Hva er dette? (arvegods) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 184
    Newcomer theom sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

**** heller

Snakk om å bli lurt.. han her mister fiks er jo ikke interessert i det hele tatt.. Han har HELT SIKKERT solgt den..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spennende

La oss for all del ikke håpe det, begynner å bli fryktelig spent på hva dette egentlig er for noe spennende greier. Er de bare halvparten så kraftige som det de ser ut som så må jo dette være kraftige saker...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, blei litt skuffa over at han fyren ikke ringte idag.. Tenker jeg ringer han imorgen ettermiddag og hører hva som står på jeg. Er noget nyskjerrig jeg også ja. Er sinnsykt lei av å vente hvertfall!! :-? :-?

Newcomer KapteinKrutt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til info:

Strømforskyning og powersupply er det samme..

(muahaha)

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har fått svar fra selveste hifiguru'n på hifisentralen!Han visste tom. hvem byggeren er.

Jeg tar sjansen på og quote hifiguru.
    HEHE, de blokkene der igjenkjenner jeg!!! Arild var fornavnet på byggeren, etternavnet har du jo! bor i USA nå. Han kjøpte disse som byggesett sammen med endel høyttalere fra Sperrling i Sverige. Ble benyttet på noen voldsomme hornkasser som fikk taksteinene til å drysse!

De er vel fra ca. 1990

Apropos Gjenbruket, dette var en butikk i Porsgrunn som i starten hadde endel hifi-ting, og litt miljø hvor disse blokkene ble spilt på sammen med La Folia båndhøytt. Butikken utviklet seg etterhvert til et rent verksted for gammel elektronikk. Ble drevet av Eivind Rygh som bor på Falkum i Skien, tror han har gitt seg nå men drev hjemmefra en stund.
    Men han hadde ikke noe med disse ampene å gjøre bortsett fra at de ble utstilt i lokalet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvem hva hvor?

Newcomer KapteinKrutt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kult!

utstillings-utstyr til å skremme hi-file med

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven! :-o
    Noen som kanskje er litt mer interessert nå eller? :P Jeg har ikke hatt tid til å få tak i han som har de idag, men jeg ringer tidlig imårra for å høre hva som står på.
    Nå blei jeg sinnsykt gira her ja!

*edit: Med tanke på hva Guruen sa om å drysse takstein så virker de jo littebittegranne kraftige da.. :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og hopp! Den ekte guruen (han som har blokkene) ringte meg ikveld og sa at han hadde kikka på blokkene. Han hadde dog ikke fått kjørt noen tester enda fordi de ikke var helt ship shape.. Han sa ikke detaljmessig hva som måtte gjøres da han ikke visste enda, da han måtte se det an etterhvert som han fikk gjort noe. Han sa også at i et værste fall scenario så vil reparasjonen komme på 2500,- per blokk.. Det var jo i værste fall, men like vell. Noe jeg hvertfall vet er gærnt er at festene til kondensatorene på den ene blokka er ødelagte.
    Hmmm! Noen som vet de er interessert i å kjøpe, er jo litt riski å fikse de opp også er det ingen som kan tenke seg de etterpå.. Hehe! Jeg har jo egentlig ikke bruk for de heller. Så jeg vet ikke helt jeg ass.. Hva tror folket?

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Propellue
    Hei og hopp! Den ekte guruen (han som har blokkene) ringte meg ikveld og sa at han hadde kikka på blokkene. Han hadde dog ikke fått kjørt noen tester enda fordi de ikke var helt ship shape.. Han sa ikke detaljmessig hva som måtte gjøres da han ikke visste enda, da han måtte se det an etterhvert som han fikk gjort noe. Han sa også at i et værste fall scenario så vil reparasjonen komme på 2500,- per blokk.. Det var jo i værste fall, men like vell. Noe jeg hvertfall vet er gærnt er at festene til kondensatorene på den ene blokka er ødelagte.
    Hmmm! Noen som vet de er interessert i å kjøpe, er jo litt riski å fikse de opp også er det ingen som kan tenke seg de etterpå.. Hehe! Jeg har jo egentlig ikke bruk for de heller. Så jeg vet ikke helt jeg ass.. Hva tror folket?
    Hvis du skal selge de så burde du kanskje få en tilstandsrapport fra han som sitter på dem nå. Det burde jo ikke koste SÅ mye å få han til å avdekke hva som er feil, og ikke fikse noe. Da kan kjøper avgjøre om de vil fikse det selv eller få noen til å gjøre det for seg.
    Pleier vel å koste noen hundrelapper å få en sjekk på de fleste verksteder.

Are

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess, skal ringe han idag og spørre og grave litt mer..
    Oppdatering kommer.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg ville solgt de dog. Virker til å være ganske spesielle de der. Og hvis det stemmer det hifiguru sier at de har blitt brukt til å drive noen digre hornkasser vil det jo tyde på at de rimelig kraftige.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Tror ikke jeg ville solgt de dog. Virker til å være ganske spesielle de der. Og hvis det stemmer det hifiguru sier at de har blitt brukt til å drive noen digre hornkasser vil det jo tyde på at de rimelig kraftige.
    ehhh... Nå er vel ikke drift av horn noe tegn på at de er kraftige, horn trenger jo som kjent mye mindre effekt for å spille høyt enn tradisjonelle høyttalerdesign.

Men blokkene stiller jo med seriøs strømforsyning og ser jo ut til å være kraftige saker, og at de er spesielle er det vel liten tvil om 8)
    Det er jo ikke sikkert at det frister Mr. Propell å bruke opptil fem lapper på å fikse dem, spesielt hvis han ikke har bruk for dem, er jo endel penger tross alt.

A

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Det er jo ikke sikkert at det frister Mr. Propell å bruke opptil fem lapper på å fikse dem, spesielt hvis han ikke har bruk for dem, er jo endel penger tross alt.
    A
    My point exækktli.. Hehe! Så jeg skal få prata litt med gubben og høre litt om hva som eventuelt må gjøres med dem, og se om jeg klarer å finne en eventuel kjøper før jeg gjør noe mer med dem. Er litt dritt å putte kanskje 5000 inn i noe jeg egentlig ikke trenger, hvis jeg ikke får solgt det etterpå.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Propellue
    My point exækktli.. Hehe! Så jeg skal få prata litt med gubben og høre litt om hva som eventuelt må gjøres med dem, og se om jeg klarer å finne en eventuel kjøper før jeg gjør noe mer med dem. Er litt dritt å putte kanskje 5000 inn i noe jeg egentlig ikke trenger, hvis jeg ikke får solgt det etterpå.
    Jeg vil tippe at det er lettere å selge de uten den utgiften fra din side i utgangspunktet, for da må du jo først få dekket inn det du har betalt for rep også kommer 'fortjenesten' din på toppen av dette. Da kan prisen fort være oppe i mere enn det folk vil betale. Pluss at som sagt er det endel som sikkert kan fikse det som fikses må på egenhånd og da blir jo det seff mye billigere for kjøperen.
    Jeg aner desverre ikke hvor mye du kan ta for disse, men et par tusen pr blokk burde være mulig dersom det ikke er dyre ting som må fikses.
    Ingen som har vist sin interesse i å adoptere disse?
    Jeg syns de er kule med unntak av steinplatene og navnet i front, men dette er jo ting som er lett å fikse for en som er litt nevenyttig

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Navnet på den ene har jo alerede begynt å flasse av. Hehe! Det er bare klistremerker, så med noen sekunder til overs og noe å skrape med så er de borte de..

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg melder meg som interessert. Kan dog tenke meg noen data på de...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotters! Da har jeg 3 i alt.. Skal prøve å få tak i noen specs fort som mulig. Eller hvertfall litt mer enn det vi vet nå.
    Noen fler?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få en tilstandsrappoert fra han guruen, og velger du å selge de, reparet eller ei, så legg de ut på AVtorget.
    Garantert mange som vil ha kloa i disse, og sikkert flere enn de som har fulgt denne tråden...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jau, da ringer jeg guruen idag og spør hva som er, og eventuelt kanskje er, litt slitent og må ordnes..

Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •