Hva er dette? (arvegods) - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 10 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10
Viser resultater 181 til 184 av 184
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå propellue, noe nytt??? Har du fått tak i konstruktøren??? *spent* :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja! Det var det med den tråden her også ja.. :P
    Vell, nå har jeg hvertfall sendt en PM til Are-e, så jeg får vell den mailadressa til han konstruktrøren (Heter det virkelig det?) snart. Så da får jeg vell sendt en mail, og da får vi vell tilslutt endelig svar på hva dette her er for noe.

Hehe! Da er det jo ikke umulig at han kan få skaffet noen kretskort slik at de blir lettere å fikse også. Hehey! Alt går jo riktig vei nå.
    Jeg skal oppdatere så fort jeg får vite noe.

*edit: Kretskort?!? Hva i alle dager er det jeg skriver.. :P Jeg mener selvfølgelig koblingsskjema. På tide å legge seg litt tideligere kansje? Hehe!

Newcomer sperrling sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vad hände med slutstegen som det var sån't rabalder och skrivande om på AV-Forum.no ??? Någon tipsade mig om att kika på detta gamla rabalder...
    Jag kommer inte ihåg hela historien om dessa slutsteg - men Arild; Din bestefar - køpte nog en del delar av mig och byggde själv dessa slutsteg - om jag minns rätt!? Han køpte och sålde lite horn-høgtalare før mig, m.m.
    I vart fall så kan jag fixa dom åt Dig eller någon annan som vill ha ett par strømstarka stabila førstärkare med mycket ATTACK och DYNAMIK i massor før rock, blues och fusion-musik - men UTAN att det låter illa på klassisk musik och opera!
    Att fixa just det, har jag varit världsledande på i många årtionden - ja, egentligen ända sedan slutet av 60-talet....
    Jag tror f.ø. att Arild aldrig fick dessa førstärkare helt stabila - utan de blev liksom självførstørande - en antropomorf egenskap den delar med mänsklighetens självdestruktiva sätt att leva och verka idag.... om man/vi inte tänker oss om føre!
    Så det bästa vore nog att bara nyttja själva lådan/chassiet, transformatorn och de stora filterkondensatorerna - om de fortsatt är friska.... Elektrolytkondensatorer är annars "färskvara" och skall bytas efter 5 - 10 år helst.... Men dessa är så øverdimensionerade så de räcker kanske ett par årtionden till... Kretskorten är nog ute på datum och/eller brända... En del har hänt på komponent-sidan också som gør att detta nog vore mest relevanta løsningen!
    Hør av Dig om Du vill ordna till dom; eller om någon annan vill ta øver dom før detta...??!! Jag bor numera i Norge igen, precis som jag jag gjort ett par perioder tidigare...
    Mailadressen är: sperrling@online.no

Jag har annars många nya projekt och produkter på gång; se mina web-sidor:

www.sperrling.no

Artikeln om mina grejor och mig i LYD & BILDE som någon skriver om - var nog i september-numret 1995.... Tror inte man kan hitta den artikeln på nätet - men skall førsøka scanna och lägga in den på mina web-sidor inom några dagar.... Många frågar efter denna artikel - det som Knut Wadseth skrev där i den - var och är nog bland det mest raka och tydliga och radikala som någonsin skrivits om några ljud- HiFi och musik-apparater øver huvud taget någon gång... Alltså helt i stil med mina ljud-maskiner, inte minst høgtalarna...
    Jag tror jag är ensam i världen fortsatt att gøra det jag gør både øht OCH i synnerhet till dom 5 - 10 - ja ibland t.o.m. 50 ggr lägre priser än vad alla øver-reklamerade skryt och Hi-End fantasi-pris-monster kostar. Men tro mig inte - lyssna sjäv så får Du se vad Du tycker.... Människor är ju så olika - en del vill ju ruinera sig och tømma kredit-kortet før att kunna skryta før polarna hur dyra grejorna som de har køpt är..... SIC!
    OBS! Jag är numera INTE en gängse kommersiell aktør utan mera ett utvecklingsbolag som dock säljer lite till gamla kunder och nya entusiaster før att finansiera vidare utvecklings-projekt och nya produkter och idéer, etc...
    Eventuell kommersiell exploatering av mina produkter - skall skøtas av andra aktører, med kunskap och utbildning inom managment, marketing och ekonomi och industri-produktion, etc. Flera førsøk har gjorts att starta upp t.ex. Tandberg med mitt teknik-innehåll - men detta har førstørts av politiska utspel och inskränkta politrucker som inte førstår potentialen och hur stor hela just denna nisch i "musik- och HiFi-apparats marknaden" är... hela är ju større än både olje-, bil och militär-industrin ju! Idag har jag øver 200 olika novel design stereo-, musik- och ljud-apparater och tillbehør och delar som alla kan klara att vara kreativa och bygga egna saker med før rimliga pengar....
    Om ingen exploatør kommer att ta hand om mina idéer och produkter snart nu - så kommer jag att lägga ut ALLA ritningar och underlag på web-sidan och publicera en serie handbøcker och skrifter med bygg-anvisningar, etc och se till att några stabila leverantører kan sälja matrial och komponenter så att alla super-amatører och HiFi-diggare kan bygga øverlägsna grejor och allt vad de vill själva - UTAN att gøda alla dessa skojare och plagiatører som fortsatt finns i Hi-End och HiFi-branschen.... Som de flesta redan märkt så har ju INGEN reell førnyelse skett i Audio-brancshen alls nästan på flera årtionden... Och det som är bra som hänt - ffa DVD-Audio och SACD-formaten før CD-skivor och inspelning - ja, det har man inte lyckats få publikum och musik-diggare att førstå nyttan av och heller inte fått ut i något stort omfång.... Så det verkar som om det bara är jag som återstår som har produkter och idéer och incitamentet och kunskaper før att jag skulle kunna førnya Audio-marknaden och ge en ny våg av HiFi-intresse? Jag är beredd - men har inga som helst illussioner om att existerande kommersiella føretag nu heller skulle vara intresserade... Det Du køper i butiken är ju oftast tillverkat och konstruerat før minst 4 - 5 år sedan!? Så Du kan lika gärna køpa begagnat och hotta upp lite... Eller bygga själv om Du inte har tummen precis mitt i handen!
    Mvh,
    Roger Sperrling
    SPERRLING MEDISIN & TEKNIKK
    Sørli
    1960 LØKEN
    +47-63 86 45 25
    Fax -94 76 38 94
    Mbl -99 37 01 40
    sperrling@online.no
    www.sperrling.no

Newcomer littdessperat sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har faktisk hørt disse i live på 90 tallet..

Sitat Opprinnelig postet av Propellue
    Ojsann, glemte den gitt.. Er fra skien. Noen som kjenner noen i grenlandsdistriktet?
    heter arild han som har laget disse.. etternavnet står fint på frontene..
    den gang han bodde på Heistad fikk jeg anledning til å høre disse i kombinasjon med noen horn høytalere som kom fra Sperrling. alt var vel laget konstruert av Arild tror jeg.. men tro meg.. jeg husker den første lytte teste bedre enn mitt første kyss.. var så heftig at vi måtte ut, og da så vi at taksteienen rista ned fra taket.. brusen var tom på bordet, bruset over kun av trykket.. har vært på pink floyd konsert, ikke i nærheten engang av samme trykk.. hehe..

tror det er snakk om ca 350-400w på hver av dem?? har egentlig ikke en dritt og si for etter det jeg har hørt i ettertid, så må du opp i ja ca100 til 150K for samme kvallitet og styrke..

sitter og smiler og tenker tilbake på noen gode minner.. jeg har faktisk 2 stk 12" som jeg fikk kjøpt av Arild, samme type som han hadde.. trenger hornkasser og watt ala det du har.. og siden jeg har ingen av delene så ligger di godtbevart i et skap.. får se etterhvert..

hilsen morten littdessperat@hotmail.com

Side 10 av 10 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •