Denon 4306 vs 3806, verdt det ekstra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 4306 vs 3806, verdt det ekstra?

Sitter å leker med tanken på å bytte ut min Sony VA555ES til sommeren når ferie og skatte pengene kommer.

Og tenkte å gå får en fra Denon. Har deres 2910 DVD spiller i dag, og er meget fornøyd med dem.

Resten av oppsettet er slik har kun PSB Image høytallere: T65 fronter, C4 Senter, B25 Bak og C2/3 senter bak. Har ingen sub, men er fornøyd med bassen (Har det litt lytt til naboen, og de merket kun bassen i dag, så jeg vil ikke utfordre sjebnen )

Som skjerm har jeg foreløpig kun Sonys 42" bakprojeksons TV (kun scart inngang+PC). Men skal ha skikkelig skjerm om ikke så veldig lenge, senest sommer 2007.

Men tilbake til saken, valget er i mellom 4306 og 3806, og prisforskjellen er i dag 6000,-. Sammenlignet disse to, og lyd delen er for det meste helt lik, foruten at 4306 har 10W mer i oppgitt effekt.

Den store forskjellen ligger på video delen. Vil denne fungere de kommende årene? Regner med å beholde forsterkeren i minst 5-6 år eller mer. Så er det verdt mellom legget får å få video skalereren?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer til å oppgradere forsterker i løpet av neste året fra Yamaha RXV 2400 og kommer definitivt til å legge i det ekstra beløpet for å få oppskalert bilde via HDMI, enten det blir Yamaha eller Denon forsterker. 5000 for den jobben synes jeg ikke er så veldig mye tatt i betraktning at det er litt mer effekt i tillegg.

Med tanke på at HDMI er den nye standarden for overføring av lyd og bilde så burde den holde de neste 5-6 årene eller ihvertfall helt til oppgraderingslysten kommer

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en avhenging av 3910, evt en kommende 3920, med tilhørende Denon Link for å få fullt utbytte av en 4306 (3806)?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med tanke på høyttalerene du har, ikke bruk 6000 ekstra på forsterker om du har planer om å beholde de fremover. legg 6000 mer i høyttalere, minst.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    med tanke på høyttalerene du har, ikke bruk 6000 ekstra på forsterker om du har planer om å beholde de fremover. legg 6000 mer i høyttalere, minst.
    Hva er galt med dem? Er meget fornøyd selv. Men har heller ikke muligheten til å spille overhøyt.

På lydsiden så er nok de to forsterkerene meget like, men de ekstra 10 W skulle vel ikke ha så mye å si.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingenting galt med dem. bare det å bruke 17k på en forsterker til høyttalere hvor størstedelen av prisen i har gått i bass (stativmodellen med samme kvalitet oppover koster jo under 3500)...høyttaleren som den viktigeste komponenten blir her et sterkt kompromiss...

Newcomer An-Ro sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er veldig fint med 4306 er at en får kjørt alt av bildesignaler utgjennom hdmi utgangen. Det er ikke en selfølge på 3806, siden projektorer/LCD-skjermer osv. har forskjellige begrensninger for hvilke oppløsninger de takler gjennom hdmi/dvi inngangen. Skal man koble til en PS2 eller noe annent med lav oppløsning og gjerne interlaced, får man skjeldent kjørt dette gjennom hdmi da projektorer og skjermer ofte ikke støtter oppløsningen gjennom hdmi inngangen... et lite tankekors er det hvertfall.
    Så har man jo også muligheten til å streame mp3 fra pc, det er jo litt stas, særlig ved festelige anledninger

Zocral: Fordelen med Denon Link er at du får kjørt alt, inkludert DVD-Audio og SACD digitalt gjennom en kabel. Men det er ikke et "must" å ha 3910.. eller 3920 når enn den måtte komme

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest diverse tråder om 3806, men ikke funnet svaret. Går det an å få OSD over HDMI-utgangen på denne, eller må det egen kabel (S-video eller kompositt) til bildekilden som vanlig?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Har lest diverse tråder om 3806, men ikke funnet svaret. Går det an å få OSD over HDMI-utgangen på denne, eller må det egen kabel (S-video eller kompositt) til bildekilden som vanlig?
    Ifølge manualen til 3806 skal det gå:
    "To view the on screen display using an HDMI monitor, set "Analog to HDMI Convert" at "HDMI Out Setup" to "On" ". De som har 3806 selv kan sikkert verifisere dette :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Ifølge manualen til 3806 skal det gå:
    "To view the on screen display using an HDMI monitor, set "Analog to HDMI Convert" at "HDMI Out Setup" to "On" ". De som har 3806 selv kan sikkert verifisere dette :-D
    Håper inderlig dette stemmer, men på hvilken side i manualen står dette?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    s. 15 i manualen

http://www.usa.denon.com/ProductDetails/623.asp
    Link til manualen på denne siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    En god del LCD skjermer og projectorer tar ikke imot 576i signaler på HDMI inngangen. 3806 oppskallerer _ikke_ signalet ut på HDMI utgangen (kun konvertering fra analog) og vil således sende ut et 576i signal fra OSD.

Du må enten hente ut signalet via komponent eller andre utganger.

Anders

_______
    Anders

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser nok ut til at jeg må leve med å switche over til AV på LCD'n når jeg vil se på OSD. Irritabelt, men kunne vært værre ting.... Kan jo skifte TV da....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da er det slik at på 3806 kan du få OSD over HDMI dersom mottakeren aksepterer formatet over HDMI-inngangen. Min Epson TW600 gjøre desverre ikke det, men da kan jeg ta den over komponent, siden jegvil ha begge koblet opp uansett.

Spanx!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

OSD 3806 og TW600

Hei

Jeg har Denon 3806 / 1920 DVD og Epson TW 600.
    Kjører med kun HDMI til projektor fra 3806, HDMI fra DVD til 3806 også.
    OSD fungerer kjempebra for meg, eneste jeg måtte passe på
    var at "Analog to HDMI convert" var aktivert (som forklart tidligere i tråden !)

Mvh Ove

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende nyheter. Tok bare utgangspunkt i specsene på TW600 som sa:

InngangssignalVideostandard: 525i / 625i / 525P / 625P / 750P / 1125i;
    Men glimrende at den gjør det...:razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten ting til.; det kan være greit å slå av volum-visning i OSD da den ikke kan legge OSD "ovenpå" bildet som kommer fra f.eks. DVD spilleren.

Anders

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •