Erfaringer med Marantz PM17?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Marantz PM17?

Hei igjen!

Har funnet en brukt slik til salgs. Har funnet ut at de kostet mellom 7500-10000 for 2-3 år siden. Har prøvd å søke men er skrevet lite om de.

Vil trolig bli brukt sammen med Dali 109 eller Jamo Classic 8 som et billig studentanlegg.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren er iaffal kjøpt og på vei i posten. Så får heller jeg skrive noen ord om den når jeg får den koblet opp.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har den fått prøvd seg på diverse plater, bl.a Audislaves to siste og det meste fra Iron Maiden. Siden jeg ikke har noen skikkelige høyttalere enda, må jeg nesten sammenligne den med de ampene jeg har hørt på disse høyttalerne før, da en Denon stereo-sak og en Yamaha RXV1500.

Førsteinntrykket mitt var udelt positiv, skikkelige kontakter på baksiden som tok godt imot mine uterminerte Kimber-kabler. Ampen veier drøye 16kg til tross for at den er oppgitt til å yte 2x60w. Den er iaffal vesentlig kraftigere enn de to alternativene over. Selv med skyhøy Heavy-faktor på gutterommet i flere timer er kabinettet kaldt. Det er nytt for meg da alle amper jeg har hatt etterhvert har blitt varme.

Må nå finne meg noen kurante høyttalere så jeg får si noe om klangen i den og. Sålangt er jeg veldig fornøyd.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gikk jeg etterhvert til innkjøp av et sett PSB Image 7PT som var pent brukte. Var i utgangspunktet tvilende til aktive høyttalere ut ifra det lille jeg har hørt av aktive før, men det kan like gjerne skyldes uvitende som stiller x-over og volum på bassen.

På min 12kvadraters hybel fungerer dette iaffal ypperlig. Kjører foreløpig lyden ut fra pc, inn på PM 17 og så Kimber-kabler derfra og til høyttalerne. Kimber-kablene har jeg hatt i mange år, og de har stadig blitt bytta ut med andre kabler. På mitt første anlegg ble de erstattet med MIT Terminator (5?), og etter å ha tjenestegjort på mamma's anlegg i etpar år ble de nå bytta ut til fordel for Nordost Spellbinder. Inntrykket jeg sitter med av kablene er at diskanten er noe tilbaketrukket, og at både Nordost og MIT gjorde at den kom tydligere frem. Derfor skal jeg nå skifte de ut igjen, men usikker til hva. Må la økonomien styre litt og.

Lyden kan iaffal beskrives sånn:
    Litt tilbakelent diskant, stram bass med skikkelig pondus. Går dypt og gir inntrykk av mye større høyttalere. Og nå spiller jeg ikke høyt siden jeg bor i blokk. Knapt nok over -60 på ampen. Ble advart mot at Marantz spiller litt "pent" og at det derfor ikke var sikkert at de matcher min musikk-smak da jeg spiller 80% rock. Jeg syns derimot at dette er det nærmeste jeg har kommet nirvana.. og det er bare tweaking som gjenstår.

Er på utkikk etter en passende Marantz cd-spiller, og så skal jeg få skifta kablene. Kommer senere med oppdatering.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren er nå til salgs. Til tross for mye power, og et veldig pent utseende har jeg lyst på noe større og dyrere.

http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=5963

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •