Cambridge azur 540R og concept 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cambridge azur 540R og concept 6

Er på en evig leting etter diverse utstyr som jeg satser på å få skaffet innen noenlunden nær framtid. Etter subkjøp i februar regner jeg med å se etter surround reciever. Lite med penger er et godt kjent begrep i disse studenttider.
    Er fornøyd med min cambridge dvd spiller som var billig og god.

Men er det noen som har prøvd 540r? Ser den er oppgitt med 6x80w.
    Er dette skrytewatt eller har den nok guffe til å gi skikkelig med kraft til mine concept 6? Regner med å bruke disse som fronthøytalere i et kommende surroundanlegg. Og at den har 6.1 inn/utganger er jo ingen ulempe det eller

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt fornøyd med 540R, får ikke lyst til å bytte den i en annen receiver som koster under 10k ivertfall. Selv om jeg ikke bruker de største og strømkrevende høytallere som finns, men så får jeg mer enn nok lyd i et stort rom. Så watt'ene er ikke overdrevet, synes jeg. Og lyden er helt nydelig og veldetaljert, både i film og musikk. Det er virkelig dens sterkeste siden.

Jeg kunne godt tenkt meg å kjøpe en ekstra effekttrinn eller to, også gå over til 7.1 på sikt, men det får jeg bare vente litt med.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, høres ikke verst ut, må ta meg en tur til hfk å høre tror jeg, men hvordan er det med innstillinger og muligheter? Er det med det samme som hos de litt større og dyrere forsterkerne ?

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg hadde Concept 6 og 640A om det på samme tid. Testet denne komboen, men synes ikke det spilte spesielt veldefinert og manglet litt bass. Mye avhenger av romstørrelsen og ønsket volum. Jeg synes Concept centeren ble "spiss" ved høyt volum, for jeg regner med at det er denne du har tenkt å kjøpe i tillegg til frontene.,.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er faktisk litt usikker på om jeg skal satse på concept senteren, eller om jeg skal gå litt opp i klassene når det gjelder senter kanalene. Vurderer ikon serien deres.
    Men liker litt guff i bassen, og får jeg ikke det med 540'n så er det uaktuelt gitt.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Er faktisk litt usikker på om jeg skal satse på concept senteren, eller om jeg skal gå litt opp i klassene når det gjelder senter kanalene. Vurderer ikon serien deres.
    Men liker litt guff i bassen, og får jeg ikke det med 540'n så er det uaktuelt gitt.

Og jo, det er bass også. Men subwoofer må du jo ha uansett når det gjelder film, og ikke bare med 540R
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, en sub er et must, men jeg vil også ha den punchen concept'ne fortjener over 60hz og. Men det er jo ikke verre enn å dra å høre på den. Å eventuelt kjøpe på et par effektblokker. Men hvordan er det med resten av utstyret? må ærlig innrømme at jeg ikke er helt up2date når det gjelder tekniske finnesser og duppeditter ang surround

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har oppsettet du beskriver, er også student på budsjett og slo til på et ålreit tilbud fra hifi-klubben. Hadde ingen tidligere erfaring med hifi, men ører har jeg, og dette er tanker jeg gjør meg etter ett år med dette anlegget (+Dali center og dali 1 bakhøyttalere + audiopro fokus sub):

540R står veldig bra til 540D, no surprise. Naboen har kjøpt seg Denons nye 1704, tror jeg den heter, med 6 ganger 75w, men jeg mener bestemt at det er mer trøkk i min. Kombinasjonen spiller glassklart og nyansert, og er helt grei med budsjett-Daliene. Jeg syns som en annen her at kombinasjonen blir litt for spiss, både Cambridge og Dali Concept er lyse. Til akustisk musikk og pop er det perfekt, men før jeg fikk suben kunne jeg bare glemme å spille Metallica.
    Det er derimot i orden nå! Rutene klirrer og veggene vibrerer.

Til kino syns jeg oppsettet er mer enn bra nok. Nå som jeg er litt mer erfaren ville jeg nok kjøpt en annen center. Den er definitivt i lyseste laget, men er likevel ikke noe jeg angrer på. Det jeg derimot angrer på, er alle pengene jeg har brukt på pils og taxi. For et anlegg jeg kunne hatt! Gå for Ikon, det er sikkert lurt. Ellers er Cambridge et helt ålreit intro-merke, det er min m

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten passe gæernt å sitte her å skrive om hifi på nyttårsaften. Jeg går...nuh!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 540r, 540d, concept6 front og center, og en dynabel phobos. Er veldig fornøyd med det. Det var litt lite bass uten sub, men med er det fint og flott. De har en veldig klar lyd.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forholdsvis greit med bass på mine med nad'n, men de lavere frekvensene trenger nok litt hjelp av en sub ja.
    Er litt i tvil mellom cambridgen og 1906/2106 fra denon.
    Om 1906 holder eller om jeg må opp på 2106?

Så på minhifi at AndreasLie drev sine Bel2.5mk1 med 1906, Og de krevde vel litt strøm?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •