Alt for lite trøkk!!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 79
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alt for lite trøkk!!!!

Hei! Etter å ha slitt med å få den bassen som jeg vet at mine B&W 605-er kan stille med, har jeg gått til innkjøp av Denon AVR-3806. Før hadde jeg en av de første AVR-ene til Denon. De var på 5X85 eller noe sånn. Det var hvertfall ikke nok. Noen som har erfaringer med 3806 på 604 eller 605? Jeg kjøpte forsterkeren dagen før jeg reiste hjem til Nordfjord for å feire jul, så jeg har ikke fått testet dette oppsettet noe særlig. Skal ikke til Bergen, der det står, før 3.januar. Kan nesten ikke vente!! Kjøpte prosjektor(MT-200) også, så nå blir det mye film fremover!!

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forsøkt å endre på plassering? Rommet står for 50% av lyden du hører så du må tilpasse høyttalerplassering etter det.

Dette løste ihvertfall mye bass problemer for meg.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel den forsterkern som sitter i 605'ene som styrer trøkket?!?!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel innebygd en 130 Watter i hver av de, men det trøkker alt for lite. Spes på musikk. Har flytta 4 ganger mens jeg har hatt de, og de har fungert dårlig alle steder. Viss jeg dropper strømmen til de, vil det da være som å ha 604, eller fungerer det ikke sånn? Uansett så vil jeg jo helst at de skal spille slik jeg vet de kan.

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk å ta autokalibreingen på alle 6 lytteposisjonene på 3806 Det hjalp en del hos meg. Selv om jeg bare bruker stereo.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg gjøre. Skal ommøblere hele stua når jeg kommer ned. Sette høyttalerene inntil en vegg av tre istedet for inntil betongveggen som nå. Fremdeles betong-gulv da men jeg vet ikke hvor mye det har å si? :razz:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker du analog? får sjokk hver gang jeg kobler til en dårlig kilde. viss det er tilfelle hos deg da...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Det skal jeg gjøre. Skal ommøblere hele stua når jeg kommer ned. Sette høyttalerene inntil en vegg av tre istedet for inntil betongveggen som nå. Fremdeles betong-gulv da men jeg vet ikke hvor mye det har å si? :razz:
    Setter du høyttalerne inntil en vegg er det naturligt du får mystisk bass og trøkk. Har du plass eksperimenterer du med å trekke de ut fra side-og bakvegg. Normalt skal de stå ganske langt inne i rommet for at du får den bedste lyd. Se på hvordan akto har plasert sine i rommet hans.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Signalkilden min suger! Husker ikke modellbetegnelsen men det er en av de første DVD-spillerne til Denon. Er vel 7-8 år gammel. I tillegg så har jeg en Denon CD-spiller som er noen år eldre enn det igjen. Gidder ikke å oppgradere før jeg har peng til å kjøpe noe skikkelig. Men dette har vel ikke så mye med mangel på trøkk å gjøre vel?

Pleace correct me if I`m wrong :razz:

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Setter du høyttalerne inntil en vegg er det naturligt du får mystisk bass og trøkk. Har du plass eksperimenterer du med å trekke de ut fra side-og bakvegg. Normalt skal de stå ganske langt inne i rommet for at du får den bedste lyd. Se på hvordan akto har plasert sine i rommet hans.

Jeg mente ikke helt inntil selvsagt. MOT trevegg blir vel mer riktig. :razz:

Har prøvd mye forskjellig, men nå når jeg har kjøpt meg 3806-en skal jeg virkelig gjøre det jeg kan for å få dette til. Snart ferdig utdannet, så da flytter jeg og kjøper meg hus!!! Kan nesten ikke vente. :grin:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    signalkilden har like mye å si for lyden som forsterkeren mener jeg, så det kan absolutt ha med trøkk å gjør ja.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    signalkilden har like mye å si for lyden som forsterkeren mener jeg, så det kan absolutt ha med trøkk å gjør ja.

Dette må testes. Lurer på å kjøpe Samsung - DVD-HD950 som en foreløpig løsning. Venter med å kjøpe noe skikkelig fett til jeg begynner å jobbe.(alt er vel bedre enn en 8 år gammel spiller)

Men er det noen som kan hjelpe meg med dette? :grin:

http://avforum.no/forum/digitale-projektorer/29624-hvordan-se-tv.html

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg på plass i byen og har fått testet litt. Plukka opp på forumet at det var en ide å koble de til sub-utgangen på forsterkeren. Umiddelbart skjedde det en stor forbedring både på musikk og film. Har ikke fått sjekka skikkelig, men skal det i mårra. Er det "riktig" å koble de slik, eller er det lite hifi å gjøre det sånn? Når jeg kjøpte høyttalerene så spurte jeg de på HFK om hvordan jeg skulle koble og fikk beskjed om at de bare skulle kobles med høyttaler-kabler.

Noen tanker????

PS: hva gjør den fasevenderen?
    (ja jeg er nybegynner) :-P :-P :-P

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man bruker disse sammen med en hjemmkino receiver er det riktig å koble både høyttaler og LFE kanalen til forsterkeren.

Da justerer man bassen med volumkontrollen bak på høyttaleren etter musikk først og så justerer man LFE utgangen på receiveren etter filmtrøkket man ønsker.

Har ikke hatt noe problem med manglende trøkk i disse høyttalerene, snarere tvert i mot. De kan heller ha en tendens til å trøkke litt for mye enkelte ganger.

En kamerat av meg som kjøpte mine har også mer enn nok trøkk og han har et ganske dempet rom.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye Arendal!!!!

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare husk at det hjelper ikke med superduper watt, signalkilde, lightspeed ht kabler og diverse andre duppeditter hvis høyttalerne er plassert dårlig og sweetspot er plassert i en frekvensrespons-berg og dalbane.

Eksperimenter så mye du kan med plassering av høyttalere og sweetspot utifra de forholdene du har i lytterommet. Skaff deg aller helst en ratshack måler for å måle bass FR'en, da det er denne som er mest utsatt for problem.

Lykke til, det tar tid og krever tålmodighet men når det sitter så er det en herlig følelse

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det kan jeg skrive under på.

Måling og tweaking kan være forskjell på himmel og ******* spesielt i bassen.

Hvis man leser litt i den kilometerlange SVS tråden så ser man det tydelig.

Har selv SVS og littegrann skruing på faseknotten og noen CM hit og dit gir store utslag.

605 er en genistrek av en høyttaler som jeg synes det er rart at B&W sluttet å selge og at ikke flere lager tilsvarende.
    Svært praktisk å avlaste receiveren med de laveste frekvensene, samt gode justeringsmuligheter og en relativt behagelig pris burde være en vinner.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio PRO har fortsatt noen modeller med innebygga forsterker. Klipsch hadde jo det i sin gamle syngergy serie... PSB og Cerwin hadde t.o.m. en modell ... Eneste AudioPro jeg kommer på i farta som fortsatt har aktive høyttalere.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er ikke det merkelig?

Erdet for å selge flere subwoofere tro?

Martil Logan har forresten noen elektrostater med aktiv bass, men det er jo en annen prisklasse da, men hadde jeg hatt plass og penger så....

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med HFK om 605 og de sa at det ble solgt så få i Norden at de sluttet å ta de inn. Men de står heller ikke på listen over 6-serien på bwspeakers.com i England. Så de er nok helt ferdig med å lage de. Noen som vet når?

Det med HT-plassering er jammen ikke lett! Har gjort litt i dag, men er vel ikke noe nærmere Phonar`s herlige følelse..... Lavblokksleiligheten setter også noen begrensninger vil jeg tro.
    Skal jobbe med dette fremover. Det blir også en oppgradering av signalkilde likevel. Blir nok en DVD-1920. Står godt til 3806 tror jeg. Bør hjelpe litt det også. (har en 20 bit/8xsampling Denon cd-spiller og en Denon DVD 3000 som er 8 år eller noe sånt)

:-D :-D

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •