Beast blokker? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 44
    Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Smaken er som baken.
    AVI Laboratory er selvfølgelig bra ting! :grin: Det var unødvendig av meg å kommme med en slik flåsete kommentar.Sorry!

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Har du i det hele tatt hørt 803D?

For det første er de blant de mest lettplasserte høyttalerne jeg har hatt............

Ja, det har ikke blitt få timer sammen med B&W803D og konklusjonen er fortsatt den samme: Det må jobbes MYE med optimalisering av plassering for å få de til å levere sitt beste.................

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si jeg er fulstendig enig det Gorm sier! 803D er en STOR høyttaler, den krever masse effekt for at den skal funke opptimalt....Plasierings venlig vet jeg ikke om den er, men etter hva Gorm sier, så krever de ikke så mye jobb

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Ja, det har ikke blitt få timer sammen med B&W803D og konklusjonen er fortsatt den samme: Det må jobbes MYE med optimalisering av plassering for å få de til å levere sitt beste.................

Du har jo litt plasserings fetish og da . hihi... <-- ment som spøk asså .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Jeg må si jeg er fulstendig enig det Gorm sier! 803D er en STOR høyttaler, den krever masse effekt for at den skal funke opptimalt....Plasierings venlig vet jeg ikke om den er, men etter hva Gorm sier, så krever de ikke så mye jobb
    Det som er viktig med BW, er at de skal peke inn mot lytteposisjon, litt i motsettning til hva du må med f.eks Dali.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    For enkelhets skyld så er det bare å lese de tekniske spesifikasjonene på www.bwgroup.com for denne modellen, så vil du se at den er rimelig lettdrevet og at den trenger "beskjeden" effekt. Det er heller ikke en spesiellt stor høytaler.

Så har vi nok også meget forskjellige, subjektive preferanser som selvstendige individer...............:wink:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og erfaringsgrunnlaget med nevnte høyttaler er tydeligvis svært sprikende også, for her føler jeg at du er ganske langt ute på jordet Flageborg. :wink:
    Du har helt klart ikke erfart dem med forskjellige forsterkere. Det at du mener PM-15 har det som trengs for å drive 803D er direkte feil, og jeg syns det er rart at du av alle kommer med en slik anbefalning. Tør ikke tenke på hvor lang i maska Majesty ville blitt med en slik løsning. Man kjøper nemlig ikke høyttalere til godt over 60 tusen for "bare å få noe lyd ut av dem". :?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Du skriver "mye jobbing" med store bokstaver, noe som indikerer at 803D er vanskeligere å plassere enn andre høyttalere. Dette er stikk i strid med min erfaring, og jeg lurer derfor på hvilke høyttalere du sammenlikner med?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss snakke om følelser, ...........om det å være ute på jordet.

Jeg har ikke testet B&W 803D i mitt eget hus, MEN kun i det beste demo-rommet til min lokale leverandør av slikt utstyr. Der har jeg, bare fordi jeg er så "entusiastisk" vedrørende lyd, testet meg gjennom utallige kombinasjoner med det som er tilgjengelig av varer i den butikken, og som kan kombineres med B&W803D. Det har ikke tatt meg mer enn 4-5 dager tilsammen, men det er allikevel utrolig tidkrevende å "teste" kombinasjoner.

B&W803D har jeg testet med:
    1. forskjellige signalkabler
    2. forskjellige forsterkere
    3. Bi-Wiring
    4. Bi-Amping med forskjellige forsterkere
    5. forskjellige CD-kilder
    6. og ikke minst utrolig mye arbeid med plassering

Det er mulig jeg er litt på jordet, men jeg har definitivt lagt teori bak meg og uttalt meg om B&W803D utelukkende basert på praktisk erfaring.

Om det............er vi ganske alene ;-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo nesten virke som om det var feil på høyttalerne du testet da Flageborg, siden vår erfaring spriker så vanvittig. Enten det eller så er det en genial feil på mine, som gjør dem langt hyggeligere å jobbe med. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken kombinasjon spilte best (forsterker, kabler og drivverk)? Siden du testet dem med så mye forskjellig mener jeg?

Fikk du testet dem med noen skikkelig god rør-amp? Det låt gull i mine ører med Nagra i hvert fall. Bare så synd at det varmet 800watt hver på tomgang, slik at jeg nesten svettet i hjel her nede.:?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.marantz.com/image/products/e_pm15s1_ins.gif

kanskje noen har info om innsiden?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner den godt jeg Einis, broder'n har hatt den i en lengre periode, men byttet den ut mot PM-11 for å få enda litt mer fundament i bassområdet. Jeg mener på ingen måt å "disse" PM-15, for det er en fabelaktig forsterker. Det er bare det at den ikke er kraftig nok til å hente det beste ut av 803D. Jeg kan ikke skjønne at det skal være noe å diskurere i det hele tatt. Selv vurderer jeg nå å bytte ut mine Embla Maenia med en McIntosh MC-402.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En siste, liten kommentar fra min side:

B&W 803D spiller fenomenalt bra, og jeg skulle gjerne hatt et par selv.

Men så langt må jeg nøye meg med å nyte lyden fra mine B&W 801 Matrix Series II :grin:

For meg er det noe med B&W som gjør at jeg bare må ha...........må ha det !!!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig morsomt å høre hva deres mening er. Men jeg må si jeg er mer på Gorm`s side enn din side Flageborg, syntes det du sier Flageborg er stikk motsatt av det jeg føler....Men dette får en jo avgjøre selv Vi har forskjellige meninger vet dere.

Men Gorm, hvis du har planer om å selge Emblaene, så ta kontakt med meg da

Newcomer Journeyman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner den godt jeg Einis, broder'n har hatt den i en lengre periode, men byttet den ut mot PM-11 for å få enda litt mer fundament i bassområdet. Jeg mener på ingen måt å "disse" PM-15, for det er en fabelaktig forsterker. Det er bare det at den ikke er kraftig nok til å hente det beste ut av 803D. Jeg kan ikke skjønne at det skal være noe å diskurere i det hele tatt. Selv vurderer jeg nå å bytte ut mine Embla Maenia med en McIntosh MC-402.
    Er det ikke et ganske stort sprang ifra korrekte Ice til brutale Mac? Tenker da både lydmessig og ikke minst i kroner?

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til hva? :wink:
    I forhold til Primare i30, Denon 3805, Arcam AVR300, Rotel 1068 med 1075 effekt, Tact SDA2175 og Beast 500w

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som vanlig blir en tråd gjort om til noe helt annet enn topic underveis...
    Ut fra hva jeg har lest er de nye B&W'ene bygget med 1.ordens filtere og konstruktørene har passet på fase osv. Dette skal i følge teorien gjøre høyttalerne til en lett last, trodde jeg?

Bare for sammenlikningens skyld vil jeg nevnte at Lydmekk bruker et sett med Beast blokker til å drive sine Nova Utopia. Ut fra teori bør de derfor være tilstrekkelig også til noen B&W 803D.

Når det gjelder høyttalere i denne prisklassen vil jeg si at de fortjener så gode forsterke man har råd til.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beast

Det er vel en på hifisentralen, som har byttet ut Krell monoblokker til en av de fra Beast, husker ikke hvilken av de det var nå, men mener de lå rundt 3-5k stk, å han spiller vel på JmLab Nova Utopia Be, å han er strålende fornøyd med sine beast.
    Å klarer de å dra Novaene bra, så skulle vel det å funke fint på 803D vil jeg tru

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beast blokkene er basert på 1000 ASP modulen som er den største du får kjøpt i dag (600w @8ohm/1100w @4ohm)
    Forskjellen fra Embla er at Beast har intern sølvkabling og høyttalerterminaler i sølv.

Så da skal ikke Beast ha noe problem med å dra så store høyttalere som 803D.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •