Hegel H200 integrert forsterker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 57
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lyd og bilde bomma bare med 5 kilo på H200 sin vekt!!
    25kilo er riktig

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basse
    Leste om den i dag.Vannvittige omtaler i Fidelity og L&B.Ny ref under 20k,og den knuser Krell-Cav400ix!? Løp og kjøp!!!
    Kan jo være at noen syns Krell er bedre fortsatt og da... Men jepp, tror Hegel 200 er kanon.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig spennende produkt!

Har litt problemer med å velge forsterker nå. Denne skal testes opp mot McIntoshen jeg har kikket på Mcen koster 35k, denne koster 20k...Gjett om jeg gleder meg til å se hvordan Hegel klarer å stå opp mot Mcen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Utrolig spennende produkt!

Har litt problemer med å velge forsterker nå. Denne skal testes opp mot McIntoshen jeg har kikket på Mcen koster 35k, denne koster 20k...Gjett om jeg gleder meg, til å se hvordan Hegel klarer å stå opp mot Mcen!

Kan gi deg svaret nå med engang. Hegel knuser Macen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Harman

Hehe, time will show Har du fått den?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Niks.

Jeg er så sikker på at hegel speller bedre, at mener du noe annet bløffer du. mcen ser tøffere ut, det skal den ha.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Niks.

Jeg er så sikker på at hegel speller bedre, at mener du noe annet bløffer du. mcen ser tøffere ut, det skal den ha.

Hehe. Her er vi bestemt Har du testa foresten?

Dette skal bli gøy å teste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Hehe. Her er vi bestemt Har du testa foresten?

Dette skal bli gøy å teste.

Ja

H1 speller mye bedre enn MA6900.
    Så kan du jo sammenligne pris og oppgitte facts.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Men jeg tror jeg skal teste før jeg er enig med deg.

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Ikke mye sterilt over H4A i alle fall. Dette er vel noe som har blitt sagt om H1 Mk1 ->Mk3.

Skal blir spennede å lese om H200 i siste fidelity bare bladet nå kunne komme i postkassa snart
    Du sier det ikke er mye sterilt over h4a... Hvilkan generasjon er det du har hørt og på hvilke ht?? Kan du gi en liten beskrivelse av lyden??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basse
    Leste om den i dag.Vannvittige omtaler i Fidelity og L&B.Ny ref under 20k,og den knuser Krell-Cav400ix!? Løp og kjøp!!!
    Det er akkurat det jeg har gjort, løpt og kjøpt. Så får vi se da om lyden står i forhold til antall høvdinger. Med CDP-2A også i pakken så blir det jo en del... ;-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sterke ord dette. Men tror det blir veldig smak og behag dette her. Mac'en har jo en konge lydsignatur som ingen andre har (så si). Nå skal ikke denne Hegel'en være så steril og "kjedelig" som de andre hegel produktene, så dette blir spennende .

Majestic: Krell KAV400 koster 35000kr ny . Får den for 20k brukt, et supert valg spør du meg . Men jeg har også troa på Hegel'en, spessielt om tester og andre uttalelser holder det de lover.

Krell, Hegel, Macintosh: Du får iallefall ikke en dårlig forsterker . Flott å ha litt å velge i da. Men tar du en av disse, så burde du ikke gå for Arcam cd73, da denne vil klart bli den dårligste enheten.

EDIT: Sier ikke at cd73 er dårlig, men i dette selskapet mangler den nok litt . Selv har jeg oppgradert min til cd192, og forandringene er DRAMATISKE. En slik oppgradering koster 5000kr . dvs, finner du en cd73 til 2500kr som funker som den skal, så gjør du et "kupp" med tanke på oppgraderings muligheten.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette er smak og behag.

Jeg henter vertfall nye produkter i dag. CD73 også foresten. Jeg skal se hva denne klarer først, oppgradering blir det nok uansett. Men CD73 er en midlertidig cd spiller Om ikke den gjør en veldig god jobb da!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja

H1 speller mye bedre enn MA6900.
    Så kan du jo sammenligne pris og oppgitte facts.
    Har det rabla for deg?;-) MA6900 er jo en stemningsmaskin så det holder, Ikke fullt så pur som H1, men du verden for et liv den skaper i musikken.
    Spesifikasjoner er det lenge siden jeg slutta å lese på...

Men smaken er som baken...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerk
    Har det rabla for deg?;-) MA6900 er jo en stemningsmaskin så det holder, Ikke fullt så pur som H1, men du verden for et liv den skaper i musikken.
    Spesifikasjoner er det lenge siden jeg slutta å lese på...

Men smaken er som baken...
    Sant det med facts. Men stemning er bra lyd og Hegel har bedre lyd enn Macen. Dermed mer stemning

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det skrives mye rart i denne tråden. Jeg har fortløpende eid Krell KAV300il, Bladelius Thor og Hegel H1 mk4 (fra november 05). Disse forsterkerne er prøvd i mange måneder/opp mot et år med Denon 3910 og Benchmark DAC1, Black Magic mk2 signalkabler, T+A Speaker eight høyttalerkabler og Usher CP6311 høyttalere.

I mitt oppsett har Krellen og Bladelius'en prestert to klasser over Hegels integrerte i disipliner som betyr noe: Kraftlevering (spiller stort), hurtighet, detaljering, perspektiv, romplassering, sort bakgrunn, oppløsning.

Dette har betydd timelange musikk og filmsesjoner uten lyttetrøtthet, nesten hver dag, på meget høyt volumnivå. Skikkelig eierglede. At Krell er kjedelig? Merkelig utsagn.

Hegel H1 mk4 er riktignok en god forsterker i prisklassen. Den har likevel en analytisk tilnærming til musikken som ikke gir meg den organiske og musikalske opplevelsen de to dyrere alternativene gir. jeg vil også påpeke at Hegel H1 mk4s lydsignatur er på den lyse siden av nøytral, og at den kan bli spiss og glassaktig dersom høyttalerne også er litt følsomme i presensområdet.

Jorden er fortsatt rund :wink:

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden min lokale HFC butikk har fått denne inn, fikk jeg noen timer med den idag.

Førsteinntrykket er at den er stor, tung og heldigvis ikke like dyp som H1. De har fjernet den blå dioden som på mørke kvelder har truet med å svi synsnerven til mer enn en stakkar, og de bruker digital volumkontroll. Knappene i fronten syns jeg bærer preg av hastverksarbeid, spesielt siden de ikke gikk beint rundt heller! Håper det er tilfelle bare på denne ene utstillingsmodellen. Ellers merket jeg meg at jeg måtte ganske langt opp på volumskalaen før det tok av, men da kom alt på en gang. Nesten som en eldre turbomotor.. Skalaen går til 99 og høyt begynte det først å bli rundt 80 og på enkelte spor var jeg oppe på 95 på Explorer.

Til å begynne med brukte jeg Primares CD21 som kilde, via Nordost Dreamcaster RCA kabler. Første høyttalerparet som fikk kjørt seg var System Audios Explorer som jeg vet kan prestere, og som jeg har veldig lyst på men økonomien ikke tillater. Av cd'er ble det brukt
    Odd Nordstoga - Luring
    Live - Awake: the best of
    Aha - Analogue
    Beat Dominator
    Leonard Cohen - Best of
    Nils Lofgren - Acoustic live

Jeg har til dags dato ikke hørt en forsterker ha så til de grader kontroll på Explorer. De kan lett bli litt grumsete i bassen som feks med McIntosh MA6900. Og ikke bare hadde den kontroll, men den hadde ikke den analytiske og spisse lyden jeg kjenner fra H1. Spilte rett og slett ufattelig rent og veldig engasjerende. På flere låter tok jeg meg i å ville synge med, og luftgitarsoloene satt løst. For å få et litt bedre inntrykk og for å forsikre meg om at forsterkeren ikke bare lurte meg, koblet jeg på System Audio 1750. De hadde ikke helt samme toppen som Explorer, ei heller samme bunn. Mr Leonard mistet noe av den dypeste raspingen og 1750 ble derfor henvist til tilskuerplass for resten av "testen".
    En anna høyttaler som har overrasket meg på Primares I21 er fra den nye Studio-serien til JBL og heter L830. Den er bestykket med et enkelt 6.5" bass/mellomtone element, men jeg har aldri hørt en så massiv lyd fra en monitor før. Dersom den spiller bra på I21, spiller den helt sykt på H200! Skarptromma på Live's Heaven smalt i brystkassa mi og Leonard fikk igjen de dypeste tonene. Jeg har inntrykket av at de går dypere i frekvens enn System Audio's 1750, selv om 1750 har mer mellombass. Jeg ble derfor sittende med denne lille, billige monitoren fra JBL...

Etter en stund bestemte jeg meg for å prøve Hegel CDP2A som kilde. Kort fortalt ble lyden enda litt mer engasjerende og enda litt renere. Primare er tross alt litt mer rolig og laidback lydmessig. Jeg byttet også til Nordost's Red Dawn XLR etterhvert, og syns da lyden åpnet seg og ble litt roligere igjen. Kjørte samme sporene på RCA og XLR og switchet mellom de to, det var ingen tvil: det låt mye bedre med XLR. Det virket også som om CDP2A hadde en anelse høyere utnivå på signalet, fordi jeg for å få samme lydtrykket kunne holde meg litt lavere på volumet.

En anna litt praktisk ting sammenlignet med H1 er at ir-øyet til fjernkontrollen er plassert på en anna måte som gjør at det er mye enklere å få den til å reagere, du slipper å peke så vannvittig.

Konklusjonen min er nok at dette er det beste jeg har hørt av en integrert forsterker under 50000. Og jeg kommer til å ta meg en prat med butikken for å høre om vi kan gjøre en handel ang I21 som jeg allerede har kjøpt. Hvis ikke kommer den billig for salg på avtorget snart.

Edit: et langt innlegg, men håper dere bærer over med meg. Sitter nærmest og skjelver her.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott oppsummering, drkaos. Lett og interessant å lese.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drkaos
    Edit: et langt innlegg, men håper dere bærer over med meg. Sitter nærmest og skjelver her.
    Ja, jeg skjønner deg godt. Det gjorde nemlig jeg også hele natt til søndag. Kom ikke til sengs før ved 5 tiden. Hvorfor?
    Hegel H200, CDP2A og AV M3 Avantgarde nektet meg å gå til køys. Det spilte så nydelig at CD etter CD forsvant inn i spilleren. Mange gamle som jeg ikke har spilt på en stund..... ja de ble nye! Helt vannvittig.
    Har ennå ikke fått de balanserte signalkablene, men det spiller jommen som en drøm uten også. :grin:

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du noe å glede deg til, lyden ble merkbart roligere når jeg kjørte balansert. Nå blir det ikke H200 på meg med det første, men det er iaffal en knall forsterker.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •