Receiver til Dali Ikon 6 oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til Dali Ikon 6 oppsett

Jeg var og hørte Dali Ikon 6 på hifi-klubben her om dagen og syns det hørtes kjempebra ut. Jeg vurderer å investere i et nytt surround anlegg basert på Ikon serien, Ikon 6 foran, Ikon 1 bak og Ikon Vokal 2 som senter.

Jeg er på jakt etter noe som gir både bra surround- og bra stereolyd, til under 10k. Så spørsmålet blir hva slags receiver som vil passe bra til disse høyttalerne. Selgeren på klubben mente at NAD T763 er det beste valget blant deres receivere, men det hadde vært kjempefint å høre hva dere mener om saken

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alternativ til forsterker

Jeg ville ha prøvd de på en denon også.. klarer du 500 kr til så har du en 3806... Den bure du prøve med ikonene..

Newcomer Willy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller i disse dager inn Dali Ikon 6 på en Pioneer 1015. Fokuserer primært på stereo, men vil også ha mulighet på flerkanal. Blir mer og mer tilfreds med lyden fra høyttalerene. Var usikker mht "japanske watt", men føler at forsterkeren har strømreserver nok til mitt bruk. Vil naturlig nok, i en innspillingsfase, ikke presse høyttalerene, men som sagt det låter bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemld.

Noen flere som har noen tanker rundt dette?

på forhånd takk

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD har vært plaget en del av egenstøy på hjemmekinoreceiverne, og ryktene sier at selv om de har redusert det, så er de ikke helt kvitt det.

Jeg synes Pioneer høres ut som et bra valg, jeg. Ellers mener jeg Thule er en lydmessig utmerket match til Dali Ikon 6, men det er et merke som jeg ikke føler er langt nok fremme når det gjelder selve surroundprosesseringen.

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan. Ville nok anbefalt Denon fremfor Nad i match med Ikon 6 ja. Som en sier låter Thule helt supert på Ikon serien, men da går d nok litt utover suround delen. Thule er først og fremst for lyd i stereo med muligheter for suround. Jeg har Ikon 7 på Thule suround, som fungerer helt supert for meg. Men jeg prioritere stereo lyden, da det er det jeg bruker 95 % av tiden anleget brukes. Som andre sier, gå for Denon 3806 !!! Garanter mange hyggelige stunder med film og stereo.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •