Hjelp til valg av receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjelp til valg av receiver

Fruen sier vi må ha noen mindre høytalere i stua, og derfor vurdere jeg kjøp av KEF 2005.2. Noen bedre forslag?

Har noen en anbefaling av receiver til disse?
    Den skal brukes både til film og musikk, kanskje mest musikk...

Har tenkt på følgende:

Denon AVR 2106
    Pioneer VSX-1015
    Yamaha RX-V757

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så det er sagt:Hvis du hører mer på musikk enn du ser på film vil du bli mye mer fornøyd med et par gode stativhøyttalere og en god stereoforsterker.

Hvis du skal ha en av de 3 reciverne som du har sett på hadde jeg gått for Pioneer.
    Den har gjort det veldig bra i tester.
    Ser at det er flere her i forumet som har fått feil på sine Denon 2106,så den hadde jeg styrt unna.
    Yamahaen er bra den,men Pioneeren er bedre.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Marantz SR5600 og Kef 2005.2?

Marantz skal være en svært musikalsk receiver.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grøss, satellitter. Er fruen en sånn som absolutt må ha sølv istedenfor tre, fordi tre er så umoderne? Hvis ikke ville jeg heller vurdert et par stativhøyttalere. Dali Royal Menuet er vel i riktig prisklasse, er brukt en mulighet kan man jo se etter Vienna Acoustics, Sonus faber, B&W, Dynaudio, etc. Marantz og Arcam spiller forøvrig behagelig med Dali.

Enhver som mener de sølvfargede kulene er penere enn Concertino Domus trenger et kurs i den gode smag.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Grøss, satellitter. Er fruen en sånn som absolutt må ha sølv istedenfor tre, fordi tre er så umoderne? Hvis ikke ville jeg heller vurdert et par stativhøyttalere. Dali Royal Menuet er vel i riktig prisklasse, er brukt en mulighet kan man jo se etter Vienna Acoustics, Sonus faber, B&W, Dynaudio, etc. Marantz og Arcam spiller forøvrig behagelig med Dali.

Enhver som mener de sølvfargede kulene er penere enn Concertino Domus trenger et kurs i den gode smag.
    Nå ble du vel noget belærende, vel... Smaken er som baken, vet du. Noen liker syrelutet furu, mens andre velger aluminium. Noen heavy, og noen blues. Slik er livet. Men hvis du kjører kurs med bli-fornøyd garanti, kanskje jeg skulle slenge meg på...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det var et godt råd jeg. Jeg skjønner heller ikke de som ofrer god lyd for godt utseende. Heldigvis forstår kona mi dette, for hun er og glad i musikk selv om hun er utdannet designer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syncron
    Bare så det er sagt:Hvis du hører mer på musikk enn du ser på film vil du bli mye mer fornøyd med et par gode stativhøyttalere og en god stereoforsterker.

Hvis du skal ha en av de 3 reciverne som du har sett på hadde jeg gått for Pioneer.
    Den har gjort det veldig bra i tester.
    Ser at det er flere her i forumet som har fått feil på sine Denon 2106,så den hadde jeg styrt unna.
    Yamahaen er bra den,men Pioneeren er bedre.
    Jeg klarer å overbevise henne om at vi må velge stativhøytalere, lyd foran design!

Kan dere komme med noen bra forslag til kombinasjon av receiver og stativhøytalere som skal brukes til både film og musikk. Må kunne utvides etterhvert med senter, sub og bakhøytalere.
    Har sett på følgende:

Dali Ikon 2
    B&W 602S3

Noen bedre forslag i samme prisklassen?
    Kan man tenke seg at Ikon 2 etterhvert kan brukes som bakhøytalere og at man f.eks putter inn Ikon 6 i front?
    B&W vil vel kreve mer av forsterkeren enn Dali?
    Hvilken receiver vil dere anbefale?

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stig73
    Noen bedre forslag i samme prisklassen?
    For å nevne Tannoy... så kan du gå opp litt i pris, til Tannoy Sensys DC1 (5.695,-), eller litt ned, til Tannoy Fusion 2 (2.495,-)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Nå ble du vel noget belærende, vel... Smaken er som baken, vet du. Noen liker syrelutet furu, mens andre velger aluminium. Noen heavy, og noen blues. Slik er livet. Men hvis du kjører kurs med bli-fornøyd garanti, kanskje jeg skulle slenge meg på...
    Heh, ja, den var vel litt drøy. Er bare litt lei av tråder der folk skal ha noe diskret og lite og pent, og ender følgelig opp med noen slike sølvbokser. Sikkert kult nok om man har en sofa i rustfritt stål, men i alle andre tilfeller mener jeg man bør se på mer enn bilder. Dessuten, som nevnt over, vrient å få god lyd med elementer på størrelse med en kattepote.

Mer konstruktivt: Ikon-serien har fått toppkritikker, men jeg har ikke hørt dem selv, og B&W 600-serie er jo populære. Ikon 2 burde fungere fint både som front- og bakhøyttalere, jeg har lekt litt med Dali Blue 2002 på den måten, helt ok det.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt Ikon 6. Virkelig en god høyttaler. Det er samme elementer i Ikon 2 så vidt jeg vet så den spiller sikkert også svært godt. God idè å senere flytte Ikon 2 bak og sette Ikon 6 foran. Selv synes jeg kanskje Ikon 2 på stativ er så nærme Ikon 6 i pris at det er litt på grensen.

Andre forslag er jo å finne slanke pene høyttalere. Du kan jo ta en titt på System Audio-pakken på www.hificenter.no. Selv vurderte jeg en stund SA510 hele veien rundt. Mye lyd det kombinert med en sub. Disse kan også veggmonteres.

For å få mye godlyd for pengene kan du og vurdere Focal.JMLab Cobalt fra www.hifihuset.no. Du kan regne med ganske bra rabatter på prisene du ser på nettet.

Bestem deg for høyttalere først og let etter receiver som passer etterpå.

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Hva med Marantz SR5600 og Kef 2005.2?

Marantz skal være en svært musikalsk receiver.
    Kan slenge meg på den. Kan være noe tilbakelent i lyden(min SR5400 i hvert fall, jeg har forstått det sånn at de nye modellene eller Special Edition serien er litt mer livlige), men veldig fin lyd, i mine ører. Kommer litt an på hva slags lyd en er ute etter. Pluss at de får alltid skryt for holdbarhet, jeg har aldri merket noe krøll med min så langt, i hvert fall, etter snart 2 år med ganske tung bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Bestem deg for høyttalere først og let etter receiver som passer etterpå.
    Har vært på Klubben i dag og lytta på flere høytalere. Sett i forhold til pris fikk jeg veldig godt inntrykk av Concept 6. Kommer til å gå for disse tror jeg.
    Så da er spørsmålet: Hvilken musikals receiver vil dere anbefale til disse? Har tenkt på følgende i prioritert rekkefølge:

Denon AVR-2106
    Pioneer VSX-1015
    Yamaha RX-V757
    Marantz SR-5600

Fint om noen kan knytte kommentarer til disse.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nabo'n har nettopp kjøpt en 2106 og den ser veldig bra ut. Har Denon selv og er godt fornøyd med den. Denon har også fått god kritikk for pre amp'ene sine og det er jo flere her på forumet som kjører nettopp denne som prosessor :grin:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •