Fra stereo til surround?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra stereo til surround?

Er nå mektig lei all kobling, kjøp av kabler og diverse bokser og vurderer å gå over til surround. Om enn uten flere høytalere akkurat i første omgang.

Men jeg er alikevel så utrolig fornøyd med lyden fra nåværende Densen B-200 og B-300XS.

Finnes det surround receivere der ute som virkelig kan matche denne gode lyden til ca. kr. 20000,-? Viktig at den skal spille godt med Audiovector (C-serie foreløpig).

Harman Kardon AVR 8500, Denon AVC-A11SR, Classé (?), Primare??

Noe som kunne vært noe? Viktig at receiveren ikke blir det svake punktet på en stund ved senere oppgraderinger... Kan alltids ofre noen tusenlapper til med en gang istedenfor.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har tips? Arcam har kanskje noe, men føler ikke at lyden er "sprek" nok.

Lest mye pent om Primare SPA20 også. Siden kan jeg jo utvide med 5 kanals monoforsterker til 20k fra samme produsent :-)

Thule (2x350 og surround saken) virker også bra. Gjelder å finne ut av hva som passer meg og Audiovectorene best :wink:

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et godt alternativ kan være å kjøpe Denon 3803 eller 2803, samt en egen effektforsterker til fronthøyttalerene. Det tror jeg gir mest godlyd for penga, spesielt hvis man hører endel på musikk i stereo. Vurderer noe slikt i fremtiden selv. Har desverre ikke peiling på effektforsterkere (enda)...

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Oslo Hifi Center (der jeg alltid handler), og diskuterte litt..

Vurderer nå en RSP-1066 Pre Amp/Processor og Rotel RMB-1075 effektforsterker - kr. 27000,-

Alternativet er å beholde Densenanlegget og kjøpe en receiver i tillegg. Denne kobles via prosessorinngangen på B-200 og skal visstnok fungere meget bra. H/K 3550 (?) kan da fungerer som prosessor og drive bakhøytalerne samt center.

Leser imidlertid mye om Thule Space IA 350 B, men da må jeg visstnok ha en DVD-spiller som tar seg av dekodingen, eller kan en HTPC gjøre dette??

Linn AV5125 hjemmekinoforsterker? Hvis noen har DVD & Hjemmekino nr. 4, juni 2003 (s. 56). Er oppgitt pris for begge enheter eller bare en?!

Likte også testen av H/K 8500 i DVD & Hjemmekino, men denne skal visstnok ikke være god nok på stereomusikk, stemmer dette? I forhold til Densenoppsettet..

Kan ikke si jeg er noen stor fan av Denon uten at det helt kan begrunnes...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvordan det er med H/K avr 8500, men har selv H/K avr 7000, sammen med 2 x rb-981 fra Rotel. Spiller kjempe på mine kef model 105.3. Bruker da H/K'en som forforsterker og den fungerer fint til det.

Hva med å kjøpe en H/K avr 8500 og bruke Densen til Audiovector høytallerene, det er vel front ?

Alle H/K store modeller har fått god kritikk av hifi pressen de seneste årene.

Når det gjelder oppgradering til nye decode systemer har H/K avr 8500 nok av innganger, slik at du eventuelt vil kunne kjøpe ene ekstern dekoder å koble den til.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ogsaa tenkt paa aa bruke Densenutstyret til frontkanalene og la en receiver ta seg av bakkanalene. Da kommer jeg imidletid ikke til aa kjoepe 8500. En saapass dyr receiver foeler jeg er altfor overkill for bakhoetalerne.

Men en billigere HK kunne jo vaert interessant. Saken er at jeg skal proeve aa faa brukervennligheten opp. Kanskje ved bruk av Girder, NetRemote, PPC osv. Jo faerre komponenter, jo lettere blir det aa kunne bruke systemet - smertefritt!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Behold for all del densen-opplegget ditt. God stereolyd fra surround koster mye mer penger. Suppler med en bra/grei receiver. Du er heldig som har prosessorinngang, heldiggrisen...

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er allerede bestemt! Men nå må jeg bare finne en receiver (H/K 7500?), samt finne ut hvordan det hele skal kobles for multikanal og stereo (analog/digital).

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne NAD S170 i vært noe for deg? Den ligger på 30, men...

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forslaget, men det er nok ikke noe for meg.

Velger jeg H/K AVR 5550 kan jeg siden koble til romperistere (7.1, mens jeg bare trenger 5.1). Velger jeg AVR 7500 mister jeg denne muligheten, men får en bedre receiver ellers. Vanligvis hadde ikke dette vært en problemstilling men siden jeg skal kjøre pre-out på frontkanalene er ikke behovet for 7500s ekstra krefter like stort. :?:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror Arcam AVR 200 tar bedre vare på stereosignalet enn HK klarer men. Den koster noe midre på Oslo HiFiCenter enn på HiFiKlubben. Den har nemmelig ikke HFC enerett på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De koster det samme begge steder.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I fare for at inlegget blir flyttet: det skilte i hvertfall en tusing i følge de prislappene som stod på både på HiFiCenteret og på HiFiKlubben. Begge ble sjekket forrige uke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå får vi vel kjeft av lygren, men jeg tar sjansen.

Det er bare å ringe hifiklubben og spørre hva de skal ha, de har tatt bort prislappen. Nevner du i samme slengen hva den koster hos ohfc så blir du tilbudt samme pris.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne nevnt hva de koster, men jeg er livredd han derre lygren azz... :lol:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne nevnt hva de koster, men jeg er livredd han derre lygren azz...
    Du kan oppgi veil. pris med god samvittighet.. Men dersom dette blir en pris diskudjon, blir den flyttet.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget var bare at jeg så prislappen på HiFiKlubben. Der stod det 9990 eller noe i den duren. Mens på HiFi-centeret sto det enten 7990 eller 8990. Jeg er ikke sikker på hva som representerer en veiledende pris, men den ligger i det prisleiet i hvertfall.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •