Anbefalte tilkoblinger til DENON 3806

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Anbefalte tilkoblinger til DENON 3806

Hei, og fortsatt God Jul til alle!

Har nå hatt Denon’s 3806 i stua i over èn uke, men har framdeles ikke det store smilet om munnen…. Hadde tidligere en Yamaha RX-V740, så det skulle jo teoretisk tilsi at smilet skulle gått forbi ørene i dag eller….? Synes faktisk ikke det er den store forskjellen i lydbildet, og ikke det ”trøkket” man skulle forvente. Fra fagpressen er jo superlativer som; ”I kongens fotspor”, ”Tidenes varp i 10-15’ kroners klassen” osv. blitt brukt. Har lest på en del andre tråder her og det er tydelig at det er flere som er i samme båt som meg. Etter en stund blir det imidlertid ”stille” fra ”trådstarter” og jeg lurer da på om det er fordi storsmilet er kommet på plass, eller om det rett og slett er fordi man har innfunnet seg med at man har satset en god del flere tusenlapper en strengt tatt nødvendig? For øyeblikket føler i alle fall jeg det slik, og eventyret om ”Keiserens nye klær” spøker i kulissene. Jeg får også lyst til å ta opp Yamaha’n fra esken igjen. (Den nye lykkelige eieren har ikke hentet den enda) Men, jeg velger å tro/håpe at det har noe med ”feilkobling” og/eller mine foreløpige begrensede kunnskaper om 3806’n å gjøre…… Kanskje det er noen i Tr.heim området som kan yte noe førstehjelp på stedet? Serveringen skal det i så fall ikke stå på…..

Etter god hjelp fra tidligere tråder her inne, har jeg etter en del ”runder” kommet i mål med romkorreksjonsdelen (tror jeg da). I likhet med flere andre her inne, fikk jeg bl.a beskjed om fasefeil, men etter å ha trippelsjekket at høytaler-koblingene var riktige, valgte jeg til slutt å ignorere dette. Det kan vel ikke være så mange som sitter med høytalere som har fasefeil, eller? Jeg har imidlertid kommet til at den beste lyden får jeg med innstillingen: RoomEQ: OFF

Ok, det ble mye syting i en trivelig juletid, men smilet kommer vel….kanskje…?

Så noen konkrete spørsmål:

1) Hvilken oppkobling(er) gir den optimale lyden på både stereo, SACD og Film/Surround?
    Holder det med HDMI kabel’n for Stereo og Surround? Og hva med SACD? Der MÅ jeg vel bruke EXT.IN tilkobling? (s.17 i manualen)

2) For å få fram ”Setup-bildet” på TV’n, må jeg nå switche over til AV på TV’n. Jeg vil gjerne ha direkte tilgang til ”Setup” (på skjermen) enten jeg ser på DVD, TV eller PC. Er det mulig?

3) Har koblet video'n til receiveren med S-videokabel (Scart/S-video overgang fra video), men får ikke bilde. Hva kan det være?

Andre gode råd og/eller "oppskrifter" på gode tilkoblinger mottas med stor takk!

Oppsettet er som følger:
    Denon 3806
    Denon 2910
    JVC HR-J758 VCR
    Jamo D590 Front
    Dali Suite 0,7 Senter
    Dali SWA 12 Sub
    Kirksaeter Prisma 50 Bak
    Samsung DSR 9500AY Paraboltuner
    Samsung LE32R51B LCD-TV

2re

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Av og til er det godt å vite at man tok feil

Da har jeg hatt 3806 i stua i snart èn mnd, og må heldigvis berette at det store smilet er på plass Etter å ha luket bort noen feilkoblinger, feil innstillinger mellom DVD spiller og receiver og ikke minst, øket kunnskapsnivået om receiveren generelt, ja så låter det helt herlig! Har også bi-ampet frontene, og det gav en ytterligere klart hørbar forbedring. Men, (det er jo alltid et menJ) jeg får framdeles beskjed om fasefeil i frontene, når jeg kjører romkorreksjon. Kanskje noen feilkoblinger innvendig i høytaleren(e) alikavell? Jeg kan imidlertid ikke høre at noe er feil. Jeg ble også varslet om fasefeil i høyre surround høyttaler, og det stemte faktisk. Hadde koblet + på – og v.v.

Når jeg kontrollmåler avstanden fra lyttepunkt til høytalere med en lasermåler, så avviker det ganske mye i fht. romkorreksjonens målinger. Spesielt sw'n, den ble faktisk oppgitt til å stå 7 m unna, mens den i realiteten står ca 4 m unna…. Så jeg velger å kjøre manuelt oppsett.
    Men, konklusjonen er klar: Lyden er meget bra, og en klar forbedring i fht. min "gamle" Yamaha

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre, er en god del man må ta til rette for på disse avanserte surroundrecieverne

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •