Ny forsterker og THX - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lalund
    Betyr det at senterkanalen har et eget spor på filmen som du mister hvis du ikke bruker denne? eller vil lyden fordeles på fronthøytalerne når senterhøytaler mangler?
    Kinoen min er kanske smal 2,7 m så det er ikke plass til å sitte så mye på sidene.
    Alle seriøse surroundreceivere/-prosessorer har en innstilling der man kan sette Center til None (samme sted hvor man setter størrelse på høyttalerne til Large eller Small). Når Center settes til None, vil surroundprosessoren som du sier fordele lyden i senterkanalen til de to andre fronthøyttalerne. Å sette Center til None betyr at man har en såkalt "phantom center" (fantomsenter). Fronthøyttalerne gjengir da denne lyden likt, slik at man hvis man sitter rett i front av anlegget oppfatter senterkanallyden som å komme fra midt mellom høyttalerne, akkurat som om det var en senterhøyttaler der. Men setter man seg ut mot sidene av rommet, vil denne lyden oppfattes som å komme fra den nærmeste fronthøyttaleren, og ikke fra bildet.

Newcomer lalund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Dette lukter det testing av, for sette av romjula til oppgaven.

Newcomer Zero sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Blås i THX-sertifiseringen av utstyr. Du betaler mer for merket på fronten enn for eventuelle forbedringer i forhold til utstyr som ikke er THX-merket. Det er heller ikke riktig at alt det feteste utstyret er THX-sertifisert.

Sjekk ut f.eks. de heteste komponentene fra Primare, Rotel, Meridian, T+A, Thule etc. Å THX-sertifisere et produkt koster penger som etter min mening burde komme forbrukeren til gode i form av rimeligere produkter eller bedre FoU.
    men ka syns du om pioneer vsx-1015-s da? den har jo detta thx greiene, har tenkt å kjøpa denna eg skjønne du...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zero
    men ka syns du om pioneer vsx-1015-s da? den har jo detta thx greiene, har tenkt å kjøpa denna eg skjønne du...
    Kan bare svare ut fra det jeg hører av andres brukererfaringer. De går stort sett ut på at den gir mye for pengene. For egen del kan jeg bare føye til at nesten hver gang jeg opplever et Pioneer-produkt, så er det en positiv opplevelse. Men akkurat denne receiveren har jeg ikke prøvd.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •