Analog Audio pre-out på Marantz SR-7500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Festsjefen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Analog Audio pre-out på Marantz SR-7500

Problem: Har en tv på soverommet som er koblet trådløst til forsterkeren.
    Får bildet ned, men ikke lyd. Har prøvd diverse utganger uten suksess.
    Dvs jeg får lyd når jeg velger en kilde med analog input, men når jeg velger en dvd eller pc som har digital lyd inngang så kommer det ikke lyd på pre-out.
    Dette gjelder enten jeg kobler til på VCR out, Tape out, eller velger en av 7 kanals pre-out (fortrinnsvis fronthøytalerne)
    Har prøvd å lese meg fram i bruksanvisningen for å se om det er en innstiling som kan forandres, men finner ikke noe der. Heller ikke noe i menyen på forsterkeren som gjør meg klokere.
    Er det virkelig sånn at forsterkeren kun gir pre-out på analoge lydkilder, og ikke digitale? Eller er det noe jeg har oversett?

Tips anyone?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det skal ikke være noe problem å f ly på pre out ved digital inn. sikker på at du har valgt at den skal ta lyd fra digital inn coax/opt??? og at den ikke har allerede valgt analog input framfor digital?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Joda, har sjekket det.

Det som er at jeg får lyd i hovedhøytalerne uansett.
    Alt fungerer greit der uansett om jeg har analog eller digital inngang.
    Det er kun på linje utgangen at det diffensierer.
    Jeg kan høre f.eks. radio og satelittuner på pre-out, men med en gang jeg velger dvd eller pc som går på coax inn, så forsvinner lyden på pre-out (Tape-out eller VCR-out) Inngangene er satt til henholdsvis Dig-4 og Dig-5 i menyen.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Fant Svaret

Fant svaret i manualen. Det står at digitale input's kun går på digitale output's. Ingen D/A konvertering på linje utgangene.

Det var jo dumt, men, men får finne en annen løsning.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er tilfelle er det jo direkte latterlig! Det burde jo seff være mulig å dra nytte av dette når du ser film....... Kontakt forhandler!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror neppe det hjelper

Tror ikke forhandler vil komme meg i møte der ettersom det er en del av spec'en på receiveren, eller rettere sagt mangel på specifications. Tror ikke de lager en ny receiver til meg :-)
    Men enig i at det burde være der, tross alt er det jo allerede en d/a konverter på plass før effekt-trinnet, så det burde la seg gjøre å føre det tilbake til linjeutgangene.
    Men, men, i mitt spesifikke tilfellet løste jeg det med å føre analog lyd i tillegg til digital inn på tilsvarende inngang. Det er bare til en liten TV på soverommet, så blir ikke noe hif-fi uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei men hør med forhandler om de vet noe mer enn det. det der er jo overhodet ikke vanlig praksis på en slik reciever, det er jo klart at selv om du kjører dig inn fra noe så skal jo prosessoren i 7500 klare å sende det ut på pre out. Det klarte jo døtte pine meg avr-85 fra h/k som er en 10 år gammel modell............. Da må det isåfall være en solig bug i 7500'en, har heller ikke hørt om noen andre som har lignende problem, så der ville jeg hørt med forhandler og evt krevd å få en ny. Pre out går jo rett fra prosessordelen og skal jo funke uansett!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Digital out SR7500

Tror ikke det er mitt eksemplar som er feil, det er nok en svakhet med serien.
    På side 30 i manualen under kapittelet "Recording an analog source" står det følgende:
    "...Digital input signals are only output to the digital outputs. There is no conversion from digital to analog.
    When connectng CD players and other digital components, do not connect only the digital terminals. but the anlog ones as well."

Ettersom det er felles manual for SR7500 og SR8500 så gjelder det nok begge modellene, det står ingenting om at det gjelder kun SR7500.

Ettersom det ikke er noe stort problem for meg, så akter jeg ikke å følge opp saken videre.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja på "Recording" ja. Det har da ikke noe med Pre Out å gjer. Skulle nesten vært å sett på det, er fristende, er så tungvindt å kommunisere over forumet.... Men hvis du ikke har bruk for pre out så er det jo greit..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Marantz SR 7500

Hmm, får høre med forhandler da. Men det er da flere her i forumet som har samme forsterker, rart ikke noen av de har kommet med input.
    Så kunne jeg hvertfall funnet ut om det er mitt eksemplar som er i ulage, eller om det er en svakhet med serien.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •