Vil dette gjøre jobben?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil dette gjøre jobben?

Er ganske blank på dette men har etter en del surfing og lesing bestemt meg for en DENON AVR-2106 reciever pga 7 kanaler, night mode og automatisk instilling av høytalere.
    Jeg høytalerne jeg kunne tenkt meg sammen med denne er CERWIN-VEGA V-10F (eventuelt 12F) som både front og bakhøytalere CERWIN-VEGA V-5C senter og CERWIN-VEGA V-12S subwoofer.
    Er dette en god match? Vil i hovedsak bli brukt til film og setter da pris på litt trøkk i action scener og slikt men vil også ha brukbar kvalitet på resten av lydspekteret. Av musikk blir det helst rock og metal..

Noen som har noen meninger om dette? har satt meg en grense på 15000 på lydsiden siden jeg også må legge ut penger på prosjektor.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil ha bra lydkvalitet er vel neppe CV høyttalere veien å gå.
    Hadde jeg vert deg hadde jeg valgt en litt kraftigere forsterker, evt. sjekket bruktmarkedet. Så hadde jeg valgt meg et par med gode fronthøyttalere f.eks Audiopro Black diamond. Så hadde jeg heller spart til matchende senter og bak høyttalere. Bare se hvor mange CV det er til salgs på avtorget eller finn.no, det er ikke uten grunn. CV låter ikke spessielt bra og det vil det heller aldrig gjøre uavhengeig av hva slags forsterker, dvd spiller og kabler du bruker. CV er i praksis ikke noe annet enn en PA høyttaler av dårlig kvalitet!
    Tenk litt på hvor ofte du hører på musikk ved normalt volum kontra hvor mange ganger du bruker høyttalerene til å imponere dine venner... Hva betyr mest? At du orker å høre på anlegget til vanlig eller at vennene dine synes det ser fett ut med rød gummi rundt høyttalerelementet?

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo høre dette anlegget hos Hifiklubben?

Angående at mange Cerwin Vega! høytalere selges på bruktmarkedet kommer nok mest sannsynligvis av at mange har Cerwin Vega!, og ikke at de er så dårlige som mange skal ha det til..

Cerwin Vega! farger lyden en del da, ofte litt mere bass enn det som egentlig er tiltenkt sangen, og en anelse skrikende diskant ved høye volum, men dette er noe som kan endres via forsterker innstillinger (Treble/Bass)

Jeg synes Cerwin Vega! spiller ganske så bra på metal og rock, godt med trøkk og mye bass, og det til en veldig billig penge..

Nevnte Audio Pro høytalere vil koste mye mere enn Cerwin Vega! høytalere og vil ikke ha så høy "morro" faktor som Cerwin Vega!

Men for all del, du burde høre på høytalerene og forsterkeren før du handler..

Lykke til, og ha en videre God Jul

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Jeg ønsker helst å kjøpe alt på en gang når jeg først skal handle og liker egentlig ikke tanken på å kjøpe brukt. Har vurdert disse audiopro høytalerne men funnet ut at det blir litt for dyrt.
    Nærmeste hifiklubb butikk for meg blir vel 3 timer unna i Bergen men skal se om jeg klarer å kombinere dette med et lite besøk hos noen kompiser. Må man avtale dette på forhånd med butikken? Hvordan er dem på pruting om jeg kjøper hele pakka på en gang?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet er det ikke mye å hente på pruting på Hifiklubben.

Tar du turen dit ville jeg hørt Dali Concept 6, Concept 1 og Concept CT i samme slengen. De spiller veldig bra, og krever ikke så mye av forsterker som CV. Tror pakken spiller meget bra med Denon.

Eneste er at sentern Concept CT er litt tynn i lyden. Jeg innbiller meg at kanskje Ikon Vocal 2 vil gjøre en bedre jobb som senter.

Ellers er det mange som gjør et besøk på Hifihuset i Bærum. Sjekk ut Focal.JMLab på www.hifihuset.no. Det er og gode muligheter for pruting på de prisene. Blir du nysgjerrig ringer du bare Andrè.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •