problemer med min pioneer vsx-ax2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

problemer med min pioneer vsx-ax2

heisann ny her på forumet.

har akkurat kjøpt meg en pioneer vsx-ax2. har tilkoblet minste serien til polk sine høytalere. jeg sliter med at forsterkeren kutter. får ikke skrudd volumet opp til mer enn -36db over det kutter den med en gang, skal jeg kjøre både auto og manuell mcacc så kutter den.

noen her som vet hva det kan være? alt skal være tilkoblett rett. er det enn feil på forsterkeren eller noen innstillinger?

mvh
    krister

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Kan ikke hjelpe deg med å løse problemet, men har en lik reciever som ikke kutter selv om jeg har hatt den på +5db... da var det mer en høytnok for meg

Det kan jo ha noe med høytalerene å gjøre...

Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. det virker rart om det skulle være høytalerne.. har brukt dem tidligere på en pioneer vsx-c301 og en sony stb-db795.

tror jeg skal sjekke med dem jeg kjøpte den hos. skal jo ikke skje noe sånt på en helt ny receiver. :-?

men takk for svar ihvertfall. er du ellers fornøyd med den?

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk høyttalerkabling, du kan jo ha noe kortsluttet et sted? da kutter den når nivået på signalet blir såpass høyt at det blir for høy kortslutningsstrøm igjennom forsterkeren. Den burde dog si ifra med "OVERLOAD" i display o.l....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den eneste gang jeg har vært borti noe lignende var da høytalerkablene kom i kontakt med hverandre og forårsaket kortslutning (løst delefilter, terminaler i kontakt, dårlig isolering osv. Og da skjedde nøyaktig det samme du beskriver.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krister
    hmm.. det virker rart om det skulle være høytalerne.. har brukt dem tidligere på en pioneer vsx-c301 og en sony stb-db795.

tror jeg skal sjekke med dem jeg kjøpte den hos. skal jo ikke skje noe sånt på en helt ny receiver. :-?

men takk for svar ihvertfall. er du ellers fornøyd med den?
    Jeg er 90% fornøyd.
    * Irriterende at den ikke gir ut hdmi/dvi signal på hdmi-switch som min projektor forstår. Den burde kunne gitt signal til komponent iallefall, men dette er ikke noe valg man får.
    * OnScreen menyene er kun tilgjengelig gjennom s-video kabel.
    * Radiodelen er mye dårligere enn min gamle Marantz 7000.
    * Fjernkontrollen er ikke mye å skryte av. (Mangler lys og har alt for mange knapper) Dette er imidlertid løst med innkjøp av Logitech Harmony 885.

Noen har kritisert at Pioneer gir dårlig med bass. Dette kan imidlertid jeg avkrefte. Her er bass ja. Så Vertikal Limit igår kveld. Driver fremdeles å rydder opp etter snøskredet

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. takker for svar.. mener kablingen så bra ut. skal sjekke det når jeg kommer hjem igjen. men den kutter med en gang jeg kjører igang mcacc har det noe med høytaler koblingen å gjøre?

glemte å si at den ikke finner subben min. jeg får justert nivået på den men ellers er det ikke tegn til den.

mvh
    krister

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prec
    Jeg er 90% fornøyd.
    * Irriterende at den ikke gir ut hdmi/dvi signal på hdmi-switch som min projektor forstår. Den burde kunne gitt signal til komponent iallefall, men dette er ikke noe valg man får.
    * OnScreen menyene er kun tilgjengelig gjennom s-video kabel.
    * Radiodelen er mye dårligere enn min gamle Marantz 7000.
    * Fjernkontrollen er ikke mye å skryte av. (Mangler lys og har alt for mange knapper) Dette er imidlertid løst med innkjøp av Logitech Harmony 885.

Noen har kritisert at Pioneer gir dårlig med bass. Dette kan imidlertid jeg avkrefte. Her er bass ja. Så Vertikal Limit igår kveld. Driver fremdeles å rydder opp etter snøskredet
    Sender den ikke ut on screen meny på component? Litt rart siden 1015 gjør det. Har nemlig en AX2 i bestilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fikk til on screen meny via vanlig video kabel, kunne velge enten video eller s-video.

fikk den til å la være å kutte når jeg koblet fra alt av høytalere å kjørte mcacc. med en gang jeg koblet front på så kuttet det igjen.

bare for å prøve så koblet jeg bak høytalerne på front utgangene da kuttet den heller ikke.

men jeg får enda ikke lyd i subben.

har snakket med en kar hos pioneer uten at jeg fikk noe mere til.

kansje jeg bare skal høre med dem jeg kjøpte høytalerne, om jeg kan få prøve ett annet sett med front høytalere

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær klar over at subben kun får signal ved 5.1/7.1
    Den får ikke signal i stereo. For å få subben litt mer aktive kan du sette alle høytalerene, eller bakhøytalerene til "small" før du kjører MCACC. Da tar subben de dypeste tonene.

Ellers høres det ut som om du har et problem med frontene dine.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående sub, hvis du skal ha bass og kjøre fra et stereosignal må subben settes til no "sub plus" eller no sånt i innstillingene etter å ha kjørt MCACC.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    koblet tilbake til sony forsterkeren og der funket alt bra.. skjønner ingenting. skal prøve meg på videre kobling i morgen.

tusen takk alle sammen for hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper den pioneer saken har en Ohm velger for høyttalere bygd inn? Kan det være den som er feil slik at protection kretser slår inn?

På min gamle AX5i må man endre denne ved trykke speaker knappen på boksen inn samtidig som man slår den på.

Men vet ikke hva slags last dine høyttalere byr på.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke dine høytalere 4 ohms last. Noen ganger så kan pioneer sine forsterker få problemer med dette, Spesielt på 4 ohms høytalere som går lavere.har du prøvd å stille den inn for 6 ohm.lurte selv på dette da jeg skulle velge Pioneer reciver.

legger ved litt forklaring fra en side her.

Impedans är ett mått på hur en förstärkare ser eller upplever en högtalare. Ju lägre impedans, desto högre krav ställs på förstärkaren. Exempelvis kan en 4 ohms högtalare lättare tömma en förstärkare på dess strömreserv. Därför ska man vara försiktig när t. ex två högtalarpar ska kopplas samman. (två par 8 ohms högtalare ser förstärkaren som 4 ohm. Observera att detta inte gäller vid inkoppling av hemmabio.)

Audio Pro har många högtalare som konstruerats som 4 ohm. Vi gör detta helt enkelt för att du ska få mer ljud för pengarna. Audio Pros 4 ohm:are är i samtliga fall på mer än 4 ohm, d.v.s. ’snälla’ 4 ohm:are och ger inte impedansproblem. På många förstärkare anges 8 - 16 ohm, eller kanske bara minimum 8 ohm. (Ett tecken på att förstärkaren är av sämre kvalitet).

Kan jag på problem med Audio Pro 4 ohm högtalare? Vid hemmabiouppkoppling blir det inga problem såvida inte förstärkaren är av riktigt usel kvalitet. Med 2 högtalarpar (där alla högtalare är på 4 ohm) kan det bli problem om dessa kopplas till både A och B utgången och ska spelas samtidigt. Förstärkaren tystnar och ställs i ’protection mode’. Den går inte sönder. Vi känner inte till något fall där impedansen vållat något problem vid hemmabioinkoppling med Audio Pro högtalare. Vanligtvis anges en högtalare som är under 6,4 ohm som 4 ohm. Över 6,4 ohm som 8.

<Kansje det kan være noe i dette ???

Jeg har audiopro og opplever ingen problemer med dette

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dem blir vell regnet som 4 ohm trur jeg. er disse http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=1196

der står det 8 ohm men det er 4 kontakter bakpå. altså 2 + og 2 - der begge + er koblet sammen og begge - er koblet sammen. skal få sjekket når jeg kommer hjem om hvordan man endrer impedans instillingen på forsterkeren

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan gikk det ????.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå funker det faktisk.. vet ikke hva som var galt. etter tredje forsøk med oppkobling funket det bare.

snakket med en kar hos pioneer i dag. han rådet meg til å koble på en og en høytaler om gangen og kjøre mcacc, så jeg gjor bare det og nå funker det som bare det.

elektronikk er noe man bare ikke kan skjønne seg på.

har fått sett 30 min av star wars3 og det er STOR forskjell fra både den gamle lille pioneeren min og den trasige sony receiveren

men må no bare si tusen takk til alle sammen som har hjulpet til med å finne en løsning..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •