Alt for lite trøkk!!!! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 79 av 79
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av johnaksel
    Har tenkt på å kjøpe meg sub satelitt anlegg. Tenker å bruke mellom 10 og 20 tusen på høytalerne. Noen som har noen tips, da jeg egentlig er helt blank.

Tenkte å kjøpe denon avr 3806 som forsterker. Trenger jeg bruke så mye penger på forsterkeren når jeg skal ha så små høytalere? Liker rom korreksjon osv på denne forsterkeren.. Noen alternativer?
    Velkommen til forumet skal du være, men du må nok lage din egen tråd. Har du prøvd søkefunksjonen oppe til høyre? Prøv det før du lager en egen tråd. :grin:
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal det være så vanskelig???!!! Er jo bass ALLE andre steder enn i sittehøyde..... :-x Noen som sa at tweeking var gøy........ :grin:

(nei jeg har ikke flyttet det til langveggen enda)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Hvorfor skal det være så vanskelig???!!! Er jo bass ALLE andre steder enn i sittehøyde..... :-x Noen som sa at tweeking var gøy........ :grin:

(nei jeg har ikke flyttet det til langveggen enda)
    Jeg kan komme og bygge dig en stol der har den rette høyden, hvorfor skal det være så vanskelig da, he-he.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LOL :grin: :grin: :grin:

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm.... Sitter å funderer litt på å bytte ut 605-ene med 602 og SVS...... :-P
    Vet ikke om det vil løse noen problemer eller om det har noen som helst betydning hva jeg gjør på utstyrssiden.....
    Så nettopp Vertical Limit.(filmen er så som så, men hvilke naturbilder!!!) Lyden er ok. Ikke noe å rope hurra for akkurat men...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja.... Så var det prøvd også. Flyttet HT til langvegg som flere har hatt gode erfaringer med. Der er det mulig å plassere HT langt fra både bakvegg og sidevegg. Det ble ,om mulig, verre. Er ganske oppgitt nå. (og sliten i ryggen) :-|

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nevnt det før, men here goes. Det er ikke tvil om at de skubber luft. Selv på moderate volum (-20 på 3806) kjenner jeg det godt i veggene. Det var nesten slik at jeg håpte at det var noe galt med elektronikken. Er lettere å fikse det enn et helt rom!!!!! :wink:

Blir en del innlegg av meg dette, men jeg må få lufte tankene litt......
    Billigere enn psykolog! :wink: :grin:

Bassen er ganske god når jeg står midt mellom. Forslag? :-P

Newcomer cv-arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert ett domt spørsmål men sitter du i sweetspot? Altså i en likesidet trekant med høytalerene dine...måtte bare spørre :wink:

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo være du trenger en effektforsterker på litt watt for å få trøkket du savner? Du har vel ikke det?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen dumme spm, bare dumme svar!! :-P

Jeg sitter der sweetspot burde være ja. Dvs den er ganske sweet mht mellomtone og diskant. Bass er mer eller mindre borte. Prøvde enda mer flytting nå. Er helt sånn jeg vil ha det (bassmessig) når jeg står midt mellom og rett foran HT. Men gromlyden vil bare ikke flytte seg til sweetspot.....

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Det kan jo være du trenger en effektforsterker på litt watt for å få trøkket du savner? Du har vel ikke det?
    Jamen fant vi ikke ut i en annen tråd at det ikke lot seg gjøre å koble forbi de interne forsterkerne her? :-?
    Dessuten så jobber jo elementene og jeg hører god bass andre steder i rommet.

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jamen fant vi ikke ut i en annen tråd at det ikke lot seg gjøre å koble forbi de interne forsterkerne her? :-?
    Dessuten så jobber jo elementene og jeg hører god bass andre steder i rommet.
    Du har sikkert rett. Bare slenger ut forslag vi kanskje ikke hadde tenkt på jeg. Men at du ikke kan koble en effektforsterker til 3806 er vel ikke riktig? Er jo flere på forumet som har det!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan selvsagt koble effektforsterker til 3806. Det var ikke det jeg mente. HT er jo aktive. Det jeg mente var at det ikke gikk ann å koble utenom de innebygde forsterkerene i HT. :wink:

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først vil jeg takke Niels for hans mange gode forslag!! Det ble til at jeg prøvde Golden Ratio selv om rommet ikke er skikkelig rektangulært. Ojojoj!!!! Her skjedde det noe ja. :grin: HT måtte 164 cm ut fra bakvegg!!(dette gjelder mitt rom) Så langt ut hadde jeg ikke en gang planer om å prøve å plassere de. En likesidet trekant ga en flott åpenhet og spesielt kom mellomtonen seg noe utrolig.

Problemet var at bassen og midbassen fremdeles var borte. Jaja tenkte jeg, og prøvde å plassere meg litt forskjellig steder. Og der!!! 60 cm fra bakvegg fant jeg Nirvana!! (nei ikke bandet :wink: ) Åpenheten forsvant ikke (selv om den ikke var like bra) og nå var hele lydbildet på plass!!! Herlig!! Det er nok fremdeles noen justeringer som må til, men nå er jeg hvertfall på samme planet som "phonar" ("jakten på den herlige følelsen") :wink:

Problemet nå er at sånn som det står nå er det ikke brukende til surround.... Men jeg har merket gulvet med tape slik at jeg finner tilbake til posisjonen når jeg skal høre musikk. Det er jo faktisk det viktigste for meg nå. Det er fremdeles irr å se film når mye info mangler, men der kan jeg kanskje finne på noe annet..... :grin:

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!! I påsken satte jeg igang med Phobos-bygging. Satte 605-ene igjen hos gamlingene. Tok med 602-ene og suben til Bergen. For en forskjell!!!!!!!!! Faktisk mye lettere å få god bass med en sub enn med de "store" frontene!!!!! Mener ikke nødvendigvis generellt, men hos meg hvertfalll!!! Forskjellen blir sikkert enda større med enda bedre sub. Kanskje 605-er til salgs om ikke lenge!!!!

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Teddy! , "the last mile is never crowded".

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Litt nærmere din "herlige følelse" hvertfall!! Sitter å ser Country jukebox på Nrk2 på veldig moderat volum, og det er veldig mye bedre enn det var før. Fundamentet er der fra lave volum, og det er attack når det trengs. Det er ikke akkurat den kjappeste suben, men jeg er ikke akkurat bortskjemt i den avdelingen. ( har bare hatt Paradigm PS? 12 før) Ser for meg DIY over hele(?) linja i fremtiden. Morsomt, økonomisk og lærerikt!!!! :grin:

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk mye lettere å få god bass med en sub enn med de "store" frontene!!!!! Mener ikke nødvendigvis generellt, men hos meg hvertfalll!!! Forskjellen blir sikkert enda større med enda bedre sub.
    En god grunn til at det er lettere å få god bass med en sub i forhold til tårn er fordi normal plassering av fronter nesten aldri er den beste for bassrespons i ett rom.

En sub (eller to) derimot kan man plassere hvor man vil uten å måtte ta hensyn til midrange respons og imaging, og dermed få det beste ut av rommet.

Jeg fikk en ekstra pb-10 til test igår kveld og kan gå god for Dual Subs!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phonar
    En god grunn til at det er lettere å få god bass med en sub i forhold til tårn er fordi normal plassering av fronter nesten aldri er den beste for bassrespons i ett rom.

En sub (eller to) derimot kan man plassere hvor man vil uten å måtte ta hensyn til midrange respons og imaging, og dermed få det beste ut av rommet.

Jeg fikk en ekstra pb-10 til test igår kveld og kan gå god for Dual Subs!
    Fikk OK frekvensgang over hele linja hjemme hos gamlingene, men det er litt vanskeligere her i leiligheten. Der hjemme er det greit å plassere frontene hvor jeg vil(kjellerstue), men her har jeg litt hensyn å ta. Når jeg er hjemme alene(sånn som nå) så står jeg fritt, men madammen har litt å si når hun er hjemme. :wink: Gadd ikke å ta med 605-ene hit igjen. Er litt herlig(?) å få det til å spille bedre med billigere utstyr!!! Har lenge tenkt å bygge selv. Blir sikkert enda heftigere sub enn Phobosen, men den gjør jobben sin den. Trenger ikke så mye mer db, men ok trøkk i midbass og lenger ned. Blir kanskje noe slikt: http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=273 , men med 2 aktive og ikke slave. I tillegg en(eller to) mer heftig sub.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •