Hva er dette? (arvegods) - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 184
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Likner mistenkelig på en Hiragakonstuksjon jeg har sett..
    Hadde en ladebank på 200000 på hver kanal. riktignok bare 20watt da, men stålkontroll over høyttalere. Må være krem på horn hvis så:-D
    Så etter nå..
    Sperrling???
    Åhja!! Han svensken!!
    Huska e så ett intervju med han for en del år siden. Kjent for en ganske så spesiell lydkarakter + at visst nok litt av en særing ellers:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question bud ja..

Jeg har ikke peil på hva de er verdt.. har du? hva de kostet nye, og hva listeprisen på de er nå?

Men var det sånn og forstå at begge var ødelagt? (så i det ene innlegget ditt at sikkringen går nå du setter i strøm). Gjelder dette begge?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Vekt

Forresten, har du veid dem? lurer på om de er veldig heavy liksom?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verdien vet jeg ikke gitt, ikke nypris heller.. Men kanskje noen har peiling på hva nye monoblokker med samme effekt koster idag?
    Mener å huske at jeg veide dem og skrev vekta her, men finner det ikke igjen nå. Kan noen hjelpe meg å lete? Var det 16 kg kanskje? Hmmm! Er ikke helt sikker..

*edit: Joda, det var ca 16 kg..

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Propellue
    Verdien vet jeg ikke gitt, ikke nypris heller.. Men kanskje noen har peiling på hva nye monoblokker med samme effekt koster idag?
    Mener å huske at jeg veide dem og skrev vekta her, men finner det ikke igjen nå. Kan noen hjelpe meg å lete? Var det 16 kg kanskje? Hmmm! Er ikke helt sikker..

*edit: Joda, det var ca 16 kg..
    Priser på monoblokker varierer jo fra merke til merke og modell til modell.

Men jeg hadde et par monoblokker som var på 260watt, denon POA 6600, og disse selges brukt for mellom 2 og 3k pr stk. Nyprisen på disse var ca 13k så vidt jeg husker.
    Men du finner monoblokker som er langt dyrere og kanskje til og med lavere effekt :-P
    Nypris på et byggesett som allerede er satt sammen er litt vanskelig å vurdere pga all tiden som er brukt på å sette den sammen.
    Jeg vil tippe at disse blokkene dine i tipp-topp fungerende stand lett vil matche denon blokkene jeg hadde og da vil ha omtrent den samme verdien.
    Prisen på kit'et i utgangspunktet har jo også endel å si for hvor mye de er verdt. Hvis kit i løse deler kostet feks 8k så vil de helt sikkert tilsvare et sett monoblokker til nærmere dobbel pris.
    Utrolig vanskelig å si noe om pris altså ;-) Spesielt siden de ikke virker i den tilstanden de er i nå.

A

edit: det er vel egentlig forsterker-modulene som er produktet i utgangspunktet. Det er valgfritt om man vil sette dem sammen til en stereo forsterker med dual-mono konstruksjon (med en eller to trafoer) eller om man vil bygge monoblokker slik som dine er.
    Du har ikke fått noe svar fra han sperrling-entusiasten som var på den svenske siden da? Kan nesten virke som den store sperrling forsterkeren hans er omtrent lik som blokkene dine.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question ok

Men er begge ødelagt?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal vel ikke mye til å lodde sammen noe bedre enn den kretsen der. hiv ut trafo og kondiser (viss de ikke er tørka ut) og søk på nettet etter etter noe. noe ala lcaudio kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry at det har vært litt stille her i det siste, men har vært veldig mye med skole og sånne greier..
    Om begge er ødelagt? Hmm! Begge kortslutter strømmen, men å si at dem er ødelagt er vell å ta litt hardt i. Jeg var og hentet dem hos Bjørn idag, og han sa at det virket som noen knallforsterkere, med mye påkostede komponenter, men det han virkelig kunne trengt var et koblingsskjema.. Det er dette som hadde tatt tid for han å finne ut av selv. Hadde jeg hatt det koblingsskjemaet så hadde nok mer enn halve problemet vært løst sa han.. Noen som kan tenke seg hvor jeg kan finne et slikt? Eller er det noen som ikke bor milevis unna som har peiling nok til å lage et?

Og forresten: Einis: Hæ? Forklar nærmere

*Edit: Nå har jeg forresten hentet dem hjem. Så om noen er interesserte i å ta en titt eller noe sånt så er det bare å si ifra

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Repotaget om Sperrling i Lyd og Bilde var i det nummer som
    gick att köpa i juni 1995.
    Om någon skulle ha kvar det så är jag intresserad av en
    kopia på repotaget alternativt att köpa tidningen.

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fytti for en tråd! :-D
    Har lest igjennom hele sulamitten på tå hev her!

-Hva har skjed siden sist!? Solgt dem!?! Fått inn noen bud?
    Legg meg til listen over potensielle kjøpere, om du ikke har solgt dem! :-D

Kjempe tråd!!.. :-)

Mvh..

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL

Kjempe tråd!!.. :-)
    Seriøøøøst???

Well, who gives a rat's ass anyway! :grin:

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Seriøøøøst???

Well, who gives a rat's ass anyway! :grin:
    :-P
    Men så skal det generelt lite til for og glede meg da..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja dette var jo litt av en tråd ja. Jeg vet ikke noe særlig om forsterkerne men de ligner ikke på noe av det Roger Sperrling har drevet med de siste årene. Jeg har katalogen hans fra 1987. Så vidt meg bekjent så bygger han alle sine forsterkere i aluminiumssøyler for å få naturlig lufting med "trekk i pipa" funksjon der varm luft stiger opp og trekker kald luft inn i bunnen og dermed skaper naturlig sirkulasjon. Forsterkerne heter Alta og er monoblokker og man kunne få de fra 130 til 250 Watt.

Jeg har både forsterkerne og de gigantiske 3 veis hornene på 2m. Han er akkurat nå igang med å lage passive forforsterkere med utrolig bra no-nonsense konstruksjon. Jeg har akkurat kjøpt en og er veldig fornøyd.
    (Jeg kan jo kanskje få tatt noen bilder å legge ut på Minhifi)

Når det gjelder lyden og komponentene så har jeg aldri hørt noe annet som spiller så dynamisk eller med så vanvittig autoritet. Jeg har vært på hifiklubben og hørt på B&W og Classé til 3-400 000 og det låter bare HIFI og ikke som ekte instrumenter. Jeg har også vært på Lyric Hifi og hørt på Avantgarde Acoustics og da er man over i samme område som Sperrling sine ting men til 10 ganger prisen. Jeg har også hatt mye bra utstyr fra Norsk Audioteknikk og har vært interessert i audio i 20 år.

Men nå er jo det en annen diskusjon om hva man liker også, vil man ha et helt orkester i stua si med ekte lydtrykk fra instrumentene eller vil man ha forfinet HIFI lyd som låter.... vel ja akkurat som et stereo anlegg. Det er jo smak og behag og jeg vil tro at mange som får høre et skikkelig horn anlegg hjemme i sin egen stue får litt bakoversveis og kanskje syns det blir for mye dynamikk.

Ian

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sprøtt! Jeg fikk vite at disse het Alta fra Roger på mail igår, viste han tråden her. Har kontakt med han ang. noe helt annet og det viste seg å være samme Sperrling :lol: Og før jeg rakk å poste noe så kommer det jaggu en Sperrlinger inn her med samme info ;-)
    Høres ut som om du har et vanvittig anlegg der Ian, spennende med horn :-D

Men er det noen som var hva som har skjedd med disse blokkene? Lever de igjen nå?

A

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, hvis Roger har svart deg så er det jo ikke noe problem, han har sikkert full kontroll på hva han har laget av forskjellige løsninger også før jeg ble kjent med han. Og han befinner seg jo i Norge for tiden så det er jo veldig greit det og, hvis man har lyst til å slå av en prat med han.

Og jeg har vel sikkert et temmelig heftig anlegg ja. Jeg er iallefall kurert for all type HIFI sykdom der man vil bytte ut for å få bedre bass, diskant, eller mellomtone osv. Jeg har funnet mitt nirvana lydmessig og ikke en gang utstyr til 4-500 000 kr er noe særlig spennende etter at man har fått en grundig innvielse i lyd og musikk fra Roger Sperrling. Alt annet(selv latterlig dyre konstruksjoner) bli forfinet, flatt og kjedelig etter en stund med Sperrling Audio utstyr.

Ian

Newcomer Johansen^ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kule Greier :D

Dette var en god tråd.. tok litt tid å lese gjennom den men :-D

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johansen^
    Dette var en god tråd.. tok litt tid å lese gjennom den men :-D
    Helt enig!!

Har bruk siste kvarteret på å kose meg med denne!!
    Men er veldig spent på hva som skjer videre med disse...

Newcomer ftz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja er det noe framgan angående disse ??

er kommet fram bra mye info vil jeg si

er spent på hva som kommer til og skje vidre frammover

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann igjen!
    Jeg får igjen beklage en sinnsyk forsinkelse i postinga her, men vi har drevet å flyttet hjemme i sommer og jeg har flyttet til folkehøgskole så det er mildt sagt mye som har skjedd.. Vell, det har ikke skjedd stort egentlig. De står nå på loftet istedenfor på rommet mitt. Hehe! Får se hva som er igjen av penger når jeg er ferdig med dette året her, så er det nok ikke utenkelig at jeg får han Bjørn-fyren til å sette de istand så godt han kan. Eneste som er litt kjipt er at jeg egentlig ikke har et høytaleranlegg som er verdig de forsterkerne der, så jeg leker fortsatt med idèen om å selge de. Jeg får se det litt ann etterhvert som ting åpenbarer seg. Hehe!

Men det er fortsatt bare å høre rundt om kjente eller ukjente har vært borti noe lignende før. Som mange sier så har det kommet fram mye spennende her siden starten ja. Så hvorfor stoppe nå?

Jeg skal hvertfall besgynne å besøke forumet oftere igjen. Så dere kan herved anse tråden som gjenåpnet. Eller noe sånt.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Propell..

Send meg en PM så skal du få mailadressen til han som har laget byggesettet som disse er laget fra.
    Han har kanskje informasjon som gjør det lettere å fikse dem ;-)
    Roger er svært hyggelig og har åpenbart god peiling på det han driver med.

A

Sitat Opprinnelig postet av Propellue
    Heisann igjen!
    Jeg får igjen beklage en sinnsyk forsinkelse i postinga her, men vi har drevet å flyttet hjemme i sommer og jeg har flyttet til folkehøgskole så det er mildt sagt mye som har skjedd.. Vell, det har ikke skjedd stort egentlig. De står nå på loftet istedenfor på rommet mitt. Hehe! Får se hva som er igjen av penger når jeg er ferdig med dette året her, så er det nok ikke utenkelig at jeg får han Bjørn-fyren til å sette de istand så godt han kan. Eneste som er litt kjipt er at jeg egentlig ikke har et høytaleranlegg som er verdig de forsterkerne der, så jeg leker fortsatt med idèen om å selge de. Jeg får se det litt ann etterhvert som ting åpenbarer seg. Hehe!

Men det er fortsatt bare å høre rundt om kjente eller ukjente har vært borti noe lignende før. Som mange sier så har det kommet fram mye spennende her siden starten ja. Så hvorfor stoppe nå?

Jeg skal hvertfall besgynne å besøke forumet oftere igjen. Så dere kan herved anse tråden som gjenåpnet. Eller noe sånt.

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •