Beste reciever til ca 10000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste reciever til ca 10000?

Har (nesten) bestemt meg for å kjøre http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315968&s=sc som både front og bakhøytalere og http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316826&s=sc senter. Disse høytalerene virker rimelige og vil nok flytte en del luft (noe jeg liker).
    Lurer derfor på om noen har noen formening om hvilken reciever jeg bør kjøpe for å drive dette. Tenkte på ca 10 000,- og helst med hdmi inn/utgang. Romkorreksjon er heller ikke og forakte.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med h/k sin dpr2005 som selges for 9.995kr hos hificenter kjeden nå. Godt med krefter, men dog ikke beste prosessordel. Da burde du kanskje se på denon 3806, men disse har mest sannsynlig ikke krefter nok til å dra høyttalerne dine fullt ut...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DPR2005 har fått mye pes, jeg kan desverre ikke helt huske hva det var den feilte, men der finnes plenty med stoff over på www.avsforum.com

Det finnes ikke en beste receiver for 10.000 kr, det avhenger helt av hvordan den skal brukes, og sammen med hvilket utstyr.

Jeg kjenner ikke så altfor godt til de høytalerene du har blinket deg ut, men generelt så bruker høytalere av den typen å stille større krav til forsterkeren enn hva prislappen tilsier. Det du helt sikkert skal skygge unna med tanke på høytalerene er Yamaha, de har ikke effekt nok ved lave impedanser.

Den eneste receiveren i din prisklasse jeg tror skal kunne gjøre seg håp om å drive de der er HK AVR635, den kan fåes billig her: www.audiosound.dk akkurat nå.

PS! Helt ærlig så ville jeg kjøpt noen andre høytalere, men jeg tror det der med store, billige høytalere bare er en periode man skal igjenom. I mine yngre dager hadde jeg selv et par store Fisher med 2x12" i hver, de gikk i oppløsning etterhvert, også var jeg ferdig med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for inspill.
    Skal brukes 90% til film og vil derfor ha no som ikke høres for puslete ut i scener med mye lyd og bass. Jeg vil heller ha noen billige høytalere nå og bruke mer penger på reciever. Slik slipper jeg forhåpentligvis å bytte hele pakka hvis jeg en gang skulle få lyst på nytt.
    Har lurt litt på avr-635 ja. noen andre som mener noe stikk motsatt?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil det nok være sånn ca 114% smartere å legge pengene i sub.

Med mindre du er 12½ år, og planlegger å bruke høytalerene til å spille techno/metal høyt og forvrengt hver gang du synes mor, eller far har vært urettferdige så vil du komme atskillig lengre med mindre høytalere, og sub.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har kjøpt ht enda, ville jeg gått for noen andre. De du nevner krever veldig mye forsterkereffekt, og da blir det for dyrt. Du bør også ha et ganske stort rom for at de skal få nok luft rundt seg og låte bra.

Hvorfor ikke gå for en mindre ht pakke? Proson sin realitypakke, og kombinere den med står en avr 335/435 siden du stort sett skal bruke det til kino/film...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så ille tror jeg neppe disse høytalerne er. var og hørte på et par system audio sa1550 på hificenteret i dag og ble overrasket over hvor kjedelig lyd det var i dem. fikk servert den vanlige talen om at dette var det beste i denne prisklassen, bla bla bla.. har forøvrig vanskelig for å ta deg alvorlig når du kommer med slike innspill.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal sjekke ut dette Labbetuss.. takk for innspill

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vet eoutvik, er veldig lei av selgeres anbefalinger som er det beste kjøpet og hva som er den beste ht og forst. Dette er helt relativt og en subjektiv sak (og ofte vet ikke selgerne hva di snakker om), så dette må du lytte deg fram til... Høyttalerne du kikket på tidligere er ikke akkurat engasjerende med mindre du sikter masse brumlebass og en lyd som bare er et rot - i tillegg til at de er en temmelig heftig last for en forsterker.

Det er veldig mye bra på markedet, men jeg har blant annet hørt denne ht pakken fra proson:

http://www.hi-fi-center.no/shop_item.cfm?id=636

og den sparker skikkelig ifra seg. Sleng gjerne på en sub og det blir grisegøy, men ht systemet i seg selv med butkicker sparker skikkelig godt ifra seg.
    Jeg hørte det med h/k 335 og det låt jævlig kult (unnskyld språket). Ht'ene fungerer også fint på musikk, og det er rikelig med dynamikk og bass og detaljer. Jeg kan bare tipse deg om godting som jeg har kommet over gjennom mine butikkbesøk, og det er definitivt et av de

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grommesteste du får til 10 000.- i dag er vel http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=5167
    Har du kjøpt store proson passer det veldig bra med h\k, og ingen kan vise så store muskler i film som en H\K forsterker!
    (ble litt patriotisk dette her, men men

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også anbefale Denon AVR-2106 til 5k, samt Embla Tinea monoblokker til 5k. Her får du bedre preamp enn HK og i tillegg mer pulver enn en reciever i denne prisklassen kan varte opp med! :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    DPR2005 har fått mye pes, jeg kan desverre ikke helt huske hva det var den feilte, men der finnes plenty med stoff over på www.avsforum.com .
    Hvis den har fått så mye pes, må du vel huske noe av det som er blitt skrevet. Jeg for min del har lest mye positivt også. Har selv en DPR2005 og mener at man får utrolig mye for pengene nå når den går for 10k. Den har krefter i massevis, er dynamisk og har god kanalseparasjon. Den er meget bra til film, men også til musikk. Det skrives/sies at den har dårlig prosessor del og at den ikke har musikalske evner. Dette er etter min mening bare sprøyt (pris/ytelse). Har fått følelsen av at dpr2005 ikke blir likt pga at den er en såkalt "heldigital" klasse D-forsterker. Jeg anbefaler deg derfor å stikke innom en butikk og bedømme selv. Lykke til :-)

BTW: Kvalitetene til dpr2005 kommer ikke til sin fulle rett med Proson Stratego, men morro blir det nok.

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceman
    Hvis den har fått så mye pes, må du vel huske noe av det som er blitt skrevet. Jeg for min del har lest mye positivt også. Har selv en DPR2005 og mener at man får utrolig mye for pengene nå når den går for 10k. Den har krefter i massevis, er dynamisk og har god kanalseparasjon. Den er meget bra til film, men også til musikk. Det skrives/sies at den har dårlig prosessor del og at den ikke har musikalske evner. Dette er etter min mening bare sprøyt (pris/ytelse). Har fått følelsen av at dpr2005 ikke blir likt pga at den er en såkalt "heldigital" klasse D-forsterker. Jeg anbefaler deg derfor å stikke innom en butikk og bedømme selv. Lykke til :-)

BTW: Kvalitetene til dpr2005 kommer ikke til sin fulle rett med Proson Stratego, men morro blir det nok.
    Jeg har hatt flere DPR2005 forsterkere hjemme... Det startet med at jeg hørte en konstant brumming fra bassen (Har Audiopro avantec nine med ace base sub)... Leverte den inn og fikke den i retur med beskjed om at de hadde skiftet en komponent som de visste der var tull med i denne... samme brumming alike vel... Fikk ny forterker etter tre turer på verksted... Da viste det seg at denne også hadde samme ulyd. Forklaringen var da plutselig at de var sånn alle og at det ikke var en feil med forsterker men min e høytalere....

Pga alt tullet fikk jeg en AVR 7300 til 15.000kr... Kunne ikke si nei... For å gjøre en historie kort så sitter jeg nå med nr 4 av denne AVR7300 og er fornøyd... Spiller bra og tilfredstillende på alle måter (Har Pioneer DVD 737) så lenge de fungerer, men jeg vil ikke si at H\K er feilfrie :-)

AVR 635 skal være en bra forsterker... Denon sin fikk også mye skryt... Smaken er som baken, den er delt...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iceman:

Søk på avsforum. Det jeg kan huske var at den hadde problemer med lave impedanser.

Newcomer Zero sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool .

Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    DPR2005 har fått mye pes, jeg kan desverre ikke helt huske hva det var den feilte, men der finnes plenty med stoff over på www.avsforum.com

Det finnes ikke en beste receiver for 10.000 kr, det avhenger helt av hvordan den skal brukes, og sammen med hvilket utstyr.

Jeg kjenner ikke så altfor godt til de høytalerene du har blinket deg ut, men generelt så bruker høytalere av den typen å stille større krav til forsterkeren enn hva prislappen tilsier. Det du helt sikkert skal skygge unna med tanke på høytalerene er Yamaha, de har ikke effekt nok ved lave impedanser.

Den eneste receiveren i din prisklasse jeg tror skal kunne gjøre seg håp om å drive de der er HK AVR635, den kan fåes billig her: www.audiosound.dk akkurat nå.

PS! Helt ærlig så ville jeg kjøpt noen andre høytalere, men jeg tror det der med store, billige høytalere bare er en periode man skal igjenom. I mine yngre dager hadde jeg selv et par store Fisher med 2x12" i hver, de gikk i oppløsning etterhvert, også var jeg ferdig med det.
    Kjenne meg veldig godt igjen der ja :P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for mange svar Valget falt i dag på Proson reality mkII pakken til hificenteret med H/K avr335. Hørte disse (i stereo) i butikken og likte de godt. Nå mangler bare en brukbar sub (3-4000 kr?) og prosjektor

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk forresten 1000 kr avslag på avr335 når jeg nevnte prisen på fyndbörsen.se

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med proson PA150? Disse avlaster jo receiveren ganske kraftig. Kvaliteten på disse har jeg ikke hørt ,men det er mange på flere forum som har brukt de med godt resultat.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempestilig eoutvik! Og gratulerer! Kjekt at du likte pakken også! Hva med en jbl e150 sub? Fikk høre den med pakken også og den passet veldig bra til dem. Om ikke annet kan du jo kikke på SVS PB10, begge ligger vel rundt 5k Igjen, gratulerer!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •