Spørsmål ang HK AVR 635 som skrur seg av

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål ang HK AVR 635 som skrur seg av

Har siden i sommer hatt en AVR635 m/ Klipsch RF 15 (Front) og RC 10 (Center) som jeg har vært veldig godt fornøyd med både til musikk og film.
    Ønsket å utvide lydbildet ved filmtitting og kjøpte meg derfor ett sett bakhøyttalere Klipsch RS 10 denne uken, og nå er problemet i gang.

Hver gang jeg kjører autokalibrering EZ/EQ setup så skrur forsterkeren seg av når den kjører test tonene, og skal i gang med å teste bakhøyttalerne. Ingen feilmelding i displayet eller OSD bare rett i standby. Dette skjer også når jeg hører på massiv surroundlyd over en viss periode f.eks. den nye Kraftwerk live DVD'en (anbefales). Dersom jeg skrur opp til ca -30 db så går det 3-4 minutter også skrur forsterkeren seg av helt uten forvarsel. Det er ingen støy eller noe som indikerer at noe er feil den bare skrur seg av.

Har tenkt at det sikkert er noe galt med de nye høyttalerne, men har spilt de på en annen forsterker med de samme kablene, og de låter helt bra, men har ikke presset de like hardt som på -30 db på AVR 635'n. Men de låter helt greit på 635'n også.

Har også sjekket temperaturen på forsterkeren, og den er ikke varmere enn den har pleid å være med det tidligere oppsettet heller.

Hvor skal jeg begynne for å fikse opp i dette?

Levere høyttalerne til utredning?
    Levere forsterkeren til utredning?

Har kjøpt forsterkeren i sverige (sparte ca 3500,- på det) tror dere man får fikset feilen i norge på tross av det, om det er forsterkeren?

og ja, jeg har også forsøkt med andre kabler, og samme symptom.

MVH

Dag K

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøvd å sette andre høyttalere på de kanalene da?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æhh :???:

Nei, det har jeg ikke. Kan man f.eks. switche og bruke front bak og bak front? Hvis jeg da kjører autokalibrering og den skrur seg av når den tester front kanalen så har jeg kanskje plassert problemet til høyttalerene?

Takk for tipset!!! vil forsøke dette.

Tilleggsinformasjon til andre som har tips til dette er at 635'en er konsekvent. Eks. på et parti på den ovenevnte DVD'en så kutter forsterkeren hver gang på samme parti (sekund) ved -35 db, mens om jeg har -38 db så kutter den ikke. Jeg tolker dette som at den merker at noe er galt med en av høyttalerne, og at den derfor kutter (slår seg av). Dette kan bety at forsterkeren i hvertfall oppfører seg som den skal. Lyden som sendes til bakkanalen på dettte tidspunktet er også jevn (altså ikke brå, som en tromme) så dette tolker jeg til å bety at høyttaleren sliter med akkurat denne lyden/frekvensen.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel muligns noe galt med bakhøytaler utgangene dine på forsterkeren, men det kan kanskje være at bakhøytalerene er litt tunge å drive for forsterkeren. Hvis bakhøytalerene står innstillt som Large, kan kansje problemet med avslåing reduseres med å stille inn til small i stedet, da trekker de ikke så mye strøm i bass området lenger og de burde bli en litt snillere last.

Kan kanskje være lurt å teste bakhøytalerene alene på front utgangene av forsterkeren også, og se om forsterkeren slår seg av fremdeles, og feilen ligger i høytalerene. Det hender en skjelden gang i blandt at høytalere kan får overledninger en plass i kobblingspunkter på delefiltere eller i løse ledninger osv, og det kan jo tenkes at dette kan slå ut sikkrings kretsløpene i forsterkeren.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg testet med andre høyttalere på bakkanalen med samme resultat. Da er det vel nærmest bevist at det er bakkanalene på forsterkeren det er noe galt med.

Takk til Skorob og ask4me2 for gode innspill som hjalp meg med å finne ut hva som var feil.

Noen som vet hvem som tar garantireprasjon for H/K i Norge? Har kjøpt denne i sverige, men skulle gjerne sluppet å tatt den med meg dit for å fikse feilen.

MVH

Dagkr

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dalens elektronikk

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fortsatt feil på HK AVR 635

Nå har jeg hatt denne på "reperasjon" og der fant de ingen feil på den. Så fint... Første som skjer meg når jeg skrur på og skal kalibrere er at en skrur seg av igjen.

Er det noen flere gode råd til hva som kan være galt? Det er bare når det spilles høyt på den og når det er mye lyd i bakkanalen dette skjer. Aldri når jeg kun kjører stereo f.eks.

Jeg har byttet høyttalere front/bak og bak/front med det samme resultatet, men har derfor tolket det til å være forsterkeren. Men siden de har testet den og ikke funnet feil så må jeg som lekmann tro på det??

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde høre med de som sjekka den. Og si det som det er, du har fortsatt problemer. Men er det veldig lav impedanse på de høyttalerene ?!

EDIT: du har klipsch du ja, da er dette veldig merkelig!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Vedder" på at de som reparerte den ikke dro på skikkelig.. Men mne, vet jo ikke da.

EDIT: prøv bare med å ha tilkoblet høyttalere til bakkanalene.. da er du sikra at de får nok strøm etc.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter skrob sitt forslag. Er ikke sikkert de har dratt på og bare har sett på den og funnet ut at det er lyd i alle kanaler. Noen ganger er det veldig vanskelig å finne en periodisk feil (som kommer etterhvert). Jeg ville levert den inn til HK og kranglet til meg en ny forsterker.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

reklamasjon

Du får levere den til Dalens igjen. Jeg hadde et effektrinn inne til rep hos de fikk den igjen og alt var ok i følge de. Men prob var der ennå, de tok den da tilbake og fant en periodisk feil etter ca 6 timer søk. Det var da et brud i lysdioden på fronten og dette gjorde at den slo seg av på måfå.
    Dette kostet meg da ingen ting!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •