Pioneer til Klipsch ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer til Klipsch ?

Har bestemt meg for og kjøpe enten klipsch rf-35 rf 5 eller rf7 kommer litt an på økonomien . Blir bare fronter nå men skal bygge ut resten etterhvert i stedet for og kjøpe et billig sett .

Så til problemstillingen. Er ikke så mange muligheter og få lyttet til kombinasjoner i nærheten, så må sette meg opp noen alternativ som er verdt og reise og høre nærmere på .

Marantz sr8500 i kombo har jeg hørt og det låt veldig bra syns jeg . Men har lyst på forsterker med HDMI switch så lurer på om noen har erfaringer med Pioneer VSX-AX4AVi og klipsch .

Pioneer pleier ikke ha så veldig skarp diskant så tenkte at dette kansje kunne låte bra .

Noen som har noen synspunkt om denne komboen ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kraftig er den da? I den prisklassen er det kanskje like greit å velge Denon 3806? Mener Denon og Klipsch er god kombo. Skal du ha RF-7 må du ha effekttrinn siden hvis du skal få utnyttet potesialet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I spesifikasjonene står den oppgitt med 7x180 W i 6 ohm , men det må vel seest på med en klype salt Ligger vel på samme prisklasse i norge ja men har en kompis som bor i sverige som kjører hit en gang i mnd, så får den fra fyndborsen for 8500 ca . Ja hadde planer om effektrinn
    om det blit RF7 men en ting om gangen :razz: . Tror ikke du Pioneer vil bli noe bra da ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo for å være helt sikker er jeg ikke sikker. Har ikke hørt Pioneer på Klipsch og skal egentlig ikke uttale meg. Kan bare repetere andres erfaring. Det blir sikkert bra Effekttrinn må du iallfall ha

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff ikke lett det her vil vel gjerne tro at Denonen har bedre pre amp igjen da .
    Men hva effektrinn vil du anbefale da eventuelt ,burde vel hatt ekstra effekt til center og når tiden kommer ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs hva du liker Parasound, Arcam og Rotel er god komboer med klipsch og de har alle eksterne eff. trinn. Hvis du er villig kan du evt prøve noe digitalt, men dette tør jeg ikke si noe om hvordan låter siden jeg ikke har prøvd det iallfall. Strøm til RF-7 er uansett viktig. Hvor mye skal du bruke på eff.trinn?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på ikke over 25000 tilsammen med reciver i alle fall.

Uff ikke billig og bli eldre lekene blir bare dyrere og dyrere

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke tull engang Kjøpte SA-15 og ikk lyst på SA-11

Du kan jo kikke på Midgard Audio sine 600W monoblokker til 14k paret. Parasound Classic 2250, 2*250W, eller Rotel RB-1080/1090, 2*200/2*450W. Arcam og har noen eff trinn men husker ikke hva de heter. skal sjekke opp i det

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer AX4AVi

Har selv Klipsch Reference 25 + RW-12 SW og Pioneer AX4AVi og finner det er en vellydende kombinasjon. Eldre Pioneer forsterkere var litt spiss i lyden og var kanskje ikke det beste brukt med Klipsch som er meget klar i toppen, for å si det sånn.
    Men jeg er iallefall veldig fornøyd med 4'ern i forhold til Klipsch R25. Suveren oppløsning/dynamikk, og et lydbilde som for meg høres fett ut; ikke for varm og ikke for spiss.
    Her som alltid er det smak og behag, ditt dilemma er - etter hva jeg forstår - at det er vanskelig å få en demo. Gjør det jo litt vanskeligere, men her har du iallefall en varm tilhenger av Klipsch/Pioneer AX4AVi.
    Håper det hjelper!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uff nå hadde jeg slått fra meg pioneeren og så kommer du med gode erfaringer ikke bra . hehe.

Labbetuss har lest litt rundt om og sett at denon har fått orden på romkorrigasjonen sin så nå ble den mer aktuell . Og så fjernkontrollen en smule fetere en pioneer sin da :roll

Blokkene til isen virker jo spennende da . Hadde vel kunne brukt tre til frontrekka etterhvert kansje da ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja en blokk til front og senter kan bli bra