Ny kjellerstue, nye muligheter. MEN.....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Ny kjellerstue, nye muligheter. MEN.....

Jeg har idag et Bose lifestyle 18 som jeg er sånn passe fornøyd med. I.O.M at jeg bor i en leilighet idag så har det fungert bra, da tenker jeg kanskje mest på lyd kontra utseende.
    Men nå er ny bolig kjøpt og der er det kjellerstue som skal innredes til et skikkelig gutterom på ca 25 kvm
    Målet er at jeg skal få best mulig lyd innenfor et forholdsvis rimelig budsjett.

Jeg har mer eller mindre bestemt meg for denne høytalerpakka:
    Frontali Concept 6
    Bakali Concept 1/eventuelt noe billigere
    Senterali Concept CT
    Sub:SVS PB10-ISD

Her er jeg åpen for forslag. Kan det feks. lønne seg å droppe sub å satse på Concept 8 istedet?
    Det skal brukes tilbåde musikk og film

Men så til verkebyllen min, Forsterker .
    Skal etterhvert kjøpe meg HD projektor og ps3(utganger.ol)
    Har veldig lyst på en som er kompatibel med ipod. Med det så mener jeg at jeg kan styre ipoden fra fjernk. til forsterkeren.
    Pris 4-6000. Helst nærmere 4.000 :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe noterer meg at apostroff og D blir smilyface ops: ops: .
    Det skal selvfølgelig stå Dali som sikkert alle skjønner

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruudster1
    Hehe noterer meg at apostroff og D blir smilyface ops: ops: .
    Det skal selvfølgelig stå Dali som sikkert alle skjønner
    :lol: :lol: Fort gjort!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er hovedgreia di hjemmekino, så anbefaler jeg deg Concept6 og SVS'en du har titta på!

EDIT: uansett krever Concept 8 veldig god forsterker (strømsterk o.l.). Og det får du ikke til 4-6000kr (utenom NAD kanskje).

NAD T753v2 vil iallefall puste bra liv inn i concept 6. Men mangler da romkorreksjon, men dette fixer du selv! .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Er hovedgreia di hjemmekino, så anbefaler jeg deg Concept6 og SVS'en du har titta på!

EDIT: uansett krever Concept 8 veldig god forsterker (strømsterk o.l.). Og det får du ikke til 4-6000kr (utenom NAD kanskje).

NAD T753v2 vil iallefall puste bra liv inn i concept 6. Men mangler da romkorreksjon, men dette fixer du selv! .
    Har den koblingen til ipod?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den prisen spørs det om du får receiver som støtter IPOD. Denne støtter det meste inkl IPOD, men er dyrere: http://www.fyndborsen.se/produkt.php...r!Prodnr=10877

Jeg vil advare deg om at Dali Concept CT er litt tynn i lyden. Det er viktig at du hører oppsettet før du handler. Concept 6 er fantastisk både til musikk og film. Jeg ville valgt dette oppsettet pga prisen, men velger andre løsninger fordi jeg ikke var fornøyd med center. SVS PB10-ISD er nesten selvsagt i en hjemmekino. Heller Concept 6 og sub enn bare Concept 8.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Til den prisen spørs det om du får receiver som støtter IPOD. Denne støtter det meste inkl IPOD, men er dyrere: http://www.fyndborsen.se/produkt.php...r!Prodnr=10877

Jeg vil advare deg om at Dali Concept CT er litt tynn i lyden. Det er viktig at du hører oppsettet før du handler. Concept 6 er fantastisk både til musikk og film. Jeg ville valgt dette oppsettet pga prisen, men velger andre løsninger fordi jeg ikke var fornøyd med center. SVS PB10-ISD er nesten selvsagt i en hjemmekino. Heller Concept 6 og sub enn bare Concept 8.
    Mener du at jeg bør velge concept 6 med en annen senter, eller se meg rundt etter noe helt annet?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruudster1
    Mener du at jeg bør velge concept 6 med en annen senter, eller se meg rundt etter noe helt annet?
    Jeg mener du bør høre selv. Jeg ble imponert over Concept 6, og jeg tror faktisk det var Concept 1 som surround. Fungerte helt topp, men CT ble ALT for svak. Du ser det også på frekvensgangen. Den stopper på 72 Hz.

Jeg er usikker på hvordan det blir med klangmatching, men det kan være at Dali Ikon Vocal 2 kan være et alternativ. Du kan jo spørre om å få høre den kombinasjonen.

Uansett må du høre selv og finne ut hva du selv syns. Et alternativ for meg var faktisk å kjøpe en effektforsterker og bruke et liggende par med Concept 6 som center! Jeg har ennå ikke bestemt meg, så det blir spennende å se hva jeg ender opp med. Akkurat nå har jeg store forventninger til noen prøvelyttinger av Focal.JMLab på www.hifihuset.no.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Er det noen som erfaring/meninger om å bruke Dali Ikon Vocal 2 som senter til concept 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •