2600/4600. Vet ikke om det er verdt kronene, eller om jeg har bruk for ekstrautstyret som er kommet. Hvordan er romkorr. på disse i forhold til hverandre? Og hvordan er romkorr. i forhold til Denon sin som justerer i forhold til flere sitteplasser? Er ganske fornøyd med kvaliteten på Yamaha når det gjelder lyd. Har ikke sammenlignet den med Denonlyden så jeg lurer på forskjellene.

Kun kort kommentar ang. romkorrigering. Jeg har ikke brydd meg om å teste "autokalibrering" før i gå på min V2500.

Den gir ikke et 100% fasitsvar selvsagt, men den er en god hjelper.

Jeg var veldig skeptisk til EQ delen og at dette ville ødlegge mer enn den skulle rette opp.

Den gjør faktisk en fin jobb. Jeg har aldri blitt skuffet over Yamaha. Denon derimot er litt variable. Lånte en 2106 og ble ikke helt begeistret, men ta ikke dette for noe endelig svar. Matching opp mot andre komponenter kan være avgjørende.

/L

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med romkorr. på min 1500. Lurer på om det er forbedret på 2600 eller 3606.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får denne opp skjerm-menyen via HDMI-utgangen??

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men du får den ikke opp på displayet på receiveren.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •