Ny receiver, AX2 vs. AX4, valgets kvaler. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 80 av 80
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Hmm....er vel ikke helt forenelig med ditt nick ;-)
    Hei!:-)
    Å GOD MÅRGEN!!!:-)
    Siden eg er nettvåkna så lurer eg litt på va du mener med din sitat forenelig??? Kan du utdype de ordet ???

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forklaring: Du indikerer at du vil ha AX4 lenge noe jeg stusset over da ditt nick ADHD indikerer en person som er rimelig rastløs av seg ;-)

ADHD= hyperaktiv person

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ADHD kan være noe annet også
    http://www.theonion.com/content/node/42809

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svaret ditt!!!:-)
    De var de eg lurte på omm de var de du meinte eller kansje du ikke likte mitt nick!!!:-)
    Ja eg er HYPERAKTIV å er ein av di første våksne i norge som har fått den diagnosen i våksen alder! eg har gått på medisiner nå i 3år som hjelper kråppen min til å kunne slappe av(musklene i kråppen slapper av alså ikke KONSTANT anspent å klar til å jøre noe NÅ SNART MEDEINGANG helst i går!!!:-) )Mon de virker ikke heilt på min INPULSIVITET!!!:-)
    Men siden eg er uføretrygda så bremser økonomien min KRAFTIGT på ALT de eg kunne tenkt meg men etter MANGEN år med påtryne inpulskjøp så har eg kansje lert litt (ÆÆÆ vel eg sku jo egentlig bare kjøpe meg den 1015!!! å de blei de den AX4!!!:-))
    ÅÅÅ pakken min ligger registrert i påst terminal i OSLO! TTT!! Å TTT!!!:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    ADHD kan være noe annet også
    http://www.theonion.com/content/node/42809
    Se der ja du har jo funne de perfekte tingen for meg!!! Endlig så kommer de ADHDTV SUPER HØY HASTIGHET blide å lyd i SUPER HØY KVALITET!!!:-)
    LOL!!!:-)
    Takker for de!!!:-)

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig i hus

Da har jeg endelig mottatt forsterkeren fra Fyndborsen, det tok ikke mer enn 8 lange dager. Den var faktisk fysisk større enn jeg hadde trodd, således at jeg midlertidig har måtte ommøbelert stereobenken til min kone's store fortvilelse. Det positive er at kona vil ha utstyret ut av stua og ned i kjelleren så fort som muilg, sammen med mine fem Mirage-høytalere og en "lekker" SVS PC+ 20-39 som jeg kjøpte sist påske. Dessverre er ikke rommet ferdig enda, men nå tviler jeg på at det dukker opp andre prosjekter som får en høyere prioritering.

Så langt er jeg veldig godt fornøyd med forsterkeren i forhold til det jeg er tidligere vant med. Det er forøvrig er en Onkyo TX-DS747, som har servet meg igjennom mange år. Akkurat nå sitter jeg å hører på musikk via iPod funksjonen, som jeg vet at jeg kommer til å benytte meg mye av til tross for den reduserte lydkvaliteten (som i mine ører er mer enn akseptabel).

Jeg har ikke tidligere vært borte i et kalibereringssystem a la MCACC før. Og jeg derfor ingen referanser, i tillegg til at jeg har for all del ikke gjort noen gjennomgående testing, men så langt virker det mer enn overbevisende.

Det eneste jeg har å utsette på så langt, var når jeg skulle koble til bananpluggene på frontene. Jeg følte at pluggene ikke fikk ordentlig feste, og var mer eller mindre løse. Jeg kan ikke si at jeg merker noe lydmessig, men akkurat der og da følte jeg kanskje at Pionner burde ha valgt andre terminaler. Uansett har jeg bestillt ny kabel for biamping, og jeg vil nok foretrekke å feste lednigen direkte i terminalen istedet for bananplugger.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Eg tenkte att egsku si de att eg Ågså har nå fått meg en AX4 å de første er eg tenkte etter kalibreringen var WAAAWO for en LYD styrke å KLARHET denne forsterkeren jir erjo bare FENEMENALT!!!:-)
    Som hanandre skreivsåer den MYE større enn eg trodde den sku vere for den sr STOR!!!:-)
    Å til dere som lurer på omm att den kansje ikke sku vere kraftig nåkk! så kan eg BEKREFTEde att den er KRAFTIG!!! for her i mi kjellerstue så BULDRER å RISRTER alt i de jore de ågså med min gamle DENON2805 MIN ikke i nerheten til va de jør NÅ!!!:-)
    Eg blir bare meir å meire fornøyd me denne forsterkeren!!! så neste investering blir da en 42" plasma LG tv som virker å vere beste valget i forhold til pris å bilde kvalitet!

Nei da fortsetter eg å PLAGE di andre i huset mer meire BULDRING!!!:-) LOL

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var min AX2 på plass :-)

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Da var min AX2 på plass :-)
    Gratulerer Håper på rapport ang. hdmi-switching(om du he tenkt å bruke dette?), og korleis denne fungerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tenkt å bruke dette, men det lå ved en gul lapp om at dette kunne by på problemer, så vi får bare håpe at det virker.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om man kan bruke andre crossoverfrekvenser enn de forhåndsinnstilte på AX2/AX4? Det ligger inne 50, 80, 100 Hz osv, men jeg skulle gjerne prøvd meg litt mellom 50 og 80 Hz...!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda2
    Hadde tenkt å bruke dette, men det lå ved en gul lapp om at dette kunne by på problemer, så vi får bare håpe at det virker.
    Beklager at denne kom som Bidda2 glemte å endre navn før innlegget.

På den gule lappen stod 2 alternative løsninger på problemet, vi får se når testinga i helga finnes sted om dette hjelper.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Vær vennlig ta pris under "pris -og produktjakt".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på disse to og AX5??

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva jeg kan se :
    AX5 er oppgitt til 160W/kanal, mot 170/180 på AX2/AX4.
    AX5 har A.D.E. MOSFET forsterkere for alle kanaler.
    AX5 har ikke kalibreringssignal-generator, romakustikk display, fasekontroll, kontroll/korreksjon for stående bølger, auto-surround og DSD Direct, sleep timer, iPod konnektivitet, bi-amp, HDMI.
    Det er litt forskjell på antall inn/ut-ganger av ymse slag. AX5 har vel også to digitale signal-prossesorer, tror jeg. Den trekker 600W fra nettet, mot 460 for de to andre.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ax5 er vel mye eldre enn ax2 og ax4. slik at ax2 og 4 er kansje mer videreutviklet og kansje opp mot like så god som den "eldre" ax5.

kansje ax5 får en oppfølger i år en gang?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effektiviteten strøm messig på 2 og 4 er bedre enn hos 5. I tillegg er kvaliteten (i mine ører) blitt bedre på musikk avspilling, noe som også virker å være tilbakemeldingen fra mange andre.

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    n0stra : Kan du definere hva du mener med "effektiviteten strøm messig" og hva du baserer dette på ? Jeg skal kjøpe receiver selv, og pio'ene er selvsagt interessante...

Newcomer jambo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

OSD via HDMI

Skulle bare si at OSD går fint via HDMI.
    Har koblet opp en AX2 mot en PLV Z4 med HDMI og OSD fungerte bra. Men et ikke så morsomt problem var at bildet fra dvd blir flyttet ned så mye at man ikke ser nederste tekst linje På komponent virker det helt fint. Kjører komponent fra dvd til AX2 og HDMI til Sanyoen. Virker som problemet kommer når forsterker skal konvertere komponent til HDMI. Men det store spørsmålet er vel om problemet ligger i forsterker eller prosjektor. Eller om di rett og slett ikke passer sammen...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet, Jambo.

Kan du ta innlegget ditt også her:
    http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/30273-erfaringer-med-pioneer-ax2.html som er en rein teknisk tråd for AX2.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •