Noen som har prøvd Cayin på Jmlab/Focal?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har prøvd Cayin på Jmlab/Focal?

Lurer på om noen her har prøvd Caying 252B eller andre cayin produkter på JMlab høyttalere? Kom med litt erfaringer og synspunkter!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JMlab skal visst være litt mørk, og cayin er veldig lys på sin måte, så tror det er en knall kombo=)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Focal selv og synes ikke de er mørke i klangen. Jeg er litt bekymret for at diskanten kan bli litt for skarp med Cayin...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mhm, har det problemet selv, men klarer du å fikse det med en varm CD-spiller, så tror jeg at du har den beste kombinasjonen i prisklassen

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Har Focal selv og synes ikke de er mørke i klangen. Jeg er litt bekymret for at diskanten kan bli litt for skarp med Cayin...
    d er vel heller lite vits å bruke over dobbelt så mye på forsterker som høyttalere?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, er man student og vil oppover i hifiverdenen, så må man vel begynne et sted? Og har sett på 252B siden den har pulver til å trekke mange forskjellige typer HT.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig bruker jeg heller 10k på forsterker å 3k på høytalere. De vil ikke spille bedre enn det resten av utstyret gjør alikavel. Så det er like greit å sørge for at resten er krutt før du putter x antall kr i et sett høytalere.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det vil ikke spille bedre enn høyttaleren presterer mener du vel? som har den klart viktigeste oppgaven med å omgi strøm til lydbølger.
    en høyttaler har forvrengning i flere prosent. mens selv en billig amp <0.1%

jaja. har ikke hørt noe særlig på noen av de der. det jeg hører om begge er at diskanten kan bli noe rå...
    men har du ikke planer om å skifte ut høyttaleren i nær fremtid så ikke bruk så mye på en forsterker til de. utfallet ligger i siste lenken.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cayin

Cayin er faktisk det jeg synes funket best på JM-lab electra serien, når jeg testet dem. For og si det med en gang, er alle Jm-lab sine høytallere, utenom beryllium høytallerene og Profile serien. Litt for mye på den lyse siden, spør du meg. De er alt for skarpe i klangen for meg. Har selv Focal Electra 1007 Beryllium. De har helt fantastisk klang-karakter. Focal har de siste par årene fått en mye mer natulig klang-karakter på høytallerene sine.

Cayin er ikke lyse i klangen. Cayin er rett og slett utrolig bra.

Har selv Arcam, og er fornøyd med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cayin er ingen god match til jmlab.
    Prøv med Cairn, EC, og ligger det ikke en Atoll på brukbørsen? Sammen med en frodig og klangrik signalkilde vil du komme inn i Jmlab-magien.

mvh

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan Focal høytalere har du?

Du må bare teste det selv for å finne ut om du synes det er en bra match. Bare av de få innleggene som er skrevet har det jo gått fra lyst/spisst til mørkt. :-)

Jeg hadde Electra 936 før jeg kjøpte Diva, og da testet jeg en forsterker fra Cayin. Husker ikke hvilken modell det var, men tror den lå på rundt 15", og hadde noen lite sjarmerende lys i fronten som ser ut som hoggtenner.!?!.(tror den har endret utseende nå)

Lydmessig gav det veldig trøkk. Høytalerne fikk helt nye dimensjoner. Bassen var enorm, det rista i ting som andre ganger sitter fast. (litt for mye synes jeg) Jeg hadde ikke noe problemer med at det ble spisst. men for min smak ble bassen litt for dominerende. Men den hadde full kontroll og spilte fint på musikk der det var litt tilbakeholden bass på plata.

Har du mulighet så ville jeg ha testet den ihvertfall.

Jeg har også testet en Cayin CD spiller, dette var en CD spiller som kan oppfattes som spiss for mange. Men det var faktisk ikke så ille når jeg brukte den sammen med resten av utstyret mitt men jeg følte det ikke var helt slik jeg ville ha, men det vil jo ikke si at det ikke vil kunne funke for deg. Det var ikke sammen med cayin forsterkeren jeg testet den.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå for tiden har jeg bare noen små kosehøyttalere, Chorus 706s + sub, men jeg sikler litt på Dynaudio etterhvert som økonomien strekker til, og er litt kjedelig å kjøpe for liten forsterker og så måtte bytte igjen hvis jeg bytter HT, har forstått det slik at forsterker aldri kan bli for stor.

Og bare så det er sagt, er veldig godt fornøyd med kosehøyttalerne, spiller utrolig bra til prisen.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ha ganske mye forsterker før det blir for mye så det er ingen fare. Dreier seg nok mere om finne noe som passer.

Om målet er Dynaudio høytalere burde du jo teste forsterkeren på de om du har tenkt å beholde forsterkeren.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner jo det, men når man bor 40-50 mil fra forhandler er ikke det så lett.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det litt vanskelig ja.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dynaudio stativ?
    i en cayin 252 vil du betale mye for strøm du ikke behøver. med en god forsterker er 50-60watt nok. det gir mer lyd for penga...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil da f.eks. en Atoll IN50 være et bedre valg? Den er jo en god del billigere.

Hva slags utganger har en 153B, fant lite om det på verdsveva. Er det på samme måte som 252B, at den har en utgang som ikke følger volumet på forsterkeren?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face Bytte merke?

Hei!Jeg har hatt Jmlab Chorus 705/706/707/714/726S Cobalt 826/806S og Electra 926/906.Har testet bortimot alt,og det eneste jeg kan si er at du bør heller bytte høyttalermerke.
    Ingen ting som jeg har testet(Cary,Primare,Arcam,Cayin,Classe,Pioneer,Den on,Yamaha,Parasound og Krell),har klart å temme Jmlabs lyse klang.Har testet CD-spillere,forforsterkere,prosessorer,recivere,effek tforsterkere,strømrensere,kabler og dvd-spillere i nesten alle kombinasjoner uten særlig hell.Min stue er kjent for å være dempende nøytral,så den burde ha vært en god match.Tror f.eks PSB Sratus Silver i kan være noe for deg,men ikke Jmlab,dessverre.

PS:Cayin er svært nøytral,føler den heller mer mot det mørke,enn det lyse.
    Kjøpte nylig Xandak 6950 intregrert forsterker og matchende Xandak cd-spiller.Koster samlet 14990kr på Elnor(Coloseum Kino),råbillig,sjokkerende bra(bedre enn Cayin 252b),med himelsk bass.Tror dette settet kan være noe for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte for 1 mnd siden Dynaudio Focus 220.Usedvanlig god høyttaler til sin pris(22000kr).Stor forbedring fra JmLAB Electra(den nye Electra Be er helt fantastisk,men koster 27-47000kr).Dynaudio er kjent for å trenge litt power,og min Xandak 6950 har total kontroll,og er en knall god match,så det trenger ikke å bli så dyrt som du kanskje frykter.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel basse, jeg tror kanskje ikke vi har helt samme lydfilosofi da. Jeg er meget godt fornøyd med yamaha på høyttalerne, en kombo som ble anbefalt av personer med peil, men jeg skal som det forhåpentligvis kommer frem i tråden oppgradere komponent for komponent, har ikke økonomi til å ta alt i en smell.

Har vært å hørt dyrere HT som jeg synes ikke har klart å gi meg samme følelse som mine rimelige JMlab. F.eks. B&W, Audiovector osv. Føler mange blir harde, mens jeg synes JMlab er klare uten å bli harde i diskanten.

Etterhvert vil jeg også kjøpe noen bedre høyttalere som har mer av hi-fi sounden. Bor også i en landsdel der utvalget av merker er nokså begrenset. (Vest-Agder)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •