Hva er forskjellen på H/K635 og 630?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Jens_Martin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er forskjellen på H/K635 og 630?

Et spørsmål jeg har lurt på en stund, men ikke funnet noe svar på her på forumet: Hva er egentlig forskjellen på disse reciverene?

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at jeg kjenner til dem i detalj, er sikkert noe småplukk mellom dem, men èn stor forskjell er det! 635 har romkorreksjon, det har ikke 630.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den største forskjellen på 630 og 635 er helt klart ved lytting til musikk. 635 er kraftig forbedret her...

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    635 er kraftigere, har skikkelig romkorreksjon med løs mikrofon og en oppdatert prosessordel i tillegg.

Jeg syns egentlig ikke de to kan sammenlignes mtp på lyd i stereo. 635 var et stort skritt i riktig retning. Til hjemmekino vil begge gjøre jobben greit.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge de effektmålingene jeg har sett var de (ikke særlig overraskende) identiske. Du/dere som sier at de x35 modellene er kraftigere, og bedre, har dere prøvd de i en a/b oppsetning?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et tilbud om en 630 rundt et år gammel, hva ville dere gitt for en slik?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Du/dere som sier at de x35 modellene er kraftigere, og bedre, har dere prøvd de i en a/b oppsetning?
    Har spilt mye med begge to på samme høyttaler-oppsett, Northridge serien til JBL med E100 i front. 635 har vesentlig bedre kontroll i bassen og spiller høyere.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens_Martin
    Har et tilbud om en 630 rundt et år gammel, hva ville dere gitt for en slik?
    Den gikk for 10 lapper på slutten. Jeg hadde bydd han 5 for den. Med prutningsmonn oppover.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akkurat det jeg gjorde , men han ville ikke godta det, så prisen står nå på 6000.
    Tror nok mest sannsynlig jeg kommer til å kjøpe den om jeg ikke får noen andre tilbud om noen dager, det vil uansett være et stort steg fra min gamle reciver (eltax avr800).

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har a/b testet både 630 mot 635 og 330 mot 335...

Hva effekt anngår, merket jeg ingen forskjell, dog det var ikke noe jeg testet skikkelig heller. Men det var stor forandring i stereo gjengivelsen både i 335 og 635... Lydbildet har mer oppløsning og er større. Roen i lydbildet var også en del bedre! Diskanten var en anelse mykere, mellomtonen var klarere.

Det som overasket meg mest var at forskjellen i lydkvalitet på 335 og 635 var skremmende liten, bortsett fra høyere effekt, prisforskjellen tatt i betraktning.

PS:
    Selv om de måler likt i effekt vil ikke dette si at de lyder likt... Og disse testene sier ofte lite om ytelse ved feks lav ohm...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Jeg har a/b testet både 630 mot 635 og 330 mot 335...

Hva effekt anngår, merket jeg ingen forskjell, dog det var ikke noe jeg testet skikkelig heller. Men det var stor forandring i stereo gjengivelsen både i 335 og 635... Lydbildet har mer oppløsning og er større. Roen i lydbildet var også en del bedre! Diskanten var en anelse mykere, mellomtonen var klarere.

Det som overasket meg mest var at forskjellen i lydkvalitet på 335 og 635 var skremmende liten, bortsett fra høyere effekt, prisforskjellen tatt i betraktning.

PS:
    Selv om de måler likt i effekt vil ikke dette si at de lyder likt... Og disse testene sier ofte lite om ytelse ved feks lav ohm...
    De tingene du nevner med x30 modellene var nettopp de manglene som plagde meg den gangen jeg hadde en 430. Jeg hadde også en 330 hjemme på prøve først, og kan underskrive at forskjellen i lyd mellom 330, og 430 også var minimal. Jeg tror at forskjellen nok ville vært større med et par vanskelige høytalere, jeg hadde på det tidspunktet Blue Diamond.

Angående effekt så er det Hemmabios målinger jeg referer til, og de går som kjent hele veien ned til 1ohm, med fasevridninger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •