DENON AVC-A1XV Firmware Update

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DENON AVC-A1XV Firmware Update

FWCV_AVCA1XV_V0006.

Er det noen som har prøvd denne oppgraderingen?

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=277666

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var veldig interessant! Er selv eier av AVC-A1XV. Har hatt samme problem som posterne i linken din. I stereo må jeg slå av romkorreksjonen pga feil justering av særlig bassfrekvensene. I surround fungerer det bedre, men da har jeg jo Dali Euphonia subben med på laget.

Håper trådstarter eller andre som leser kan poste detaljerte oppgraderingsinstrukser her. I mellomtiden skal jeg lete litt selv.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant detaljerte oppgraderingsprosedyrer fra den amerikanske siden, men da gjelder det jo bare den amerikanske versjonen AVR-5805. Ser jo veldig greit ut å oppgradere.
    http://usa.denon.com/ProductDetails/226.asp

Da gjenstår det å finne oppgraderingen for vår versjon da

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er filene. Unzip. Det som står på siste side i word. Er den tryggeste måten og gjøre det på. Kan hende sikkringen din går i huset når forsterken rebooter.

Filen er for stor. Kan jeg maile den til deg spoonfeedme?

Newcomer MAINboard sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K-rogern kunne du sendt meg dem også kanskje? Hadde vært supert.¨

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært supert om du kunne sendt meg filene.
    Det gikk enkelt og greit å innstallere? Ingen feller å gå i?

Den fila du sendte til hotmailen min får jeg en feilmelding på når jeg trykker på den. Står at den er corrupted...

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stor takk til K Rogern som fant denne oppdateringen og sendte meg (hvor fant du den forresten?)

Kan du poste erfaringene når du oppgraderte her på tråden? (Ble litt skeptisk når du meldte om at sikringen gikk ved første forsøk)

Det jeg lurer på er:
    Hvorfor kan sikringen på strømkursen gå ved å bruke ethernet til å oppgradere? (jeg vil helst bruke ethernettilkoblingen da min laptop ikke har noen serial com port).

Er litt smånervøs for å tukle med dette . Skal prøve når jeg er litt opplagt og har god tid. Forhåpentligvis i morgen.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dersom dere ikke ønsker å bli spam'et ihjel, anbefaler jeg dere å fjerne e-postadressene deres gutter. Formidling av e-postadresse lønner det seg å ta på PM.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de av dere som ikke liker å mekke på kjøkkenbenken :-) : Det kommer visstnok en oppgradering ganske snart ang. dette problemet pluss nettvekskobling for AVCA1 og 11. Ref hifiklubbens fora:

Anders

Sakset fra cybertainment:

Pirken skrev:

Ser på de Tyske sidene til Denon at man kan få kjøpt software til disse to maskinene som gjør at man kan ta inn radio fra nettet og streme musikk fra pc,.

På den tyske siden ligger det allerede ute bestillingskjema for dette også..

Mens Hifiklubben har ikke hørt om dette ihvertfall her i Bergen..

Noen som vet når dette kommer til Norden ? Pris og om maskinen må sendes inn ?
    Prisen er foresten 199 euro i tyskeland..

Hej Pirken

Jo - den samme opgradering kommer vi til at tilbyde i skandinavien også. Men modsat tyskerne så venter vi til vi er 100% sikre på at vi får den nødvendige software - og at den faktisk virker 100%. Vi har tidligere brændt fingrene på andre lignende initiativer. Du vil vel nødigt sende din forstærker til opgradering og have den stående på et værksted i Danmark i 3 uger mens en software bug fixes i Japan?

Et aktuelt eksempel er den upgrade som kommer til DVDA1XV som giver denne spiller 1080p output. Den var sat til at skulle lanceres i oktober - idag har vi lige fået besked om at den er udsat til Januar.

Vores prisniveau bliver noget lignende det i Tyskland - men PLUS den noget større fragtregning man skal påregne for især produkter som sendes fra Norge (toldbehandling for varer som sendes over EU´s grænser) da denne upgrade kun kan udføres på vores centrale værksted i Danmark.

Vi kommer at sende mail til alle kunder som har købt AVCA1 eller 11XV så snart vi er klar, så hvis du oplyste din e-mail adresse da du købte din forstærker - så får du også besked.

Venlig hilsen
    Jens Holst Larsen
    Product Director, Hi-Fi Klubben

END Quote

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Er ting på gang her ja. Håper at folk følger opp tråden og poster når det skjer noe. Det skal ihvertfall jeg gjøre. Tror jeg skal legge inn oppdateringen uansett. Tross alt er Audyssey romkorreksjonen noe av det viktigste og som bør fungere optimalt.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp!

Har nå forsøkt å oppdatere både via ethernet og RS-232c (via com port). Fikk bekreftet at kommunikasjonen mellom pc og AVC var ok. Men det eneste som skjer er når jeg trykker på update er at sikringen på strømkursen går. Svært ergelig. Noen som vet hvorfor dette og hvordan jeg kan klare å oppgradere den?

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle vært interessant og hørt om det kommer/er en lignende fiks for 3806. Noen modeller av denne har helt klart samme problem, med manglende bass.

Vet at 3806 ikke har ethernet, men en slik fiks trengs for å ha noe nytte av romeq på min reciver.

Hvis noen fanger opp noe, vennligst gi beskjed.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hurra! Det gikk!

Da puster jeg lettet ut og poster hva som skjedde under min oppgradering. Ethernet var ikke vellykket da sikringen på strømkursen gikk. Koblet så fra com port 1 fra PC til porten bak (RS-232C) på forsterker. Kommunikasjonsjekken på pc programmet sa også her at den var ok. Men da jeg trykket på "update" gikk sikringen igjen. Ved dette punktet begynte jeg å bli svett... Forsøkte da å oppgradere ved metode på siste side i oppgraderingsmanualen uten hell, men sirkingen gikk da heldigvis ikke.

Tilbake til manualen igjen, og der fant jeg hvor jeg hadde bommet. I manualen står det at man skal koble til kommunikasjonsporten foran. Der var det et lite deksel med 2 skruer som gjemte en port. Koblet til den og alt gikk som smurt.

Prosedyren er som følger: (gjør akkurat det som står)

1. Slå av forsterkeren med ON/STANDBY knappen, deretter Trykknappen slik at den er helt av.

2. Koble til kabelen mellom PC og porten i forsterkeren bak liten plate i front.

3. Hold inne [VIDEO SELECT] + [DIRECT STEREO] + [9CH STEREO] samtidig mens du trykker inn trykknappen. Lampen rundt ON/STANDBY skal da lyse rødt.

4. Start softwaren på PC'en og vel RS-232C og COM1 port (den vanligste com porten). Og trykk [Check communication].

5. Programmet skal da forhåpentligvis fortelle deg at kommunikasjonen er ok, og du kan fortsette med å trykke [Update].

Da er det bare å lene seg tilbake og se på oppdateringen som varer rundt 20 minutter. Følg anvisninger som følger på skjermen. Når alt er ferdig, vil forsterkerkeren slå seg på og Main Zone + zone 2,3 og 4 vil lyse. Slå av alle sonene, forsterker og PC. Koble så fra kabel mellom enhetene og alt er hunky dory!

Denne posten er skrevet slik med den hensikten at metoden skal være "idiotsikker" og at andre ikke skal klare å gjøre de samme dumme feil som jeg. Kommunikasjonsporten bak er visst kun for eksterne kontrollere av forsterkeren.

Skal poste erfaringer om hvordan romkorreksjonen med feilaktige korrigeringer av bass har blitt etter oppgraderingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

spoonfeedme

Du var nok ganske varm i trøya tenker jeg. :grin:
    Kjenner meg selv igjen .....

Veldig bra norsk manual du har fått laget der.
    Legger ved noen før og etter bilder.
    Målt med 6 posisjoner.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen rare ting etter oppgraderingen...

Slår man på forsterkeren med knappen på forsterkeren, aktiviserer den alle sonene. De må da slås av manuelt. Dette skjer ikke dersom man slår den på med fjernkontrollen...

Romkorreksjonen øker bassen og klipper diskanten ganske mye. Faktisk så er den høyeste frekvenssøylen på kanalene bak helt i bunn. Kan det være riktig da?

Første inntrykkk av romkorreksjonen er samlet som følger:
    Mindre sting i diskanten, bassen mye mer tilbakeholden (til tross for målingene på romkorreksjonen, særlig fra sub). Bassen fra sub var tildligere svært buldrende hos meg, så jeg går ut fra at den nye korreksjonen er mer riktig. Men sitter med en følelse av at det generelle lydtrykket er mer reservert og at filmlyden ikke tar like mye av som før... Må liksom skru lyden mye høyere enn før (og jeg mener målingene ikke tok av så mye dB på kanalene tilsvarende...)

Litt sliten når jeg skriver dette og jeg må ta flere målinger og høre mer. Dette ble litt svada kanskje og jeg kommer tilbake med bedre vurdering senere. Setter stor pris på om dere andre kan poste deres erfaringer med romkorreksjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Romkorreksjonen

Har du prøvet med forskjellige volum på set up for eks -30db -20db.

Multisonene slå av og ta en memory save.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, skal prøve memory save. Hva mener du med forskjellige volum på setup? Tror ikke jeg forstod det. Er det nivåer å stille på før kalibreringen med mikrofon?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel hva kan jeg si. Mine slitne ører og litt stress spillte meg et puss i går. Bassen er godt integrert i forhold til tidligere og lyden på film er bra. Ville bare poste dette slik at jeg ikke skremmer andre fra å oppgradere.

Newcomer Jaune sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Upgrade til ethernet og video "pakka"

Hallo, A1XV eiere.

Er det noen her som har rukket å oppgradere til ethernet og video skalerings delen?
    Er litt nyskjerrig på ethernet delen, tenker jeg skal gå for den snart.
    Synes dette med mp3 og radiostreaming høres interessant ut.

Men regner med at jeg tar full pakke i samme slengen, klarer ikke være uten "gromkaren" i 2x3 uker, selv om jeg ikke har døds behov for videoskalerings delen, det er nok mer MÅ HA MÅ HA.

Ellers så kunne det vært interessant og høre andres meninger nå som det har gått en stund.
    Jeg for min egendel har problemer med å få alt til og fungere, sliter f.eks. med OSD på Component + et par andre ting jeg trodde skulle gå men ikke for til.
    (Som det ofte er, så er det brukeren det er noe GALT med)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisann

Håper det er samme oppdatering dere har kjørt inn som jeg fikk tak i.
    jeg tok lappen min satte ruteren i mellom reciveren og lappen og fant ip adressen reciveren hadde fått. trykket på oppdater, reciveren gikk i oppdateringsmodus og ble oppgradert.
    trykket ikke på noe slik som spoon gjorde. Men funket helt topp det også.
    Ikke gikk sikkringene mine heller.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •