Koble stereo forsterker til Reciever (effekt)? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Har prøvd det.........og det kan ikke anbefales. Overhodet !!!

Opplevde en skikkelig forringelse av lyden i mellomtone/diskant. Grusomt.
    2 FOR-forsterkere "tåler" ikke hverandre i en slik oppkobling. Flere effekt-trinn er ok, men KUN 1 FOR-forsterker i et oppsett. Bytt deg heller til en annen integrert med PreIn/Out.
    Ok, Flageborg! Nå kan du si "Told you" ;-) men jeg måtte bare prøve:-D
    Litt rart i grunnen at lyden skal bli så forringet av en slik kobling!
    Pre out signalet kan jo justeres ned såpass at det i praksis ikke burde være noen forskjell på dette, og et vanlig kilde-signal, som f.eks en CD spiller! Eller?

Nå ligger ihvertfall forsterkeren ute på torget i tilfelle det skulle være noen som vil gjøre en byttehandel. Skikkelig synd egentlig for dette er virkelig en godbit av en forsterker :-(

Intil videre kjører jeg den som en ren integrert forsterker, og kobler til høytalerne med mananplugger manuellt.
    Tungvint JA, men lyden blir jo herlig da ;-)

Tar gjerne i mot andre innspill og råd om dette !

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Jeg benytter selv en 10 år gammel Denon PMA-1315 stereoforsterker (2x115w) som effektforsterker sammen med Denon 3806. Dette funker helt glimrende.

Jeg har volumkontrollen på stereoforsterkeren "rett opp" og "Source direct" knappen inne slik at bass/diskant justeringer bypasses. Kan ikke si at jeg hører noen forskjell med CD-lyden analogt koblet om 3806 sammenliknet med en analog kobling rett i stereoforsterkeren.

Kanskje jeg bare har flaks? (Eller dårlig hørsel :grin: )

Petter

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm rart det, for jeg har nemlig samme reciver og har koblet akkurat slik som du sier til min ECI 4.7 og AW250R og det fungerte utmerket. Jeg kjører dette med volum kontrollen på ECI 4.7 på fullt slik at det er lett å finne tilbake til samme instilling. Jeg bruker ECI 4.7 som forforsterker i stereo på de andre inngangene slik at det er bare når jeg hører på film i surround at jeg bruke EC settet som effekt forsterker.
    Kjedelig at det ikke funka for deg... Er du sikker på at Yamahaen står i stereo mode når du hører på musikk?

Leif

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LeifB
    Kjedelig at det ikke funka for deg... Er du sikker på at Yamahaen står i stereo mode når du hører på musikk?

Leif
    Helt garantert ! Yamahaen står i stereo ;-)
    Har prøvd å koble på forkjellige måter, men resultatet ble like dårlig.
    Måtte bevise for meg selv at det ikke var Marantzen det var noe gale med, og koblet den opp som forsterker i et vanlig stereo oppsett og lyden var meget bra, og det var en fast fin bass med god punch.
    Hadde inne Gut_man for å få en annes mening, og han var helt enig.
    Bassen, og lyden generelt var så dårlig ved oppkobling via Yamaha recieveren at dette rett og slett ikke kan anbefales.
    Ved et vanlig stereo oppsett var det ingen problemer overhodet.

Det er godt mulig at vi har forskjellige preferanser, og at det kanskje er dette som er utslagsgivende, men etter å ha hørt hvor god Marantzen er alene er det etter min mening bortkastede resurser å benytte denne i dette "kino" oppsettet!
    Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å prøve å få byttet denne i et effekttrinn i stedet, og forsterkeren ligger nå ute på torget ;-)

Spennende dette, og jeg skulle gjerne ha fått hørt et av de oppsettene som har fungert på denne måten !
    Skulle også gjerne ha fått høre noen litt mer detaljerte beskrivelser fra Flageborg, og hvordan han gjorde dette. Samt hvordan han bestemte seg for at denne løsningen ikke fungerte!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøvd å trikse litt me forskjelli volum ?
    har gjort dette selv, og noen ganger låt det BEDRE med ekstra preamp inn, særlig med rør inn på transistor pre.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    prøvd å trikse litt me forskjelli volum ?
    har gjort dette selv, og noen ganger låt det BEDRE med ekstra preamp inn, særlig med rør inn på transistor pre.
    Ja, jeg har prøvd oppkobling med forskjellige volum, men resultatet er det samme :-(

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt med her jeg nå.. snakker vi bi-wire'ing? Eller stereo forsterkeren på BARE frontene? :P

Har brukt en gammel stereo forsterker tilkoblet på SUB pre out for å få med noen passive subwoofere. Dette fungerte i hvertfall greit.. helt til jeg sprengte den ene sub'n :P Slikk som skjer!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Håvard90
    Er ikke helt med her jeg nå.. snakker vi bi-wire'ing? Eller stereo forsterkeren på BARE frontene? :P

Har brukt en gammel stereo forsterker tilkoblet på SUB pre out for å få med noen passive subwoofere. Dette fungerte i hvertfall greit.. helt til jeg sprengte den ene sub'n :P Slikk som skjer!
    JEG, snakker ihvertfall om å bruke den i stereo på frontene ;-)

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer det samme hvis du sett den på bare diskant og mellomtone også? Hvis du har muligheten til det.. har vurdert og gjøre noe lignende her skjønner du :P

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Håvard90
    Skjer det samme hvis du sett den på bare diskant og mellomtone også? Hvis du har muligheten til det.. har vurdert og gjøre noe lignende her skjønner du :P

Nei jeg har ikke prøvd å gjøre det, og for min del tror jeg ikke det er formålstjenelig, og heller ikke det som jeg hadde tenkt.
    Inntil videre er Stereoforsterkeren koblet ned, og satt bort i påvente av "eksperthjelp", et ekstra sett med høytalere til stua, evt. at det dukker opp et efekttrinn, eller integrert forsterker med pre out jeg kan bytte med;-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •