Forsterker "trøbbel" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    AL1000 er da ikke så tungdrevne egentlig... synes det har trøkka mest med Denon POA 6600 blokkene mine på, det spilte utrolig bra! De skal jo levere mye mindre effekt enn DP'en min.. men 2x450 er vel nok uansett skulle man tro

Nei hos meg så har jeg en Onkyo Integra Digital, stereoforsterker med Pre-out.. må ikke ratte mye nei... Når vi brukte DP'en på AL1000 så brukte vi en Denon 2106 surrondreceiver.. må ikke ratte mye med denne heller..

uansett.. når "Clip" lampene blinker på forsterker så vil det jo si at forsterkertrinnet maxer sin utgangseffekt... og det klippa ganske fort på AL1000 og .. men maxa dem vel, det tror jeg
    ups, glemte at du refererte til clip lampene
    Da har du mer enn nok signal til å drive dem vil jeg tro. Min CV er heller ikke vanskelig å drive.
    Er AL1000 4ohms høyttalere? Jeg brukte min CV forsterker på to 3ohms sub'er i lang tid, det ble nok effekt til at bassen lagde ringer i ett vannglass plassert på bordet ca 3meter unna, og hvis døra til stua stod åpen så kunne man se at den beveget seg i takt med musikken! det var tider gitt! tror naboen var spesielt glad i meg på den tiden :twisted:
    Hadde som sagt to sub'er på 3ohm, det var 4x10" (to på hver side) i 6. ordens båndpass som ble drevet av CV ampen, og på toppen av subbene (ca 85cm høye) hadde jeg fostex SK-75 med 12" bass og horn mellomtone og diskant; disse ble drevet av en Chevin Research 200watter. Sub'ene ble bygget for å fungere som stativ til fostex'ene og hjelpe dem litt siden de ikke akkurat hadde så mye dypbass.
    Har alt sammen enda og kommer nok til å koble de opp en dag jeg kjeder meg og har nok plass.

Jeg skjønner virkelig ikke at dere ikke klarer å bli fornøyd med den CV ampen, har dere testen den på dine 215 feks?

A

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør det enkelt...
    Bytt kondisene - Og ta ut alle kortene. Det er tross alt ikke mange komponenter i denne forsterkeren. Finn frem loddebolten og gi kortene en overhaling over alle loddepunktene med nytt tinn. Gammelt loddetinn tørker og jeg er sikker på at den både vil låte bedre og vare i mange flere år.
    En enkel jobb som ikke trenger å ta lange tiden. Herligheten med gamle komponenter er at de stort sett er enkle å lodde på :-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Trodde ikke AL1000 var så vanskelig å drive? Har hørt dem lage et helvettes bråk flere ganger, men jeg husker ikke hva slags forsterker som ble brukt da, sannsynligvis noe eldre PA greier. Som DP'en din burde klare å matche uten problemer :wink:

Hva slags forforsterker er det dere bruker forresten? Hvis preampen ikke klarer å levere nok signal så får du heller ikke mye guffe ut av effektampen. Har selv hatt et tilfelle hvor preampen ikke klarte å drive effektampen fullt ut. Blir litt slitsomt når man må ratte på volumet helt rundt og det fortsatt ikke er nok lyd :-x
    Jeg husker ikke om min CV amp er vanskelig å drive men jeg tror ikke det skulle være noe spesielt problem å få mye ut av den med selv en forholdsvis svak preamp.

A
    AL1000 er rimelig tungdrevne, spessielt med tanke på hvor "lette" andre cv modeller er. 4ohms last er ikke bare bare for en forsterker.. Krever enorme strømreserver.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    AL1000 er rimelig tungdrevne, spessielt med tanke på hvor "lette" andre cv modeller er. 4ohms last er ikke bare bare for en forsterker.. Krever enorme strømreserver.
    Men jeg tviler på at denne ampen skulle slite med 4ohm, min klarte iaff å drive 3ohm uten det minste problem Men det kan jo fint være mye verre å drive 4ohms fulltone enn å drive 3ohms sub'er... Har også brukt den på 6ohm uten problemer, men det var ikke så store saker som AL...
    Men AL1000 er altså 4ohm og ganske vanskelige?

Jeg syns man får best resultat ved å bruke en amp som leverer en god del mer enn det høyttaleren er oppgitt for, headroom er undervurdert. Får mye bedre lyd om man ikke trenger presse ampen.

A

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrProducer
    Gjør det enkelt...
    Bytt kondisene - Og ta ut alle kortene. Det er tross alt ikke mange komponenter i denne forsterkeren. Finn frem loddebolten og gi kortene en overhaling over alle loddepunktene med nytt tinn. Gammelt loddetinn tørker og jeg er sikker på at den både vil låte bedre og vare i mange flere år.
    En enkel jobb som ikke trenger å ta lange tiden. Herligheten med gamle komponenter er at de stort sett er enkle å lodde på :-)
    Nå er det vel ikke akkurat gratis med slike kondiser? :shock:
    Burde vel måle dem før evt. innkjøp av nye.

Mulig det er enkelt å lodde punktene på nytt men det er ikke akkurat noe man gjør når man har et par timer til overs, ganske stor jobb selv om det er enkelt..

A

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e

Jeg skjønner virkelig ikke at dere ikke klarer å bli fornøyd med den CV ampen, har dere testen den på dine 215 feks?

A
    Har ikke testa på mine høytalere nei! Men det blir vel og gjøre det kanskje ..

Du har jo en "A-1800i" ... mulig du har større kondensatorer og strømforsyning? ..virker på deg som om din er en del kraftigere :smile:

Helt enig at det er best å ha "for stor" forsterker til høytalere... men det er ikke bare bare på 215

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Har ikke testa på mine høytalere nei! Men det blir vel og gjøre det kanskje ..

Du har jo en "A-1800i" ... mulig du har større kondensatorer og strømforsyning? ..virker på deg som om din er en del kraftigere :smile:

Helt enig at det er best å ha "for stor" forsterker til høytalere... men det er ikke bare bare på 215
    nei, jeg ville tenkt i retning DP eller en annen pro forsterker, det er mange PA amper som er laget med studiobruk i tankene

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •